כך תדעו לאיזו רשת סלולר יש את הקליטה הכי טובה באזורכם

האפליקציה Glove של חברת Crowdx הישראלית מנטרת את איכות הקליטה הסלולרית בבית המשתמש, במקום העבודה שלו, בסופר השכונתי ויוצרת ממוצע על פני 3 ימי המבחן

מהפכת הסלולר בשוק הישראלי הפכה את הקערה על פיה: אם פעם הבחירה בחברת סלולר הייתה סביב המחיר והחבילה, היום כל המפעילות בשוק מציעות חבילות דומות פחות או יותר, ללא הגבלת שיחות או הודעות, ובמחירים שדי דומים אחד לשני.

כך, ההחלטה באיזו מפעילה לבחור השתנתה וכבר לא נסובה סביב המחיר. זה לפחות המוטו שמוביל את חברת Crowdx הישראלית, ששחררה היום את אפליקציית האנדרואיד Glove, שמטרתה ליידע את המשתמשים איזו רשת סלולר נותנת להם את הקליטה הטובה ביותר.

היכולת של Glove היא לזהות את המיקומים שבהם נמצא המשתמש בדרך כלל, כשהיא בוחנת זאת על פני 3 ימים, ולערוך בדיקות ברקע על טיב הקליטה בהשוואה לרשתות מובילות אחרות. כך, בסופן של 72 השעות, היא מספקת דוח שמציג את הרשתות המובילות באיכות הקליטה שלהן. הדוח, שניתן לקבלו במייל, מתבסס על דפוסי השימוש ועל איכות השיחה, ניתוקים, מהירות הגלישה ופרמטרים נוספים.

האפליקציה מנטרת את איכות הקליטה הסלולרית בבית המשתמש, במקום העבודה שלו, בסופר השכונתי ויוצרת ממוצע על3פני 3 ימי המבחן. התוצאה הסופית, ומשם גם המודל הכלכלי של החברה, נשען על הפניית המשתמשים לקבלת הצעה מהמפעילה הסלולרית.

בבדיקת "גלובס" עלה כי הרשת הסלולרית המתאימה היא זו שבה כבר נמצא המשתמש, כשבחברה מסבירים כי במצב כזה או שנשארים באותה חברה או שבודקים אם החברה השנייה בדירוג נותנת איכות קליטה די קרובה אך במחיר נמוך יותר ואז שווה לשקול מעבר.

האפליקציה שוחררה היום לחנות Google Play באנדרואיד, אך לדברי Crowdx, במהלך תקופת הפיתוח עלה כי 3 מתוך 4 משתמשים לא נמצאים על הרשת הסלולרית המיטבית עבורם.

חברת Crowdx היא גלגול של חברת Tawkon, שהוקמה ב-2010 על-ידי גיל פרידלנדר, עמית לובובסקי ואורי גושן ועקבה אחר רמת הקרינה בסמארטפונים בזמן שיחה והתריעה אם הרמה גבוהה מדי - למשל בשיחות בתוך מעלית. נתוני אפליקציית Glove נשענים על בסיס הנתונים האנונימיים שאספה מהפיתוחים הקודמים של Tawkon בתחום.