מפרסמים בפייסבוק? אדם טל מחברת crowdcontrol, טוען שב-90% מהמקרים אתם מבזבזים את הכסף שלכם. "המנגנון של פייסבוק פתח בפני המפרסם הקטן אפשרויות שלא היו קיימות קודם לכן, ובמיוחד פרץ את המחסום הטכנולוגי, לפיו קל ופשוט לפרסם מודעה", אומר טל, אולם לטענתו, "למרות זאת, מספר מצומצם של משווקים אגרסיביים ועקשנים במיוחד משקיעים אנרגיה לא נגמרת ב'פיצוח' האלגוריתים של פייסבוק, כדי לאתר את נקודות החולשה שלו ולנצל אותן כדי להוריד את עלויות הפרסום ולמקסם את איכות התנועה. המשווקים האלה, שמוכרים בחו"ל בשם Affiliate Marketers מנתחים באופן יום-יומי את הפעילות של פייסבוק, מחליפים ביניהם שיטות ופירצות בפורומים סגורים וסודיים, ומתעקשים לסיים כל יום במצב שבו הם ייצרו הכנסה גבוהה יותר מההוצאה שלהם על קמפיין בפייסבוק".
לדבריו, "גם לפני שהיה לי עסק ומוצר משלי, הצלחתי לייצר רווח נקי של מעל 1,000 דולר ליום למשך תקופות ארוכות, רק באמצעות פרסום מוצרים של אחרים תמורת עמלות בלבד" טל טוען שמרבית המומחים לפרסום במדיה חברתית מעולם לא ייצרו רווח אמיתי לעצמם או ללקוחות, אלא רק נתונים חסרי משמעות כמו "לייקים" ו"מעריצים".
"יש מיתוס שהשווי של 'לייק' לעסק הוא כ- 120 דולר לשנה, וזה נתון שהרבה אנשים שמוכרים קורסים בנושא שיווק בפייסבוק מתהדרים בו, אבל מה שרוב העסקים לא מבינים זה שהנתון הזה הגיע ממחקר מאוד לא חד-משמעי שערך מותג מאוד גדול, והוא לחלוטין לא רלבנטי לעסק שאין לו מליוני דולרים בשנה כתקציב פרסום".
עוד אומר טל, כי: "בפועל, אין שום דרך למדוד את התועלת של 'לייק' לעסק, ומניסיוני קשה לתרגם לייק לכסף אמיתי בבנק, במיוחד עכשיו כאשר פייסבוק שינתה את המנגנון כך שאפילו כדי להגיע עם מסר בעמוד שלך לכל המעריצים שלך צריך לשלם עוד כסף".
- והקמפיין שלכם באמת שווה את הכסף?
"בקמפיינים טובים אנחנו מגיעים להחזר של 5-7 שקלים על כל שקל שאנחנו מוציאים בפייסבוק, וזה על מה שאנחנו קוראים לו 'הקצה ההתחלתי' של העסקה - שבו עיקר הפוקוס הוא על אופטימיזציה של הקמפיין בפייסבוק. אז נכנס לפעולה המנגנון שבנינו שאנחנו קוראים לו 'ההנעה האחורית', שמאפשר לנו בעצם להגיע להחזר השקעה של מעל 40 שקל ויותר על כל שקל, בטווח של כ-6 חודשים.
"אם מסתכלים על סטטיסטיקה של עסקים, לפיה 8 מתוך 10 עסקים נסגרים תוך שנתיים, זה בדיוק מה שיכול להיות ההבדל בין עסק שנסגר לבין עסק ששורד - אם אתה מקבל 40,000 שקל הכנסה על כל 1,000 שאתה משקיע בפרסום, זה יכול להיות חבל הצלה די משמעותי".
- היכן לומדים את השיטות האלה?
"עד עכשיו הדרך היחידה הייתה באמצעות חברות באותם מועדונים אינטרנטיים סגורים של 'האקרים שיווקיים', בדרך כלל בעלות של כמה אלפי דולרים כדי להיחשף לכל השיטות והטכניקות החדשות". עם זאת, כחבר מוכר בקהילה העולמית של משווקים, וכיצרן של אפליקציות שעוזרות לקהילות הללו כמו גם למשרדי פרסום מהגדולים בעולם ליישם את הטכניקות הסודיות האלה, טל החליט שהגיע הזמן ללמד גם את הישראלים לעשות זאת.
"עבדנו קשה כדי לזקק את הפעולות החשובות ביותר, שעובדות כבר 3-4 שנים, וכנראה שהן יהיו רלבנטיות גם בחמש השנים הקרובות. חשוב ללמוד אותן באופן הכי ישיר שיש, כך שכל עסק ללא הבנה יוכל ליישם אותן. בפעם הראשונה בארץ ובעברית, אני חושף את השיטה, נותן את הפתרונות הטכנולוגיים כך שבלחיצת כפתור אפשר ליישם את השיטות שלי גם בלי ידע טכני. השיעור הראשון מתוך שבעה כבר מופיע באתר שלנו וכולל דוגמאות למודעות מצליחות וכושלות שניתן ללמוד מהן. נוסף, אנחנו ממשיכים להשקיע מאוד דולרים ביום על מחקר של שיטות חדשות ומעדכנים את התלמידים שלנו בזמן אמיתי כאשר אנחנו מוצאים דרכים חדשות למקסם את הרווחים".
יתרון נוסף אותו טל מציין, הוא האפשרות להוזיל עלויות במנגנון המכירה של העסק: פגישות מכירה, שיחות מכירה, אנשי מכירות ועוד. "פייסבוק מבחינתנו הוא איש מכירות על סטרואידים, שעובד 24 שעות ביממה, כך שאני צריך להשקיע בעסק שלי שליש מהזמן שהמתחרים שלי משקיעים בעסק שלהם ולהכניס פי 4. הזמן הפנוי עם המשפחה הוא הרווח, הרבה יותר מהכסף עצמו".

*** הכתבה בשיתוף crowdcontrol, לאתר החברה הקליקו כאן
גלובס לחודש היכרות – כל הכתבות, המאמרים וטורי הדעה אצלך מדי ערב >>