צפו: כך פוקקים את נתיב התחבורה הציבורית באיילון

2 נתיבי תחבורה ציבורית נפתחו בכביש החוף ובאיילון צפון ■ צוות גלובס TV יצא לשטח לצלם כיצד נהגים רבים מצפצפים על החוק ונוסעים באין מפריע בנת"צ, מבלי לקבל דוח של 250 שקל לפחות ■ ומה עושה המשטרה? לא תאמינו

לפני מספר חודשים נפתחו 2 נתיבי תחבורה ציבורית חדשים, האחד בכביש החוף ממחלף ווינגייט לכפר שמריהו, נתיב שגזל למעשה את השול הימני ונאסר לתנועת רכבים רגילים בכל שעות היום; השני הוא בנתיבי איילון צפון, ממחלף משה דיין עד מחלף חולון. נתיב זה דווקא מותר לנסיעת רכבים פרטיים ברוב שעות היום, פרט לשעות העומס מ-6:30 עד 9:00. אלא שנהגים מפרים את החוק בוקר אחר בוקר ופוקקים את הנת"צ תוך שהמשטרה מתעלמת לחלוטין - ובמקרים מסוימים אפילו מצטרפת לנהגים פורעי החוק.

שני הנתיבים הללו נסללו הושקו בקול תרועה רמה כשכוונת המשורר הייתה כמובן לעודד שימוש בתחבורה ציבורית על ידי קיצור משמעותי בזמני הנסיעה של המשתמשים בה. אלא שכוונות לחוד ומציאות לחוד; מבדיקה שערכנו בשבוע האחרון עולה כי בכביש החוף הפך הנתיב הציבורי לנחלת הכלל כשנהגים רבים מנצלים את היעדר האכיפה המשטרתית ועושים בו שימוש תוך סיכון האוטובוסים שעוברים במקום. בסרטון המצורף ניתן לראות כי נהגים רבים "חותכים" את הפקק המשתרך באין מפריע על חשבון נהגים שומרי חוק, עבירה שמחייבת קנס של 250 שקל לפחות.

המצב בנתיבי איילון אף חמור יותר. הביטו בסרטון המצורף; השעה היא 8:30 לערך, העומס בשיאו ואת הנתיב שאמור לשמש תחבורה ציבורית בלבד פוקדות מאות ואולי אלפי מכוניות פרטיות ומשאיות. אם לא די בכך, שימו לב למה שקלטה עדשת המצלמה שלנו ממש במקרה: ניידת משטרת התנועה - לא פחות - עושה דרכה באין מפריע בנתיב הציבורי במקום לאכוף את החוק.

דובר המשטרה מסר בתגובה: "משטרת ישראל אחראית על האכיפה בכבישים אלה ומבצעת זאת. רק אתמול והיום בשעות הבוקר נרשמו 50 דוחות כנגד נהגים שנסעו בנת"צ בניגוד לחוק".

צפו בווידיאו ושיפטו בעצמכם.