קבלנים: "ההתנגדות לקידום תמ"א 38 - חסרת אחריות"

סערה סביב ביטול התוכנית להגדלת צפיפות בפרויקטים מכוח תמ"א 38 ברמת גן ■ מנכ"ל התאחדות בוני הארץ, אליאב בן שמעון: "הפסיקה היא שגויה, פוגעת באינטרס הלאומי" ■ עיריית רמת גן: "העירייה תמשיך להיות מובילה ותקדם את תמ"א 38"

הסערה סביב ביטול התוכנית להגדלת צפיפות בפרויקטים מכוח תמ"א 38 ברמת גן לא שוככת. בעוד בעירייה מנסים למצוא פתרון לעשרות בקשות להיתר שהוגשו על סמך התוכנית האמורה, שלחו נציגי הקבלנים מכתב דחוף לראש עיריית רמת גן ישראל זינגר.

במכתב, שהגיע לידי "גלובס", כותב מנכ"ל התאחדות בוני הארץ, אליאב בן שמעון, כי ביטול התוכנית מהווה פגיעה קשה. "הפסיקה היא שגויה, פוגעת באינטרס הלאומי ומהווה פגיעה בהגדלת היצע הדירות הקטנות במדינת ישראל שעה שיש מחסור רב, חיזוק מרכיב הביטחון (ממ"דים), תרומה להחייאת המרקם הבנוי, מניעת הזדקנות האוכלוסייה, ניצול יעיל יותר של תשתיות ומוסדות ציבור מתרוקנים ולשמירה על שטחים פתוחים. לכן עולה השאלה כנגד מתנגדי התב"ע - מה הועילו חכמים בתקנתם?".

עוד מציין בן שמעון כי "נזקי הסופה של הימים האחרונים הוכיחו לנו עד כמה נדרשת הערכות מוקדמת לאסונות טבע. לכשחלילה תתרחש רעידת אדמה חזקה בישראל, בעלי התפקידים השונים ברמת גן יוכלו לומר, עשינו ככל שאל ידינו למנוע אבדות בנפש וברכוש. כעת אנו עומדים על פרשת דרכים בקידום פרויקטים אלה, וללא מתן דגש על צפיפות ראויה לביצוע פרויקטים בדרך של הריסה ובניה מחדש, לא יהיו פרויקטים. להתנגד לקידום פרויקטים אלה ללא נשיאה באחריות במקרה של אסון זה קל מאוד, אולם לדעתנו זהו מהלך בעל ראייה צרה חסרת אחריות".

במקביל, חותם בן שמעון את המכתב בנימה אופטימית ומדגיש כי להערכת ההתאחדות ניתן למצוא פתרון שיהיה נכון גם לעירייה וגם לקבלנים. "ההתאחדות מבקשת לחזק את ידה של העירייה בקידום תב"ע חדשה, שתבטיח לקבלנים כדאיות כלכלית לביצוע פרויקטי תמ"א 38 בדרך של הריסה ובנייה מחדש ובשים לב לצורכי הציבור הנדרשים".

מעיריית רמת גן נמסר בתגובה כי "העירייה תמשיך להיות מובילה ותקדם את תמ"א 38. אנו רואים חשיבות עליונה בחיזוק מבנים והתקנת ממ"דים להצלת חיי אדם ובו זמנית להתחדשות עירונית. בשבועות הקרובים תובא לדיון בוועדה המקומית תוכנית תמ"א 38 חדשה, שבוחנת את מצב התשתיות, תחבורה, מבני ציבור ועוד. זאת בהתאם למסמך המדיניות שאושר בישיבת ועדת בניין עיר מיום 1.12.13, טרם קבלת פסק הדין, בהנחיית ראש העיר, הנועד להפחית ולצמצם את הצפיפות בעיר.

"במקביל, בדקנו את התוכניות ואת הזכויות עפ"י התב"ע ואנו עובדים על שיטת חישוב צפיפות שנסמכת עפ"י חוות דעת משפטית ולאחר הצגתה בוועדה המקומית אנו נבחן את כל הבקשות שאושרו ויוגשו גם בעתיד על פי החישוב החדש".