השקל התחזק היום (ב') מול הדולר, כאשר המטבע האמריקאי נחלש 0.4% ושערו היציג נקבע ב-3.503 שקלים. במהלך יום המסחר הבין-בנקאי ירד הדולר מתחת לרף ה-3.5 שקלים, לראשונה מאז תחילת אוגוסט 2011. האירו היציג נקבע ביציבות ב-4.806 שקלים.

הגירעון הממשלתי השנה צפוי להיות נמוך בהרבה לעומת היעד המקורי שעומד על 4.65% מהתוצר. היום דיווח משרד האוצר כי בחודש נובמבר נמדד בפעילות התקציבית של הממשלה גירעון של כ-700 מיליון שקל בלבד. בתקופה ינואר-נובמבר הסתכם הגירעון הממשלתי בסך 18.9 מיליארד שקל לעומת גירעון בסך 26.2 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הגירעון המצטבר ב-12 החודשים האחרונים ירד בחודש נובמבר באופן חד והסתכם ב-31.7 מיליארד שקל שהם כ-3% מהתוצר.

■ פרוטוקול החלטת הריבית של בנק ישראל לחודש דצמבר

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר כי "הדולר-שקל שבר בשבוע שעבר מתחת לרמה הקריטית של 3.5 שקלים. מדובר למעשה בשבירה מתחת לגבול התחתון של הטווח מאז אוקטובר, ועל כן ישנה סבירות גבוהה להאצה של הירידה. בשוק גם ימתינו לראות האם בנק ישראל יבחר להתערב בצומת קריטי זה, כדי לבלום את הירידה ואת הצניחה לשפל חדש מתחת לשפל של ספטמבר ב-3.473 שקלים. השפל ב-3.473 היה כזכור הרמה שבה התערב בנק ישראל באופן מסיבי וכעת האתגר של בנק ישראל יהיה להגן על רמה זו גם הפעם, כדי למנוע צניחה חופשית לרמות שיהיו מסוכנות מאוד לייצוא".

ב-ATRADE כותבים הבוקר: "בזירת המט"ח, הדולר בכוננות ספיגה לקראת פתיחת המסחר היום. צמד הדולר שקל אשר סגר בסמוך ל-3.5 שקלים צפוי לשבור את התמיכה הזו וימשיך לנוע דרומה לכיוון 3.45 שקלים. התערבות של בנק ישראל לא תצליח לבלום את התחזקותו של השקל, אלא אם כן תהיה זו התערבות 'לא קונבנציונלית' ותגרום לספקולנטים לברוח".