גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

לידיעת ההורים: דגני הבוקר שאתם נותנים לילדים לא ממש מזינים

דגני הבוקר הפופולריים מכילים הרבה יותר מדי סוכר, פחות מדי סיבים תזונתיים ואפילו מלח ■ "גלובס" בדק מה מכילים המוצרים הפופולריים על המדף

דגני בוקר הם פעמים רבות האופציה הזמינה והמהירה ביותר להורים ולילדים במקרה של ארוחת הבוקר - ונהנים מתדמית מזינה ובריאה, בזכות פרסומות, כיתובים שונים על האריזה ותוספת הוויטמינים והמינרלים שהיצרנים מוסיפים למוצר. בפועל, המצב לעתים שונה: "חלקם אכן מזינים ובריאים יחסית", אומרת הדיאטנית שמרית הלר (Msc, Rd), "אך אחרים הם 'ממתק' או 'חטיף', בשל תכולת הסוכר והשומן הגבוהה. רובם אף מכילים כמות נתרן גבוהה במיוחד".

בהסתמך על נתוני נילסן - המבוססים על נתוני אמת מהקופות של כ-97% מהשוק המבורקד - ובסיוע אתר FoodsDictionary המציע מאגר של יותר מ-6,200 מוצרים על הרכביהם התזונתיים - בודק "גלובס" את תכולתם של דגני הבוקר הנמכרים יותר בשוק.

לצורך העניין גויסו צוות תזונאיות מומחיות: אורנית יונה, דיאטנית קלינית ומייסדת "דעת הגוף" (daat-haguf.co.il), נעמה בן-דוד טרבלסי, דיאטנית בסטודיו סי, חלי אבקסיס רוסטוקר, דיאטנית קלינית ומייסדת שיטת HappyDiet ושמרית הלר, דיאטנית ראשית בקאנטרי כפר סבא.

איך לצרוך נכון?

"כאשר מסתכלים על הרכיבים יש להסתכל על סדר הופעתם", מזכירה בן-דוד טרבלסי, "המציין הדרגתית את אחוז הופעת הרכיב במוצר. אני ממליצה להסתכל על מוצרים שהסוכר מופיע בהם עד המקום החמישי כממתק. אם בחרתם לאכול דגני בוקר כארוחה - בחרו כאלה עם סיבים ודגנים מלאים. עם זאת, אם 50% מהקמח הוא מלא ו-50% לבן מותר לציין על האריזה כי מדובר במוצר מקמח מלא".

הדיאטנית שמרית הלר מוסיפה המלצות:

* סיבים וחלבון: ההמלצה היא לבחור בדגני בוקר המכילים כמות סיבים תזונתיים גבוהה וכן תכולת חלבון גבוהה, שני פרמטרים אשר תורמים להגברת השובע, וכן כאלה עם כמות סוכר נמוכה, שכן מעבר לחסרונות הבריאותיים אשר גלומים בצריכת כמויות סוכר גבוהות, דגני בוקר העשירים בסוכר פשוט גורמים לילד לרצות לאכול יותר.

* להסתפק ב-30 גרם: הכמות המומלצת היא 30 גרם, כמות השווה לכוס פלסטיק קטנה. ההורים אינם מודדים ואף מניחים את הקופסה ליד הילד, כך שהוא ממלא שוב ושוב את הקערה עד שהחלב מסתיים - כמות אשר יכולה להגיע לכ-100 גרם ויותר. מומלץ לאכול בקערות קטנות.

* עם יוגורט במקום חלב: שילוב דגני הבוקר עם יוגורט גורם לתחושת שובע גבוהה יותר בשל תכולת החלבון הגבוהה שביוגורט.

* כדאי להוסיף פרי: ניתן לאכול דגני בוקר פחות ממותקים על-ידי הוספת פרי קצוץ לתערובת (דוגמת תותים, בננות), דבר המוסיף צבע, ויטמינים, סיבים תזונתיים ומתיקות.

