לפיד: "המכרזים הראשונים לדירות להשכרה ייצאו השנה"

שר האוצר מבטיח לפעול מהר ליישום תוכנית בניית 150 אלף דירות להשכרה: "אנחנו לא מחכים" ■ על תקציב הביטחון: "יש עוד איפה לקצץ בשומנים של מערכת הבטחון ואנחנו צריכים את הכסף הזה להקלה על חייו של מעמד הביניים הישראלי"

שר האוצר יאיר לפיד מבטיח לפעול במהירות ליישום התוכנית שגיבש צוות 90 הימים לפתרון מצוקת הדיור ולהתחיל מהר ככל הניתן בבניית 150 אלף דירות להשכרה.

"בישיבת הסיום אמרתי לצוות משפט מאוד לא פוליטיקלי-קורקט: 'משבר הדיור הוא איום בסדר גודל כזה שאנחנו נהיה דורסניים כלפי מי שיתנגד לנו ונדאג לצ'פר כל מי שיעזור לנו, העיקר שהעסק יתקדם מהר'", כתב לפיד בניוזלטר השבועי לפעילי מפלגת יש עתיד. "המכרזים הראשונים ייצאו כבר השנה. אנחנו לא מחכים".

לפיד התייחס גם לתקציב הביטחון לאחר שאושרה הגדלה של 2.75 מיליארד שקל בתקציב זה בשבוע שעבר, ואמר כי יש מקום לקצץ במערכת הביטחון: "בניגוד לעמדת ראש הממשלה חשבתי - ואמרתי - שיש עוד איפה לקצץ בשומנים של מערכת הבטחון ואנחנו צריכים את הכסף הזה להורדת יוקר המחיה, לחינוך, לדיור, להקלה על חייו של מעמד הביניים הישראלי. אני מלא הערכה וגאווה ואפילו אהבה לצה"ל ולמשרתי הקבע, אך לא ישכנעו אותי שהתייעלות פירושה פגיעה בבטחון.

"אולי כדאי להוסיף שהתקציב הנוסף שעליו הוחלט בא מעודפים שהצטברו לקראת סוף השנה בתקציבי המשרדים השונים, כך שלא נצטרך להעלות מיסים או לקצץ במשרדים האחרים בעקבות ההחלטה. האם אני מרוצה? לא, אבל זה טיבן של פשרות וכך נוהגים אנשים אחראים".

בהתייחסו לגיבוש הצעת חוק ברית הזוגיות האזרחית אמר לפיד כי "אני משוכנע שלאחר שנציג את ההצעה בפני המפלגות האחרות של הקואליציה, הם יראו שהיא אינה פוגעת באף אחד מעקרונותיהם. אין לנו שום רצון להתגרות באיש, ולתפיסתי גם לממסד הרבני יש אינטרס מובהק לתמוך בהצעה, שכן רק אז יהיה ברור שכל מי שבא להתחתן ברבנות עושה זאת מבחירה חופשית ולא כי הכריחו אותו".

לסיום התייחס לפיד בבדיחות לתמונה שהופצה ברשת בשבוע שעבר בה נראה לפיד נואם בוועידת רה"מ לפיתוח כלכלי כשהוא עומד על שרפרף. לפיד אמר כי "לכל מי ששאל מה תגובתי על הצילום שבו רואים אותי עומד על שרפרף ונואם בועידת ראש הממשלה, תשובתי היא שכל הבדיחות בנושא עברו לי מעל הראש".