ווקסיל תציג את התוצאות מניסוי VAXIL-001 בכנס בארה"ב

מהתוצאות עלה כי בנוסף לפרופיל בטיחות גבוה, נצפתה ב–100% מהחולים תגובה אימונולוגית חזקה ויחודית לחיסון המשלבת תאי- T ונוגדנים וכן תגובה קלינית ברוב החולים

חברת ווקסיל ביו , המפתחת חיסונים טיפוליים למחלת הסרטן ומחלות זיהומיות, מדווחת היום כי נבחרה על ידי הארגון האמריקאי להמטולוגיה (ASH) להציג את התוצאות מניסוי VAXIL-001 בקרב חולי מיאלומה. במסגרת הניסוי נכללו 15 החולים בהם נצפתה חזרה של המחלה לאחר הפוגה אשר הושגה באמצעות השתלה עצמית.

מהתוצאות עלה כי בנוסף לפרופיל בטיחות גבוה, נצפתה ב-100% מהחולים תגובה אימונולוגית חזקה ויחודית לחיסון המשלבת תאי- T ונוגדנים וכן תגובה קלינית ברוב החולים. משך התגובה הקלינית נבחן על חמישה חולים שהסכימו להשאר לניסוי המעקב VAXIL-002 והראה כי ארבעה מהם לא זקוקים לטיפול לתקופה של עד 28 חודשים מסיום הטיפול בחיסון (מעקב נמשך), בעוד שהחמישי היה בהפוגה של 14 חודשים מסיום הטיפול בחיסון.

"בחודשים האחרונים אנו מזהים כי ענקיות הפארמה, כגון רוש ומרק, מתמקדות בתחום החיסונים הטיפוליים למחלת הסרטן, משקיעות מיליארדי דולרים בתחום ומסמנות אותו כבעל פוטנציאל כלכלי אדיר", מסר ליאור כרמון, מנכ"ל וקסיל-ביו. "בנוסף לעובדה שמדובר בהישג מקצועי עבורנו, אנו יודעים כי להצגת התוצאות חשיבות גבוהה לקהל הרופאים וחולי המיאלומה הנפוצה. בכנס ישתתפו מובילי דעה מהתעשייה ומהאקדמיה, לרבות מרכזים קליניים העוסקים בחקר סרטן המיאלומה ואנו מאמינים כי העניין הרב והחשיפה, עשוי לפתוח בפנינו הזדמנויות עסקיות לקידום החיסון החדשני שפיתחנו".

כמו כן עידכנה ווקסיל כי במסגרת הכינוס בחרו נציגי אירגון חולי המיאלומה הנפוצה בארה"ב מספר מצומצם של מחקרים, ביניהם זה של ווקסיל, כבעלי חשיבות ועניין גבוהים במיוחד בקרב החולים וקהילת הרופאים. בתוך כך, קיבל ד"ר ליאור כרמון - מנכ"ל החברה, בקשה רשמית לקיום ראיון שישודר בשידור חי ויפרט את גישת המחקר של ווקסיל ואת תוצאות ניסוי VAXIL-001 עם חיסון האימיוצין בחולי מיאלומה.