הרצוג: "נתניהו צריך להבין שעינו של הציבור אינה צרה"

יו"ר האופוזיציה הגיב לדוח ההוצאות של מעון ראש הממשלה וביתו הפרטי ■ הרצוג: "ראש ממשלה.. שאינו מכבד את הביקורת הציבורית הנשמעת.. צריך לזכור שאותו ציבור שמעניק לו את כרטיס הכניסה לבית רה"מ, הוא הציבור שיכול לשלוח אותו משם"

יו"ר האופוזיציה ומפלגת העבודה ח"כ יצחק הרצוג הגיב הערב (א') לדוח ההוצאות של מעון ראש הממשלה וביתו הפרטי שנחשף היום. "ראש הממשלה צריך להבין שעינו של הציבור אינה צרה בכך, שהוא זוכה לכבוד, מעמד, הטבות וכיסוי הוצאות הנגזרות מתפקידו", אמר הרצוג. "אבל ראש ממשלה שמוציא הוצאות לא מידתיות, ואינו מכבד את הביקורת הציבורית הנשמעת בעניין פעם אחר פעם, צריך לזכור שאותו ציבור שמעניק לו את כרטיס הכניסה לבית רה"מ, הוא הציבור שיכול לשלוח אותו משם".

הרצוג אמר בנוסף כי הוא מודה לתנועה לחופש המידע על מאבקה הצודק והחשוב וכי "הגיע הזמן שיחוקק חוק המסדיר את נושא הוצאות בית ראש הממשלה גם לעתיד לבוא".

כאמור, בעקבות מאבק משפטי שניהלה התנועה לחופש המידע, לשכת ראש הממשלה פרסמה היום את נתוני ההוצאות של המדינה על מעון ראש הממשלה וביתו הפרטי בקיסריה. לפי הנתונים, סך ההוצאות של המדינה על מעונו של ראש הממשלה וביתו הפרטי בקיסריה, הסתכם ב-3.2 מיליון שקל, מזה 2.9 מ' ש' במעון רה"מ בירושלים ו-312 אלף שקל בבית בקיסריה