ווקסיל תבצע ניסוי קליני בחולות סרטן שד גרורתי בבי"ח הדסה

הניסוי יבחן את הבטיחות, האימונוגניות (תגובת המערכת החיסונית של הגוף) והפוטנציאל הקליני של מתן חיסון ה-ImMucin בחולות סרטן שד גרורתי

חברת הביומד ווקסיל ביו , המפתחת חיסונים טיפוליים למחלת הסרטן ומחלות זיהומיות, דיווחה היום (ג') על קבלת אישור ועדת האתיקה (הלסינקי) של המרכז רפואי הדסה עין כרם ירושלים, לביצוע ניסוי קליני שלב I/II בחולות סרטן שד גרורתי.

הניסוי VAXIL-010, יבחן את הבטיחות, האימונוגניות (תגובת המערכת החיסונית של הגוף) והפוטנציאל הקליני של מתן חיסון ה-ImMucin בחולות סרטן שד גרורתי שהגידול שלהן מציג את הסמן הסרטני MUC1, נגדו מכוון חיסון ה-ImMucin, והמקבלות טיפול הורמונלי. פרופ' חובב נחושתן ופרופ' תמי פרץ במחלקה לאונקולוגיה יובילו את המחקר. בניסוי צפויות ליטול חלק עד 20 משתתפות, בגילאי 18 ומעלה. גיוס המשתתפות הפוטנציאליות לניסוי יחל מייד.

"שימוש בטכנולוגיה ובחיסון שפיתחה ווקסיל, גם לטיפול בסרטן שד גרורתי ממחישה את הפוטנציאל של החברה, להתרחבות וטיפול בסוגי סרטן נוספים", מסר ד"ר ליאור כרמון, מנכ"ל ווקסיל. "התחלת ניסוי זה הינה בהמשך לתוכנית העבודה של החברה כך שתוצאות טובות בניסוי עשויות להגדיל את הפוטנציאל הכלכלי של חיסון ה-ImMucin שפיתחנו".

לאחרונה דיווחה החברה על המשך תוצאות חיוביות שנצפו מניסוי המעקב VAXIL-002 בו עוקבת החברה אחרי חולי מיאלומה נפוצה שקיבלו את חיסון ה-ImMucin במסגרת הניסוי VAXIL-001, ואינם זקוקים לטיפול נוסף. עד כה דווח כי כל 5 החולים שהוכנסו לניסוי המעקב נשארו בהפוגה לפחות שנה לאחר סיום הטיפול עם חיסון ה-ImMucin.

יתרה מכך - 4 חולים ממשיכים להיות בהפוגה לתקופה של 14-28 חודשיים מתום קבלת החיסון בניסוי VAXIL-001. המעקב אחר חולים אלה ימשך עד חזרת המחלה או עד סוף שנת 2015. התוצאות שהוצגו מתווספות לתוצאות מוצלחות ועמידה בכל יעדי הניסוי VAXIL-001 בקרב 15 חולי מיאלומה נפוצה.