עוקץ ברשת: "שלחי תמונה בחזייה ואולי תככבי בקמפיין"

נשים נאות, שופעות, עם חזה גדול? אתן עשויות לקבל הצעה מפתה לככב בקמפיין עתיר תקציב להלבשה תחתונה בחו"ל ■ רק שימו לב, מדובר בהונאה

"אני מלהקת נשים לדגמן חזיות לחברה בינלאומית מובילה אשר מתמחה במידות גדולות. החברה מחפשת נשים אמיתיות ולא דוגמניות דקיקות" - כך נכתב בהודעה שנשלחה לנשים בעלות מידת חזה גדולה באמצעות הפייסבוק מפרופיל של אישה ישראלית. "לא נדרש ניסיון קודם, ומדובר בצילומי קטלוג אשר יתפרסם בחנויות לבני נשים בחו"ל ולא בעיתונים/שלטי חוצות/אינטרנט וכדומה. השכר מאוד גבוה, ויש גמישות מבחינת השעות".

ההצעה נשמעה מפתה מאוד - סכום כסף נכבד, צילומים בלונדון בזמנך הפנוי וטיסה על חשבון החברה - וכמובן גם בוסט קטן לאגו של נשים, שלא תמיד עומדות במודל היופי הדקיק.

הידיעה שהצילומים אפילו לא יתפרסמו בארץ, ולכן לא יובילו לתגובות של הסובבים על הצילומים בבגדים תחתונים, עודדה עוד יותר את הנשים להענות למודעה.

אלא שלכל אלה יש רק קאץ' אחד קטן - מסתבר שמדובר בהונאה, והבוקר (ד') אף הגישה אחת הבנות תלונה בתחנת משטרת סלמה בתל-אביב, בגין קבלת קבלת דבר במירמה והטרדה והתנכלות מינית כנגד אותה אישה שפנתה אליה בהודעה בפייסבוק.

"אני מודה שזה היה נשמע לי מגניב", סיפרה לנו שירה (שמה האמיתי שמור במערכת), בחורה בשנות ה-30 לחייה, שקיבלה פנייה באמצעות הפייסבוק לפני כשבוע וחצי. "אני בת 34, ויש לי חזה גדול כל חיי, שזה דבר שמעסיק אותי ומפריע לפעמים, ולכן אני לא יכולה להגיד שזה לא נשמע לי טוב, שזה לא שיחק לי על המקום של האגו שחושבים שאני מתאימה לדבר כזה. האישה נראתה אמינה - פרופיל פייסבוק אמיתי עם פרטים ותמונות אמיתיות, ואני גם צריכה את הכסף. היא ביקשה שאשלח לה תמונה של החזה שלי בחזייה, והייתי מאוד קרובה לשלוח לה תמונה".

"ביקשה שאוריד חולצה בשיחת סקייפ"

שירה ועוד לפחות שתי בנות נוספות החברות בקבוצת הפייסבוק "נועה חזיות", חנות חזיות למידות גדולות ביפו, קיבלו את הפנייה, פנו לחברה שבשמה הזדהתה, וכשנאמר להן כי החברה אינה מכירה את האישה, הן ניתקו עימה קשה. עם זאת, טל (שמה האמיתי שמור במערכת), בחורה נוספת שקיבלה את ההצעה, הסתקרנה והמשיכה לשלב נוסף.

"היא התחילה לספר על עצמה, נתנה לי פרטים על תחום העיסוק שלה, ילדים וכו', סיפרה לי על החברה שמוכרת מאוד למי שלובשת חזיות במידות גדולות, וביקשה לשמוע על החברות והמידות של החזיות שלי. זה היה נראה אמיתי", היא מספרת. "רציתי לשמוע עוד פרטים, אז שלחתי לה תמונה של החזה שלי בחזייה, כמו שהיא ביקשה, ללא הפנים. היא הסבירה שמדובר בצילומים שמתוכננים לתחילת פברואר שיותאמו ללוח הזמנים שלי, וסיפרה שמדובר במשכורת של 2,000 דולר נטו ליום צילומים".

לאורך אותן שיחות חיפשה טל הוכחה לאמינות ההצעה וביקשה לקבל אישור רשמי מהחברה, וכשלא הצליחה לקבל זאת מהאישה הפונה תוך הסברים שונים, פנתה במייל לחברה עצמה. כשהתבקשה לכאורה על-ידי אותה אישה לקיים שיחת סקייפ כדי להתרשם מהופעתה, היססה לדבריה, אך הניחה שזאת יכולה להיות בדיקת אמינות נוספת.

"בסקייפ היא הייתה בסדר גמור וסיפרה לי על עצמה. היא נשמעה מקצועית, אבל אז היא ביקשה שאוריד את החולצה והסבירה שמדובר בחלק הכרחי מהתהליך, והסברתי שאני לא מרגישה בנוח עם זה", היא מציינת.

יצרניות החזיות שדיברה בשמן: "לא מכירים את האישה"

בהודעות הפייסבוק שהגיעו לידי mako מציינת לכאורה אותה אישה כי מדובר בקמפיין של חברת חזיות פולנית שנמכרה לדבריה לחברה בריטית מוכרת. בהמשך השיחות ביניהן שלחה אותה משתמשת פייסבוק לכאורה לטל גם טיוטת חוזה העסקה כביכול באמצעות המייל.

בטיוטת החוזה, שאינו נראה כמסמך רשמי או אמין כלל, הופיעה שמה של החברה הפולנית. אלא שבחברות עצמן לא ידוע על מה מדובר.

בעקבות פנייתה של טל ובנות נוספות לברר את הקשר של אותה אישה לחברה, העלתה החברה הפולנית אזהרה באתר הרשמי שלה ובעמוד הפייסבוק של החברה, שם היא מזהירה מפני אותו פרופיל פייסבוק. "אני לא מכירה את האישה הזאת, ואין לי מושג מה היא עושה עם התמונות האלה", כתבה בעלת חברת החזיות בתשובה לפניית mako.

גם בחברת-האם כביכול, החברה הבריטית שבשמה דיברה אותה האישה, לא ידעו במה מדובר. "לידיעתנו, אף אחד מהסוכנים הישראלים שלנו מגייסים דוגמניות. לכן, האישה הזאת אינה סוכנת רשמית", נמסר מהחברה בעקבות פנייתה של טל. "אני יכולה רק לייעץ לך להתעלם מכל התכתבות נוספת, ואם ימשיכו ליצור איתך קשר, אנא פני אלינו".

נציג החברה בארץ הסביר כי האישה המדוברת "לא מוכרת לנו, אינה עובדת אצלנו ואינה מייצגת את החברה"

האישה ממנה נשלחו ההודעות, ושבפרטיה הזדהתה יוצרת הקשר בפייסבוק, במיילים, בסקייפ וכן הלאה, מכחישה כל קשר לדברים.

מדוברות מחוז תל-אביב נמסר כי אכן הוגשה תלונה הבוקר, והיא תיבדק.