תוך פחות משנתיים: 140% רווח למישורים במכירת נכס בארה"ב

מרכז מסחרי בלאס וגאס שנרכש ב-12.7 מיליון שקל נמכר תמורת 20.3 מיליון שקל

חברת מישורים , הנמצאת בשליטתו של גיל בלוטרייך, מודיעה על מכירת המרכז המסחרי Sundance Plaza בלאס וגאס לאחר עליית שווי של 60% ממועד הרכישה. המרכז המסחרי שנרכש בחודש דצמבר 2011 ב-12.7 מיליון שקל (כולל הוצאות עסקה) מומן בהלוואה בנקאית של 7 מיליון שקלים ונמכר, תוך פחות משנתיים, ב-20.3 מיליון שקל.

במהלך התקופה נבעו לחברה דמי שכירות בהיקף של 3.7 מ' ש', כך המכירה משקפת תשואה שנתית על ההון העצמי שהחברה השקיעה (IRR) של כ-94% לשנה.

בנוסף, קיבלה החברה אישור למימון מחדש בהיקף של 19.2 מיליון שקל למרכז מסחרי חדש באורלנדו שנרכש על ידי החברה בחודש אוגוסט 2013 ב-29.5 מ' ש', אשר יושלם בימים הקרובים.

"אנו ממשיכים ביצירת ערך אם במימוש נכסים ואם במימון מחדש והחזרת הון לחברה בנכסים חדשים שנרכשו", מסר בלוטרייך. "בכל הנכסים שמישורים רכשה בארה"ב נעשית פעילות השבחה והשכרה אינטנסיבית, נכסים שמגיעים להבשלה מוצעים למכירה. בהסתכלות קדימה אנו ממשיכים לאתר בארה"ב נכסים דומים בהם טמון פוטנציאל כלכלי עבור בעלי המניות של החברה".

המרכז המסחרי Sundance Plaza, שנרכש בחודש דצמבר 2011 ונמכר כעת, הינו נכס מסחרי הכולל 5 בניינים בשטח של כ-5,000 מ"ר על שטח של 20 דונם וממוקם בלאס וגאס קרוב לסטריפ ולשדה התעופה. במועד הרכישה שיעור התפוסה היה 54% אשר הניב תשואה של 11%. החברה השקיעה 5.7 מ' ש' בהון עצמי וקיבלה מימון בהיקף של 2 מיליון דולר (כ-7 מיליון שקלים). תוך חודשים קצרים הצליחה מישורים לאלכס את מרבית השטחים הפנויים.

בתוך כך הודיעה החברה כי היא צפויה להשלים בימים אלה מימון מחדש למרכז המסחרי Terrace at Florida Mall הנמצא על הכביש הראשי המוביל תיירים מנמל התעופה הבינלאומי באורלנדו לפארק דיסני ובמרחק של דקות ממרכז העיר אורלנדו. הנכס הינו בשטח של 14 אלף מ"ר, שיעור התפוסה במועד הרכישה עמד על 55% והוא הניב NOI של 625 אלף דולר בשנת 2012 (2.3 מיליון שקל) - תשואה של 8%. במרכז המסחרי דיירי עוגן עם חוזי שכירות ארוכי טווח, ביניהם Bed Bath & Beyond, Marshells ו -United Trophy.

המרכז המסחרי כולל שטח של 8 דונם המאושר לבניית שטחי מסחר נוספים, בחודשים הספורים מאז הרכישה השכירה מישורים חלק ניכר מהשטחים הפנויים כולל הסכם שכירות ארוך טווח עם משרד התחבורה המקומי להשכרת 2,500 מ"ר שטחי משרדים. בימים אלה החברה מנהלת מו"מ להשכרת שטחים חדשים אשר ייבנו לשוכרי עוגן.