בוטנוקאפ שמפתחת מוצרי הדברה ירוקים גייסה 4.2 מיליון דולר

הכסף גויס מקבוצת אינפיניטי ■ החברה תגייס עובדים חדשים ותנסה להתרחב ברחבי העולם

חברת בוטנוקאפ שעוסקת בפיתוח מוצרי הדברה ידידותיים לסביבה הודיעה היום (ד') כי השלימה גיוס של 4.2 מיליון דולר מקבוצת אינפניטי. לאחר הגיוס, הקבוצה תהיה בעלת השליטה בחברה הישראלית שהחלה את דרכה בשנת 2004 בחממה הטכנולוגית באשקלון ומתמקדת בפיתוח ובייצור של חומרי הדברה "ירוקים" לחקלאות.

כיום החברה פועלת ממעבדותיה בבאר שבע ומנהלת את הייצור שלה, בעיקר לשוק הישראלי, באמצעות קבלני משנה. מנכ"ל החברה הוא יגאל גזונדהייט והיזמים שהובילו להקמתה עם הפרופסורים לכימיה אורגנית באוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע, צ'ארלס לינדר ואריה מרקוס.

לדברי מנהל הפיתוח העסקי בחברה, זיו שומרוני, מדובר בסבב השקעה שני של קבוצת ההון סיכון אינפינטי - לאחר שהראשון היה לפני כשנה. הוא הוסיף וציין כי בעקבות ההשקעה, יש בכוונת החברה להרחיב במהלך 2014 את פעילותה בשווקים חדשים, ובהם בארה"ב, אמריקה הלטינית, אירופה וסין.

"תהליך החדירה לשווקים בתחום כזה מורכב ובעיקר יקר", אמר היום שומרוני ל"גלובס", "הרגולציה בתחום מאוד מחמירה והרכיבים השונים בחומרים שעליהם המוצרים שלנו מבוססים נבחנים ונבדקים באופן יסודי כמתבקש בענף זה. עם זאת, התחום של הדברה ירוקה ושימוש בחומרים טבעיים לצרכי הדברה צומח בקצב של 16% מדי שנה וכיום מסתכם בכמיליארד דולר. לפי הערכות, בתוך כשנתיים הוא יגיע לכ-3 מיליארד דולר".

בחברה הוסיפו ואמרו היום כי השלמת הגיוס מאינפניטי תאפשר לה לקדם פיתוח ורישום מגוון רחב של מוצרים הנוגעים לכל מחזור החיים של הגידול החקלאי, מהטיפול בקרקע טרם הזריעה, הגנה על גידולי השדה מפני מזיקים ועד טיפול ביבול לאחר הקטיף למען הארכת חיי המדף שלו: "מוצרים אלה יאפשרו לשפר את איכות הגידולים, הכמות והבטיחות של אספקת המזון", אמר המנכ"ל, גזונדהייט.

"לא מדברים על אקזיט"

המוצרים של בוטנוקאפ מאפשרים טיפול במזיקים לגידולים חקלאיים, תוך ייתור השימוש בחומרי הדברה כימיים: "בקו המוצרים שלנו אנחנו פונים לקהל יעד שנחשב לשמרני אבל מסביב יש התפתחות גדולה בתחום זה, בגלל הלחץ הרגולטורי להפחית את השימוש בכימיקליים בגידולים חקלאיים ובגלל העלייה הרבה במודעות של הצרכנים לשימוש בחומרים כאלה. יש כאן מגמה שמאלצת את החקלאיים להיפתח לקו מוצרים אחר להדברת מזיקים, המבוססים על חומרים טבעיים", אמר שומרוני.

בבוטנוקאפ אמרו היום כי בתקופה הקרובה החברה תעבה את מצבת העובדים שלה, שכיום מונה 12 בלבד וזאת כשברקע היא מתכוונת לבחון הזדמנויות להידוק קשריה עם חברות בינלאומיות שעוסקות בתחום ההדברה: "בעבר כבר חתמנו על הסכמי מסגרת עם מספר חברות לקראת שיתופי פעולה אפשריים ויתכן שיהיו עוד. אנחנו לא מדברים על אקזיט בטווח הזמן הנראה לעין ובינתיים נערכים לקראת ייצור ומכירות בעולם", אומר שומרוני.