אדגר מכניסה שותף לפעילות הנדל"ן בקנדה תמורת 110 מ' ד'

התמורה משקפת עליית ערך של כ-10 מיליון דולר קנדי לתיק הנכסים הקנדי של אדגר, שתיוותר עם החזקה של 50% מהבעלות בנכסים

חברת הנדל"ן המניב אדגר השקעות ממשיכה לחזק את איתנותה הפיננסית, והיום עדכנה כי חתמה על הסכם עם גוף קנדי למכירת 25% ממרבית נכסיה במדינה זו, תמורת כ-110 מיליון דולר קנדי (כ-372 מיליון שקל).

במסגרת העסקה תשלם הרוכשת לאדגר כ-53 מיליון דולר קנדי (כ-180 מיליון שקל) ותיקח על עצמה התחייבויות פיננסיות בהיקף של כ-57 מיליון דולר קנדי (כ-192 מיליון שקל), בהתאם לחלקה היחסי הנדרש למימון הנכסים הנרכשים.

התמורה הנוכחית משקפת עליית ערך של כ-10 מיליון דולר קנדי (כ-34 מיליון שקל) לשווי תיק הנכסים הקנדי של אדגר, הנמצאת בשליטת קבוצת צור שמיר של משפחת שנידמן. השלמת העסקה, הצפויה עד סוף השנה, כפופה לכמה תנאים, ביניהם בדיקת נאותות מטעם הרוכש.

בעקבות השלמת העסקה תיוותר אדגר עם החזקה של 50% מהבעלות בנכסים, ובמקביל היא תקפיא את מהלך הנפקת פעילותה בקנדה, שיועדה לצאת לפועל עד סוף הרבעון השני של 2013.

בחודש מאי 2012 השלימה אדגר מכירת 25% מתיק הנדל"ן שלה בקנדה לקרן פנסיה קנדית, שביצעה השקעה בהיקף דומה לזו הנוכחית.

רוב פעילותה של אדגר השקעות מרוכזת בקנדה, בעיקר בטורונטו, שם היא מחזיקה ב-14 נכסים. שטחם המצרפי כ-116 אלף מ"ר, ושיעור התפוסה בהם עומד על 94%.

אחרי מכירת נתח של 25% מפעילות זו אשתקד כאמור, במחצית הראשונה של 2013 הניבו לה נכסים אלה הכנסות של 39.5 מיליון שקל, כ-40% מסך הכנסות המחצית שלה, שעמדו על 99 מיליון שקל. רווחי אדגר במחצית השנה נחלשו ב-7%, ועמדו על כ-44 מיליון שקל.

נוסף על קנדה מחזיקה אדגר נכסים מניבים בישראל, בפולין ובבלגיה, ובסך הכול היא מחזיקה ב-30 נכסים. מנכ"ל אדגר הוא רועי גדיש, והיו"ר הוא דורון שנידמן.

קבוצת צור שמיר נכשלה בשבוע שעבר בהצעת רכש חליפין למניות החברה הבת ביטוח ישיר, שכללה רכישת מניות מידי בעלי מניות המיעוט, בתמורה למניות של החברות שבהן מחזיקה ביטוח ישיר - איי.די.איי ביטוח ואדגר השקעות.

הצעת הרכש נועדה בין היתר לקדם כניסת איי.די.איי ביטוח למדד ת"א 100, ואת אדגר למדד היתר, וההערכות בשוק הן כי כעת תפעל ביטוח ישיר לקידום מהלך זה באמצעות הפצת מניות. מניית אדגר קפצה בשנה החולפת בכ-70%, והיא משקפת לחברה שווי של כ-680 מיליון שקל.