מחיר העלייה לפרמיירליג: קארדיף סיטי הפסידה 31 מיליון ליש"ט ב-2012/13

הקבוצה של הבעלים המלאזי השנוי במחלוקת וינסנט טאן דיווחה על חוב בסך 118 מיליון ליש"ט בסיום השנה בה הצליחה להעפיל לליגה הבכירה באנגליה

הרצון העז לשחק בפרמיירליג יכול להפוך לעסק יקר: קארדיף סיטי, העולה החדשה לליגה העליונה באנגליה, דיווחה כי סיימה את עונת 2012/13 עם הפסד תפעולי בסך 30.9 מיליון ליש"ט, לעומת 13 מיליון בשנה שלפני כן.

החוב של המועדון מווילס צמח ל-118 מיליון ליש"ט, מתוכם 66 מיליון ליש"ט רשומים כהלוואת בעלים לווינסנט טאן, המיליארדר המלאזי השנוי במחלוקת שמחזיק במועדון מאז 2010. טאן, שבין היתר מחזיק בזיכיון לסניפי מקדונלד'ס במלאזיה, הצהיר בעבר כי הוא לא מתכוון לדרוש את הכסף בחזרה, ולהמיר את החוב אליו למניות שליטה שלו במועדון.

לפני תחילת העונה הקודמת עורר טאן את זעם האוהדים, כשהחליט לשנות את צבע מדי הקבוצה (מכחול לאדום) ואת הסמל שלה, על מנת למתג ולשווק אותה לשוק האסייתי. לטענת מאמאט דלמאן, יו"ר קארדיף סיטי, טאן השקיע מכיסו בקבוצה כ-150 מיליון ליש"ט מאז רכש אותה. "האוהדים לא צריכים לדאוג. אם נצליח להישאר בפרמיירליג, החוב יימחק והרווחים יתחילו להצטבר", אמר דלמאן.

הוצאות השכר בקארדיף אשתקד עמדו על 27 מיליון ליש"ט לעומת 18.5 מיליון בשנה שלפני כן, בעיקר בשל בונוסים על העלייה לפרמיירליג.