אלקטרה נדל"ן תגייס עד 100 מיליון שקל בהנפקת כשליש ממניותיה

החברה האם אלקו צפויה להשקיע עשרות מיליוני שקלים בהנפקה הפרטית של הבת הממונפת ■ בעלי המניות הקיימים ידוללו בכשליש מהחזקתם

חברת אלקטרה נדל"ן, "הכבשה השחורה" של קבוצת אלקו, ממשיכה לנקוט בצעדים שיסייעו לה לעמוד בהתחייבויותיה. החברה המנוהלת על ידי שי וינברג עדכנה אמש כי החליטה לבצע הקצאה פרטית של מניות לגופים מוסדיים, בהיקף של עד 100 מיליון שקל.

שוויה של אלקטרה נדל"ן עמד הבוקר על כ-210 מיליון שקל בלבד (ללא שינוי מתחילת השנה). בהתאם לשווי זה, הקצאת המניות צפויה לדלל את בעלי המניות הקיימים בכשליש מהחזקתם. מניית אלקטרה נדל"ן הגיבה בחיוב לעדכון, והעליות בה הגיעו במהלך היום ל-10%.

נראה כי בעלת השליטה באלקטרה נדל"ן, קבוצת אלקו של גרשון זלקינד (58%), תצטרך להכניס את היד עמוק לכיסה ולהשקיע עשרות מיליוני שקלים בחברה. באלקטרה נדל"ן ציינו כי מחיר המניה ייקבע במכרז, וכי מספר הגופים שישתתפו בהקצאה לא יעלה על 35. לחברה אין כרגע תשקיף מדף מוכן, ולכן פנתה למהלך של הנפקה פרטית.

סך התחייבויות האג"ח של אלקטרה נדל"ן הוא כ-400 מיליון שקל, והן מדורגות BBB מינוס. שתי סדרות האג"ח של החברה נסחרו היום במגמה חיובית, והתשואות עליהן נעו בין 6%-6.5% - לאחר שרק לפני חמישה חודשים הן עדיין נסחרו בתשואה דו ספרתית גבוהה.

ברקע גיוס ההון המתוכנן, עומד תשלום אג"ח בהיקף של כ-100 מיליון שקל שנדרשת החברה לשלם בתחילת 2014. חברת S&P מעלות הכניסה בחודש שעבר את חוב החברה לרשימת מעקב, ומהדוח שפרסמה עולה כי לאלקטרה נדל"ן צרכי נזילות גבוהים בהיקף של כ-360 מיליון שקל עד תחילת 2014, הכוללים גם תשלומים לבנקים.

גם אלקו מממשת ולווה

בדוחות הרבעון השני השנה הציגה אלקטרה נדל"ן קופת מזומנים ופיקדונות של כ-72 מיליון שקל, מול התחייבויות שוטפות בגובה 953 מיליון שקל, רובן אשראי לזמן קצר. בשל מצבה, היא פועלת בחודשים האחרונים למימוש חלק ניכר מנכסיה, במטרה לעמוד בפירעונות ובהוצאות הנוספות הצפויות לה.

במסגרת זו הודיעה החברה בחודש יוני כי תחסל את פעילותה בקנדה, שם היא מחזיקה בנכסים בשווי של כ-600 מיליון שקל. בשבוע שעבר סיכמה החברה על מכירת נכס ראשון מאז אותו דיווח, הצפויה להניב לה תזרים מזומנים חופשי של 21 מיליון שקל.

סביר להניח כי עבור קבוצת אלקו, הנמצאת אף היא במגמת הנזלת נכסים לצורך ארגון חובותיה, ההשקעה הצפויה באלקטרה נדל"ן אינה סיבה למסיבה.

לאחרונה מכרה הקבוצה מניות שלה ושל החברות הבנות, אלקטרה ואלקטרה מוצרי צריכה, תמורת כ-150 מיליון שקל.

במקביל, מנהלת אלקו מגעים לקבלת הלוואה בהיקף כ-800 מיליון שקל מסינדיקציה של כמה בנקים, בראשות בנק הפועלים. בסיכום המחצית הראשונה של השנה הציגה אלקו התחייבויות שוטפות של 401 מיליון שקל, ומולן מזומנים בהיקף של 107 מיליון שקל.