"משפחות זה רע לעיר; באות לגור בתוך המסיבה ומקלקלות"

פיטר ריס, המתכנן ראשי של העיר לונדון מ-1985, בראיון ל"גלובס נדל"ן": "אנשים באים ללונדון כי הם יכולים לקבל כאן את הסקס החופשי הכי טוב בעולם"

פיטר ריס יגיע לישראל החודש לרגל הכנס הארצי השמיני של איגוד המהנדסים לבנייה ותשתיות. ריס יתן את הרצאת הפתיחה של הכנס, אשר נושאת את הכותרת "החזון האורבני של העיר לונדון". בנוסף ישתתף ריס בפאנל מהנדסי ערים שיתקיים בכנס, אשר בו ישבו עמיתיו המקצועיים מישראל.

ריס מכהן כמתכנן ראשי של העיר לונדון מ-1985. יש לו תואר באדריכלות בוולש ותואר בתכנון ערים בפוליטכניקום בלונדון. היא מתגורר בבית מגורים בסיטי של לונדון. בקדנציה שלו שופצו 78% מהמשרדים בסיטי. הוא נמנה על רשימת "אלף המשפיעים" של הלונדון איוונינג סטנדרט, ו-100 החזקים של מגזין " Planning".

ריס הוא חבר במועצה הבינלאומית לבנייה לגובה ובכובעו זה, ובכובעו הציבורי, הוא יציג גם את תכנית קו הרקיע החדש של העיר לונדון. נושא הבנייה לגובה יקבל חשיפה רחבה בכנס, זאת בנוסף למושבים מקצועיים בתחומים תנועה ותחבורה, ניהול פרויקטים וקונסטרוקציה. הרצאות הכנס יצאו השנה גם אל ענייני השעה ובהם תמ"א 38, פינוי-בינוי, מחירי הדיור ותכנון בתלת מימד.

בראיון ל"גלובס", שיתפרסם הערב (א') במוסף הנדל"ן, הוא אומר: "אנחנו מתכננים עיר לאנשים עשירים ועסקים מצליחים. הסיטי של לונדון זה בשביל לעשות כסף, ואני לא מתבייש להגיד את זה. המרכיב העיקרי במתכון ההצלחה של עיר שרוצה להוביל מבחינה עסקית הוא רכילות. הסיפור הוא שאנשים באים לעיר כדי להשיג את הסודות, כי מה שכבר הופיע במדיה כבר לא מעניין אף אחד, כיון שהוא לא יכול כבר לעזור לעסקים. רכלנים הם המקור שמגיע לפני העיתונות. העיר נבנית מרכלנים שרוצים לעשות כסף ומרכילות שמאפשרת לייצר את הכסף. זה סוד ההצלחה".

הסקס הכי טוב: "אנשים באים ללונדון כי הם יכולים לקבל כאן את הסקס החופשי הכי טוב בעולם, וסקס טוב לעסקים. יש סקס טוב גם בהמבורג ובאמסטרדם, אבל שם משלמים. אנשים צעירים שבאים לכאן מכל העולם, הם צעירים ורוצים להצליח. הם באים לחגיגה של העיר, הם עובדים קשה ביום, ורוצים לצאת ולבלות כמו שצריך בלילה, ואת זה יש להם כאן".

המשפחה הורגת את העיר: "משפחות זה רע לעיר. הן רוצות מקום שקט ובטוח, כדי לנוח, להיות עם הילדים ולישון. הורים לא רוצים שילדים יסתובבו במקומות שאנשים מרשים לעצמם להשתולל, לשתות ולהשתכר. עירוב שימושים זה טוב - מסחר, עסקים, בילוי וגם מגורים - אבל לא מגורי משפחות. לפחות לא בתרבות שלנו. אצלנו, משפחות שבאות לעיר מקלקלות את החגיגה. הן כועסות על הריח שעולה מהמסעדה והרעש מהפאב מפריע להן. יש לנו בעיות כאלה, כי יש קצת בתי מגורים בסיטי. התשובה שלי למתלוננים: אם באתם לגור בתוך מסיבה, אל תתפלאו שיש רעש".

■ הראיון המלא - בגלובס "נדל"ן"