סאמיט תנסה לגייס בלונדון בשווי כפול מהמחיקה ב-2009

‎‎המניה קופצת במחזור מסחר גבוה‎‎ה ■ הנפקה תתבצע כנראה ברבעון הראשון של 2014‏

‎‎ארבע שנים וחצי לאחר שניצל את המשבר בשווקים ומחק את מניית סאמיט גרמניה מהמסחר בבורסה בלונדון, מתכנן זוהר לוי, בעל השליטה בחברת הנדל"ן, לחזור לשוק האנגלי. במסגרת זו מתוכנן גם מהלך גיוס משמעותי, ובו שווי החברה יהיה יותר מכפול מזה שלפיו היא נמחקה מהמסחר.

סאמיט עדכנה היום כי החברה הבת, סאמיט גרמניה, פועלת לגיוס הון של כ-100 מיליון אירו, בהנפקה מחדש של מניותיה בבורסת ה-‏‏AIM‏ בלונדון. ככל הידוע, ההנפקה תתבצע לפי שווי חברה של 150-200 מיליון אירו (לפני הכסף). מניית סאמיט הגיבה בעליות של כ-5% לדיווח, במחזור מסחר גדול. ‏הצפי הוא כי ההנפקה תתבצע במהלך הרבעון הראשון של 2014, אך ההיקף הסופי של הגיוס ותנאיו טרם נקבעו. ‏

גרמניה היא שוק הפעילות העיקרי של סאמיט, והיא מחזיקה שם באמצעות סאמיט גרמניה בנכסים מניבים בשטח כולל של כ-640 אלף מ"ר, שמניבים דמי שכירות שנתיים של כ-40 מיליון אירו. הונה העצמי עומד על כ-180 מיליון אירו. מלבד גרמניה, לסאמיט נכסי נדל"ן מניב גם בישראל.

תחילת הרומן של לוי עם שוק ההון האנגלי היה ב-2006, אז הוא ניצל את הגאות בשווקים כדי להנפיק את הפעילות בגרמניה בבורסה של לונדון. ‏במסגרת ההנפקה וגיוסים נוספים שביצע שם בשנים 2006-2007, הצליח לוי לגייס לפעילותה של סאמיט גרמניה סכום אדיר של 305 מיליון אירו. ‏זמן לא רב לאחר מכן השתנה הסנטימנט בשוק והגיע המשבר העולמי.

כחלק ממגמת השוק, גם מניית סאמיט סבלה מירידות שערים משמעותיות במסחר בלונדון. ‏לוי ניצל את הירידה במחיר המניות, ושלוש שנים לאחר הנפקתה, ביוני 2009, השקיעה סאמיט כ-70 מיליון אירו במחיקת החברה הבת מהמסחר בבורסה האנגלית. למרות ההפסד הכבד ביחס למחיר ההנפקה, רוב המשקיעים העדיפו באותה תקופה, שבה שלט חוסר ודאות בשווקים, להיענות להצעת הרכישה של לוי.

‎‎אחת ההשקעות המוצלחות של 2013

‎‎בבורסה המקומית, סאמיט הייתה אחת ההשקעות המוצלחות ב-2013. החברה סיכמה שנה זו בתשואה של 120%, המשקפת לה שווי שוק של כ-750 מיליון שקל. ‏ההחלטה על הנפקתה המחודשת של סאמיט גרמניה מגיעה לאחר שבשנה החולפת התרכזה החברה בארגון מחדש של נכסיה שם. כחלק מכך ביצעה החברה עסקאות מימון מחדש בהיקפים של מאות מיליוני אירו, שהניבו לה רווחים נאים. את החודשים ינואר-ספטמבר סיימה החברה עם רווח נקי עצום של 280 מיליון שקל.

סאמיט היא אחת משחקניות הנדל"ן הבולטות שמבצעות רכישות חוב על נכסים במחיר הזדמנותי, לאחר ששווי הנכסים ירד משמעותית או אף נמחק במלואו בספרים, תוך שהבנק זוכה לקבל חזרה לפחות חלק מההלוואה שהעמיד. ‏‏

רכישה אחרונה כזו בוצעה לפני כשבועיים, אז סיכמה סאמיט על עסקה לרכישת הלוואה בהיקף של כ-355 מיליון שקל שנלקחה למימון נכסיה, בתמורה לתשלום של כ-205 מיליון שקל. מדובר בפורטפוליו של תשעה בנייני משרדים ושני נכסים מסחריים שנרכשו ב-2006, ומניבים הכנסות שנתיות של 6.4 מיליון אירו. ‏נוסף על כך, סאמיט מתכננת לרכוש ללא תמורה נוספת הלוואה אחרת, בהיקף של כ-260 מיליון שקל, מתוך הלוואה כוללת של כ-805 מיליון שקל. ‏ההסכם בנוגע להלוואה זו קובע כי במקרה שמכירת 12 נכסים אלה, המושכרים לחברת התקשורת הגרמנית דויטשה טלקום, תניב הכנסות העולות על יתרת החוב, הבנק המלווה יהיה זכאי לסכומים שינבעו מהמכירה. ‏‎‎‏