השליטה באינוונטק תועבר לבעלי בית אבות המוערך ב-54 מ' ש'

אינוונטק שבשליטת סנטרל יורפיאן שבבעלות של רות עופר ונמרוד רינות, חייבת 35 מיליון שקל למחזיקי האג"ח ■ העסקה זקוקה לאישור המחזיקים עמם מנהלת החברה מו"מ על הסדר חוב

חברת המלונאות אינוונטק שבשליטת סנטראל יורופיאן (62.4% מההון) מקבוצת פרימיום של רות עופר ונמרוד רינות, בדרך לשינוי נוסף של הבעלות ותחום עיסוקה. אינוונטק דיווחה הבוקר כי התקשרה עם חברה פרטית המחזיקה ב-81% בבית דיור מוגן בישראל - ששוויו הכולל מוערך ב-54.3 מיליון שקל - בהסכם לפיו תעביר החברה את הנכס לאינוונטק, בתמורה להקצאת מניות שיהוו 70% מההון של אינוונטק. כך יהפכו בעלי החברה הפרטית לבעלי השליטה בפועל של אינוונטק, וימונו לתפקידי היו"ר והמנכ"ל של החברה, תוך שייחתם איתם הסכם העסקה ל-3 שנים לפחות. את העסקה ליוו עוה"ד אילן גרזי וחן משה ממשרד פרל-כהן-צדק-לצר-ברץ.

אחד האישורים הנדרשים לצורך השלמת העסקה, הוא אישורם של מחזיקי האג"ח של אינוונטק, שהיקפן כ-35 מיליון שקל. לדוחות הרבעון השני של אינוונטק, הפועלת במזרח אירופה, הוצמדה הערת "עסק חי" על רקע מצבה הפיננסי המאתגר וחוסר הוודאות ביכולת הפירעון של חובותיה. החברה הגיעה למצב זה לאחר שמנהלי עיזבון יולי עופר ז"ל, שנטל מהחברה הלוואה בגובה של 15 מיליון שקל בשנת 2009, אינם פורעים בשלב זה את ההלוואה שנטל עופר, כשבנוסף היא סבלה מקשיים בשל המשבר הכלכלי שפקד את אירופה.

את המחצית הראשונה של השנה סיימה אינוונטק בהפסד של 6 מיליון שקל, בהמשך להפסד שנתי של 15 מיליון שקל ב-2012. ההון העצמי של החברה, התכווץ ל-18.5 מיליון שקל. בדיווח לבורסה נכתב כי הגעה להסדר עם מחזיקי איגרות החוב שיהיה לשביעות רצונם של בעלי החברה הפרטית, הוא תנאי מתלה לביצוע העסקה. נכון להיום נסחרות איגרות החוב של אינוונטק בתשואה של 49% על רקע חוסר הוודאות באשר ליכולת הפירעון של החברה, שנסחרת לפי שווי של 40 מיליון שקל.

לפידות נסוג מהסדר החוב

אם העסקה תושלם, צפויה ההחזקה של בעלת השליטה סנטראל יורופיאן להידלל באופן משמעותי, כך שייתכן שבעלי האג"ח שלה ירצו להבטיח לעצמם את עודף הנכסים שיש לאינוונטק על פני חובותיה (הגם שכרגע קשה לתרגם את הנכסים לתזרים מזומנים).

נציין כי סנטראל יורופיאן עצמה הייתה בהליך הסדר חוב (בגין חוב אג"ח של 140 מיליון שקל) עם חברת לפידות שבשליטת יעקב לוקסנבורג, אולם לאחר שזה כבר ביצע הליך של בדיקת נאותות והציע מתווה להסדר חוב שכלל תספורת של 70% למחזיקי האג"ח, הוא חזר בו מכוונתו. לאור זאת, מתכוונים כעת מחזיקי האג"ח לצאת למכרז למכירת השליטה בחברה, כאשר הקונה הפוטנציאלי יוכל לרכוש את כל החברה כמקשה אחת או נכסים ספציפיים שברשותה.