360 מיליון אירו ב-30 יום: חודש הספורט הענק של ספרד

בספטמבר 2014 יידחסו במדינה ארבע אליפויות עולם בארבעה ענפי ספורט שונים, שצפויים להזניק את הכלכלה המקומית בסכום הנ"ל

בספרד כבר אירחו בעבר אולימפיאדה, מונדיאל ואת טורניר היורו בכדורגל, אבל ככל הנראה, חודש ספורטיבי פעיל שכזה עוד לא היה להם: במהלך ספטמבר 2014 יתקיימו במדינה האירופית ארבע אליפויות עולם שונות - בכדורסל (מונדובאסקט), בקליעה, בשייט ובאופני כביש. על-פי הערכות מומחים, ארבעת האירועים הנ"ל צפויים להזניק את הכלכלה הספרדית בסך של קרוב ל-360 מיליון אירו.

באופן טבעי, האירוע הגדול ביותר יהיה המונדובאסקט (30 באוגוסט עד 14 בספטמבר), שכבר גייס שורה של ספונסרים מקומיים בכירים (ביניהם הבנק השלישי בגודלו במדינה CaixaBank ומותג הבירה המצליח ביותר במדינה סן מיגל), צפוי למכור כ-650 אלף כרטיסים ולמשוך תיירות (חוץ ופנים) משמעותית - וגם להיות משודר לכ-200 מדינות ברחבי העולם.

הטורניר, בו ישתתפו 24 נבחרות, יתקיים בשישה אולמות שונים בספרד, בערים בילבאו, מדריד, ברצלונה, לאס פאלמאס, סביליה וגרנאדה. מיגל דה לה וייה, מנכ"ל הטורניר, חשף כי המשחקים צפויים להזניק את כלכלת ספרד בכ-300 מיליון אירו.

אליפות העולם השנתית לאופני כביש (UCI Road World Championships), שתתקיים בפונפראדה שבמחוז ליאון (21-28.9), צפויה לייצר כ-31 מיליון אירו לכלכלה.

וזה לא הכל: בסנטאנדר תתקיים בין ה-8 ל-21 בספטמבר אליפות העולם בשייט, בה צפויים לקחת חלק גם ישראלים. האליפות שנערכה בפרת' (אוסטרליה) ב-2011, בה זכתה גולשת הניל-פרייד הישראלית לי קורזיץ במדליית זהב, הזניקה את כלכלת העיר בכ-25 מיליון אירו, סכום דומה לזה שצופים גם הפעם. אגב, מארגני התחרות חתמו ב-2012 על הסכם עם ממשלת ספרד לפיו גופים שיסייעו בספונסרשיפ ובארגון של אליפות העולם בשייט, ייזכו להקלות מס משמעותיות. כ-800 משתתפים מכ-80 מדינות אמורים להשתתף בתחרויות.

לבסוף, בספטמבר תתקיים בספרד גם אליפות העולם בקליעה, בגרנאדה (7-19 בספטמבר), כשעל השולחן מונחים 69 כרטיסי כניסה לאולימפיאדת ריו 2016. על-פי הערכות, העיר האנדלוסית תהנה מזינוק של כ-3 מיליון אירו בעקבות האירוע.