אין משכנתאות: עובדי הטאבו פתחו בעיצומים במפתיע

העובדים נטשו כאמור את עמדות השירות ולא מתאפשרת קבלת קהל בלשכות הרישום והמפקח על רישום המקרקעין

כאוס בלשכות הטאבו: עובדי הטאבו החליטו לנטוש היום (ד') בפתאומיות את הלשכות השונות ופתחו בעיצומים.

"בעיצומו של מו"מ, אגב הצורך לשדרג את מערכת המחשוב של כל יחידות האגף לרישום והסדר מקרקעין, החליט ועד עובדי לשכות הרישום והמפקח על רישום המקרקעין לנקוט בעיצומים ולהפסיק לפתע את קבלת הקהל בלשכות ואת רישום הפעולות בפנקסי המקרקעין עד להודעה חדשה", נמסר ממשרד המשפטים.

העובדים נטשו כאמור את עמדות השירות ולא מתאפשרת קבלת קהל בלשכות הרישום והמפקח על רישום המקרקעין.

"הנהלת האגף לרישום והסדר מקרקעין מביעה צער עקב נקיטת צעדים חד צדדים וקוראת לעובדים לשוב לעבודה סדירה", מסר דובר משרד המשפטים.

המשמעות היא כי רוכשי דירות לא יוכלו לרשום הערות אזהרה, זוגות צעירים וציבור מבקשי המשכנתאות לא יוכלו לקחת משכנתאות מהבנקים. כך גם מבקשי רישום הירושות, פרצלציות, בתים משותפים זכויות מעבר ושירותים נוספים - לא פתוחים לשירות.

העובדים טוענים כי נקטו בצעד זה לאחר מה שהם מגדירים "סחבת" במו"מ. שלמה וייס, יו"ר ועד העובדים, מסר כי " מזה 3 שנים אנחנו נמצאים בסכסוך עבודה, ובמשך כל תקופת הזמן הזו עשינו כל שביכולתנו על-מנת להימנע מנקיטת צעדים ארגוניים שעלולים לפגוע בציבור הרחב, זאת למרות הגידול הרב בהיקפי העבודה העמוסים שנופלים על ציבור קטן של עובדים שעושה עבודה מקצועית על נכסי הציבור. לצערי, אפילו התערבותו האישית של מנכ"ל משרד המשפטים וניסיונותיו לגשר - לא הניעו את משרד האוצר להיעתר לבקשותינו הפשוטות ביותר. אני קורא למשרד האוצר להפסיק את גרירת הרגליים והסחבת ולשבת עימנו באופן מידי למו"מ רציני על הסכם קיבוצי".