קרדן NV מוכרת החזקותיה ב-GTC פולין תמורת 160 מיליון אירו

הרוכשת: קרן הפרייבט אקוויטי Lone Star ■ קרדן NV נערכת לתשלום חוב אג"ח של כחצי מיליארד שקל בפברואר ■ מרבית תמורת המכירה של מניות GTC תתקבל בימים הקרובים

קבוצת קרדן NV רשמה בסוף השבוע התקדמות בניסיונותיה להימנע מהסדר חוב, כשחתמה על הסכם למימוש אחד מנכסיה המרכזיים - מניות חברת הנדל"ן GTC פולין, הפועלת במזרח אירופה. במסגרת ההסכם תמכור קרדן NV, הנמצאת בשליטת יוסף גרינפלד ואבנר שנור, כ-28% מהונה של GTC לקרן הפרייבט אקוויטי Lone Star תמורת כ-160 מיליון אירו.

קרדן NV נערכת לקראת תשלום אג"ח ענק של קרוב לחצי מיליארד שקל (כ-100 מיליון אירו) שמועדו חל בתחילת חודש פברואר, ובמצבה הנוכחי אין לחברה האמצעים לעמוד בו. עיקר תמורת המכירה, כ-150 מיליון אירו, מתוכננים לעבור לקרדן במלואם במועד סגירת העסקה (Closing), הצפוי בימים הקרובים. יתרת התמורה תעבור לידיה בחודש הבא.

גם העסקה הנוכחית אינה מבטיחה את התשלום הקרוב והימנעות מהסדר חוב; מתוך סכום התמורה, כ-100 מיליון אירו ישמשו להחזר הלוואה לבנק דיסקונט, כך שבסך הכול, לאחר התשלום לבנק והוצאות עסקה, התמורה שתיועד לתשלום האג"ח תסתכם בכמה עשרות מיליוני אירו. בד בבד, תוכל קרדן לקדם מול דיסקונט עסקת מימון חדשה, שתעניק לחברה סכום נוסף לטובת תשלום האג"ח.

במסגרת הסכם המכירה, ניתנה לרוכשת אופציה לשלם את יתרת התמורה במזומן, או לחלופין להעביר לקרדן אג"ח בשווי התחייבותי של 14 מיליון אירו, שיירכשו על ידה לאחר פרסום הדוחות הכספיים של קרדן NV בסוף נובמבר.

מניית קרדן NV הגיבה לדיווח בקפיצה של 8.7% והיא נסחרת בשווי של 220 מיליון שקל. שתי סדרות האג"ח של החברה קפצו ב-11%-12.5%, אולם עדיין נסחרות בתשואות זבל של עד 53%.

Lone Star הוקמה ב-1995, ומאז הקימה 12 קרנות פרייבט אקוויטי. אלו סגרו למעלה מ-1,100 עסקאות בסכום כולל של יותר מ-94 מיליארד דולר. הקרן הצפויה להשקיע ב-GTC הוקמה באוקטובר האחרון, ויש לה התחייבויות השקעה בהיקף של 7 מיליארד דולר.

מכירת ההחזקות ב-GTC נעשתה בשווי נמוך משווי ההחזקה בספרי קרדן, שעמד בסוף הרבעון השני על 194 מיליון אירו. בקרדן מציינים כי "ההשלכות החשבונאיות של הסכם הרכישה על תוצאותיה הכספיות של החברה ברבעון השלישי והרביעי לשנת 2013, עדיין נבחנות".

קיבלה "שקט" עד סוף החודש

בד בבד עם מימוש ההחזקה ב-GTC, ממשיכה קרדן NV לנסות ולממש נכסים. עיקר הדגש הוא על פעילותה בסין, שם, כפי שנחשף ב"גלובס" בחודש שעבר, היא מנהלת מגעים למימוש מלוא או חלק מפעילות תשתיות המים שלה, במהלך שעשוי להניב לה הכנסות של יותר מ-100 מיליון דולר.

שוקי אורן, מנכ"ל קרדן NV, אמר היום כי "מכירת מניות GTC מספקת לנו את הסכום המהותי ביותר לתשלום האג"ח הקרוב, ויש לנו רמת ביטחון גבוהה לגבי חלק נוסף מהכספים המתוכננים להגיע אלינו. יש עוד כמעט שלושה חודשים עד לתשלום, ויש מגעים באפיקים שונים שיוכלו לספק לנו באופן מלא את הסכום, ואף יותר מכך. בנוסף, יש תשלומים בסדר גודל של כ-30 מיליון אירו מחברות בנות בתחום הפיננסי, שצריכים להיכנס לקופת החברה בתחילת השנה".

קרדן NV פועלת בשוקי הנדל"ן, התשתיות והפיננסים בחו"ל, וסך חובות האג"ח שלה מגיעים לכ-2 מיליארד שקל (420 מיליון אירו). מול התחייבויות שוטפות של 106 מיליון אירו, הציגה החברה בסוף הרבעון השני קופת מזומנים מצומקת (סולו) של 8 מיליון אירו בלבד. מחזיקי האג"ח החליטו באחרונה להעניק לה שקט עד סוף נובמבר, כדי לאפשר לה להמשיך ולקדם מכירת נכסים.