העליות בבורסה הזניקו רווחי כלל ביטוח ל-138 מ' ש' ברבעון

המנכ"ל איזי כהן: "אני מאוד מבסוט - אנחנו עושים את מה שהתכוונו לעשות; לאחר תקופה של הרבה שינויים אנו מתחילים להתייצב, לצמוח ולהתרחב"

כלל ביטוח , בניהול איזי כהן ובראשות דני נוה, פותחת את עונת הדוחות לרבעון השלישי בענף הביטוח עם תוצאות טובות, שהושפעו לטובה מהעליות בשוק ההון. הרווח הנקי נסק בתשעת החודשים הראשונים של 2013 - לעומת כמעט איזון בתקופה המקבילה - לכ-366 מיליון שקל. הרווח הרבעוני זינק ביותר מ-500% לכ-138 מיליון שקל.

תוצאות חברות הביטוח משתקפות טוב יותר בשורת הרווח הכולל, שמשקלל רווחים שנזקפו לקרנות הון. מתחילת השנה מדווחת כלל ביטוח על רווח כולל של כ-408 מיליון שקל - כ-137% יותר מאשר בתקופה המקבילה ב-2012. ברבעון השלישי רשמה החברה רווח כולל של כ-163 מיליון שקל - בדומה לרווח כולל של כ-161 מיליון שקל ברבעון המקביל, אז נהנתה החברה מרווח של כ-23 מיליון שקל מפעילויות שהופסקו.

"אני מאוד מבסוט; עושים מה שהתכוונו לעשות - לטייב את העסק ולשים דגש על הרווחיות. אחרי תקופה של הרבה שינויים אנו מתחילים להתייצב, לצמוח ולהתרחב. כלל ביטוח תוביל את השוק, ואני אופטימי", אמר היום המנכ"ל איזי כהן.

כלל ביטוח נמצאת בשליטת קבוצת אי.די.בי, שבימים אלה נמצאת במרכז מאבק שליטה בדרך של הסדר חוב. כחלק ממהלך זה מינה הפיקוח על הביטוח באוצר את משה טרי כנאמן למניות השליטה בחברה. במקביל, זה כמה חודשים מתנהלת עסקה למכירת השליטה בכלל ביטוח לקבוצת רוכשים סינית, ש"בימים אלה נמצאת בשלב שבין הקונים הפוטנציאליים לבין הרגולציה. עד כמה שאנו יודעים התהליך בהחלט מתקדם".

לצד התפתחויות אלו, נמצאת כלל ביטוח בהליך התאגדות של עובדיה במסגרת ההסתדרות. לדברי כהן, "אנו קרובים מאוד להסכם קיבוצי".

כלל ביטוח רשמה בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה גידול של כ-4% בסך הפרמיות. עיקר השיפור נרשם בתחום ביטוח החיים, שהניב לחברה רווח כולל לפני מס של כ-317 מיליון שקל, בעיקר הודות לגידול בגביית דמי הניהול המשתנים בפוליסות המשתתפות ברווחים. החברה אף הציגה רווח כולל של כ-89 מיליון שקל בפנסיה ובגמל - ירידה ביחס לרווח של כ-111 מיליון שקל בתקופה המקבילה.

גם במגזר הביטוח הכללי נרשמה ירידה קלה ברווח הכולל מתחילת השנה - 154 מיליון שקל, לעומת כ-162 מיליון שקל בתקופה המקבילה. תחום הבריאות הציג גידול של כ-133%, לסך של כ-106 מיליון שקל.

כלל ביטוח
 כלל ביטוח