הבורסה סגרה בעליות; רציו קרסה כ-7%, דלק קידוחים 3%

ל"גלובס" נודע כי קידוח הנפט ב"לוויתן" נדחה ■ מזרחי-טפחות פרסם דוחות ■ חשיפת "גלובס": קבוצת אלון מנהלת משא-ומתן למכירת הרשתות מגה, עדן טבע מרקט ורשת המרכולים AM:PM לקבוצת משקיעים

המסחר בבורסה באחד העם נחתם היום (ב') תוך המשך עליות במדדים המובילים, במקביל למגמה חיובית באירופה ובוול סטריט. אולם, מניות הגז והאנרגיה הכבידו על המסחר בסיום, לאחר חשיפת "גלובס" בדבר כוונת השותפות "בלוויתן" לדחות את קידוח הנפט במאגר. אתמול, נזכיר, סגר השוק המקומי בעליות ומדד המעו"ף רחוק כעת בכ-0.6% בלבד משיא כל הזמנים שלו (לסגירת יום מסחר).

בתחום המאקרו, היום פורסם כי מדד מנהלי הרכש של בנק הפועלים וארגון מנהלי הרכש לחודש אוקטובר עלה ב-1.7 נקודות לרמה של 46.6 נק'. רמת המדד עדיין מצביעה על התכווצות בפעילות התעשייתית, אם כי בעוצמה פחותה מחודש שעבר.

לפי נתוני הלמ"ס שפורסמו אתמול התוצר המקומי הגולמי (תמ"ג), במחירים קבועים ולאחר ניכוי השפעת העונתיות, עלה ברבעון השלישי של שנת 2013 בשיעור שנתי של 2.2%, לאחר עלייה של 4.6% ברבעון השני ועלייה של 2.6% ברבעון הראשון, בחישוב שנתי.

מניות הנפט והגז נפלו בחדות

השותפויות במאגר "לוויתן" וביניהן רציו ודלק קידוחים רשמו ירידות חדות. זאת לאחר שנחשף ב"גלובס" כי הקידוח אל מטרות הנפט ב"לוויתן" שהיה אמור להתחיל בחודש הבא, נדחה למועד בלתי ידוע. לפי הערכות, הקידוח שעלותו כרבע מיליארד דולר, יידחה בחצי שנה לפחות. גורמים בשותפויות "לוויתן" אמרו ל"גלובס" כי לא התקבלה כל החלטה להקפיא את פיתוח המאגר אך ל"גלובס" נודע כי בשטח מורגשת עצירה כמעט מוחלטת של ההשקעות בפיתוח מאגר הגז של "לוויתן". (לסיפור המלא)

קבוצת אלון מנהלת משא-ומתן למכירת הרשתות מגה, עדן טבע מרקט ורשת המרכולים AM:PM לקבוצת משקיעים בראשותו של מרק דיויד ביסמוט - כך נודע ל"גלובס". ביסמוט השותף בקרן CATTERTON PARTNERS הוא בעל עבר קמעונאי עשיר בחברות המובילות בעולם, לרבות ברשת השיווק האירופאית קרפור וחברת דנונה העולמית. עוד נודע ל"גלובס" כי לעסקה צפויה להצטרף גם רשת השיווק האירופאית AUCHAN, וכי בשבוע שעבר קיימו נציגי רשת אושן סיור ברשת מגה יחד עם מנכ"ל הרשת מוטי קרן. (לסיפור המלא)

כיל סיימה בעליות של יותר מ-1%. לפי דיווח היום בסוכנות הידיעות "רויטרס", המיליארדר הרוסי מיכאיל פרוחורוב עתיד לרכוש את חלקו של הטייקון סולימן קרימוב (21.75%) ביצרנית האשלג הגדולה בעולם, אורלקלי.

החברה לישראל הודיעה הבוקר כי היא נכנסת למו"מ על הסדר החוב בחברה הבת צים. "החברה נענתה לפניית צים והיא תשתתף בפגישות משא-ומתן להסדר בצים", נכתב בהודעת החברה.

עונת הדוחות נמשכת והבוקר פרסם בנק מזרחי-טפחות את דוחותיו לרבעון השלישי של השנה. הבנק הרוויח 301 מיליון שקל ברבעון השלישי של השנה והשיג תשואה להון של 13.3%, בעוד הרווח מפעולות רגילות היה הגבוה ביותר אי פעם עבור הבנק.

כלל ביטוח דיווחה היום כי הרווח הכולל לבעלי המניות ברבעון השלישי עומד על כ-163 מיליון שקל לעומת רווח של כ-161 מיליון שקל ברבעון מקביל אשתקד.

דרמה במכרז לרכישת השליטה בקונצרן אי.די.בי: יממה לפני תחילת ההצבעות המקדימות על הסדר החוב בחברה, שני המתחרים, קבוצת דולפין בראשות אדוארדו אלשטיין וקבוצת אקסטרה הולדינג בראשות מוטי בן משה, חוברות יחד לחזית אחידה נגד הצעת ההשקעה של קבוצת גרנובסקי-דנקנר. עם זאת, שופט בית המשפט המחוזי איתן אורנשטיין דחה את בקשת קבוצת דולפין וקבוצת אקסטרא הולדינג, לדחות בשלושה ימים את הצבעת הנושים באי.די.בי המקדימה שצפויה להיערך היום.

בזן מצמצמת את השירותים שהיא שוכרת מקבלנים, וכ-1,000 עובדי קבלן בחברה סופגים פגיעה. צמצום העבודה של עובדי הקבלן החל מאתמול. החברה הודיעה לאחרונה לקבלנים ולספקי שירותים חיצוניים - ממניחי צינורות ועד רתכים - על צמצום העבודה במסגרת תהליך ההתייעלות וקיצוץ ההוצאות. מהלך זה בוצע בתיאום עם ועד העובדים, במטרה למזער ככל האפשר את הפגיעה בעובדים הקבועים בבזן, וזאת על רקע הכוונה לפטר כ-240 עובדים קבועים.

חברת מיטרוניקס דיווחה הבוקר כי הרווח התפעולי הסתכם בכ-4.5 מיליון שקל ברבעון השלישי, 6.2% מהמכירות, לעומת הפסד תפעולי בסך כ-700 אלף שקל ברבעון המקביל אשתקד. מיטרוניקס מסיימת את הרבעון ברווח הנקי של כ-3.4 מיליון שקל, לעומת רווח בסך כ-270 אלף שקל ברבעון המקביל אשתקד.