ההצעה נדחתה: נבחר ציבור שהורשע בקלון יוכל להתמנות לח"כ

חברי הכנסת מגינים על נבחרי ציבור שסרחו: ‎‎מליאת הכנסת דחתה היום את הצעת החוק של ח"כ משה מזרחי, הקובעת כי נבחר ציבור שהורשע בעבירה שיש עמה קלון, ונדון למאסר של יותר מ-6 חודשים, לא יוכל לחזור לכהן כחבר כנסת

‎‎מליאת הכנסת דחתה היום (ד') בקריאה טרומית הצעת חוק הקובעת כי נבחר ציבור שהורשע בעבירה שיש עמה קלון, ונדון למאסר של יותר מ-6 חודשים, לא יוכל לחזור לכהן כחבר כנסת. 24 חברי כנסת תמכו בהצבעה בהצעה, ו-41 התנגדו לה.

‏הצעת החוק של ח"כ משה מזרחי (העבודה), שכיהן בעבר כראש אגף חקירות במשטרה, נועדה לתקן חוק יסוד: הכנסת ולקבוע כי לא יתמודד בבחירות לכנסת מי שהורשע בעבירה שיש עמה קלון שעבר בזמן כהונתו כחבר כנסת או כשר ונדון לעונש מאסר בפועל לתקופה העולה על חצי שנה.

‏להצעת החוק של מזרחי הצטרפו גם ח"כ מיקי רוזנטל (העבודה), תמר זנדברג (מרצ) ודוד צור (התנועה).

‏בדברי ההסבר להצעה כתב מזרחי כי "בשנים האחרונות רבו המקרים שבהם נבחרי ציבור שקיבלו מנדט מקהל הבוחרים, עברו עבירות תוך כהונתם והורשעו על-ידי בית המשפט בגין עבירה שיש עמה קלון. מטרתו של חוק זה לשמור על כבודה ומעמדה של כנסת ישראל בקרב הציבור במדינת ישראל ובאמון בה. החוק כיום מאפשר למי שעברו 7 שנים מתום תקופת המאסר לשוב ולהיבחר בבחירות לכנסת. יש לציין כי 'קלון' אינו מושג בעל הגדרת משפטית מדויקת, והוא שאוב מעולם האתיקה ההתנהגותית בחברה".

‏ח‎"‎כ מזרחי מסר היום בתגובה כי ‏‎"חשוב לשים לב כי הצעת החוק מאוד ממוקדת, וביקשנו להרחיק חברי כנסת שמעלו בתפקידם רק במסגרת כהונתם כשרים או חברי כנסת, כי הרי לא מתקבל על הדעת שנאפשר לפושעים לשוב לזירה שבה הם ביצעו את פשעם. הצעה זו נועדה להשיב את אמון הציבור בכנסת, ומדובר באינטרס ציבורי ראשון במעלה. אך היום, לצערי, הקואליציה העבירה מסר ברור לציבור כי היא אינה מגנה על האינטרסים שלו‏‎."‎‏ ‏‎‎‏