"גלובס" ממפה את הערך התזונתי של דגני הבוקר הפופולריים ביותר בקרב הצרכנים הישראלים.

1. ברנפלקס ללא סוכר של תלמה: דל בקלוריות, עשיר בסיבים

שורת יתרונות תזונתיים מפארת את ברנפלקס: "הוא המנצח תזונתית", אומרת בן-דוד טרבלסי, ויונה מפרטת: "המוצר דל בקלוריות (130 קלוריות לכוס של 50 גרם), עשיר מאוד בסיבים תזונתיים ולכן משביע מאוד, דל בנתרן ובשומן ומכיל תחליף סוכר שאינו מזיק לבריאות מסוג מלטיטול ורכיבים טבעיים בלבד". אבקסיס רוסטוקר מוסיפה: "מקור הפחמימות העיקרי הוא חיטה מלאה. כמות הקלוריות מעטה לעומת המותגים האחרים, אך החשיבות כפולה ומכופלת כשמקור הסוכר הוא בעיקר בפחמימות מורכבות".

למי שמסתייג מהטעם היא מציעה לשלוב יוגורט טבעי ותפוח חתוך, "מה שייתן מנה עשירה בנפח ובסיבים תזונתיים. הוספת הפרי על חשבון נפח הברנפלקס תחסוך קלוריות ותשדרג את ערכה התזונתי של המנה מבלי לפגוע בשובע. לילדים עדיף ברנפלקס רגיל, בשל נוכחות המלטיטול שעשוי להוות עבורם בעיה".

* מחיר: החל מ-18 שקל ל-500 גרם.

2. האני נאט צ'יריוס של נסטלה: מתוק אך עם קמח מלא

על אף שמדובר במוצר מתוק למדי, הוא זכה לביקורות טובות יחסית בזכות "כמות ממוצעת של שומן, כמות יפה יחסית של קמחים מלאים וכן של סיבים", על-פי בן-דוד טרבלסי. יונה מפרטת: "המוצר עשיר יותר בסיבים תזונתיים עשיר מאוד בברזל, עשיר מאוד בסידן (כ-180 מ"ג סידן בכוס צי'ריוס - בדומה לכוס קטנה של חלב) ובוויטמינים ומינרלים נוספים. בנוסף הוא דל יותר בשומן (4.8%) ומכיל שמן קנולה, שהוא שומן חד בלתי רווי בדומה לשמן הזית. עם זאת הוא עשיר בנתרן. בסך הכל, מוצר מומלץ". אבקסיס רוסטוקר מציינת כי חשוב להתייחס לכמות הסוכרים הפשוטים, שמהווה 45% מהפחמימות במוצר - סוכר, דבש וסירופ סוכר חום. "שדרוג משמעותי יושג בקניית המותג המקביל מולטי צ'יריוס) אשר מכיל 70% דגנים מלאים ומשאיר פחות מקום לסוכרים פשוטים. גם ערבוב של שני סוגי הדגנים יחד יהווה שיפור איכותי".

* מחיר: החל מ-20 שקל ל-615 גרם.

3. פיטנס שקדים ודבש של נסטלה: מתוק אך מזין

המוצר ממוקם במקום ה-15 ברשימת דגני הבוקר הנמכרים, ככל הנראה בגלל מחירו הגבוה ביחס למתחרים, - אך המותג כמותג הוא אחד החזקים, לא מעט בזכות תדמית בריאה המשווקת בפרסומות.

רשימת המרכיבים, מסבירים לנו, כוללת בצד הנכון של המשוואה דגנים מלאים (42% מכלל הרכיבים), פחמימות מורכבות וכמות נמוכה יחסית של נתרן - אולם סיבים תזונתיים המסייעים משמעותית למערכת העיכול אינם הצד החזק במוצר. כמות הקלוריות גם היא יחסית גבוהה - כ-190 למנה של 50 גרם, ואחוזי השומן סבירים באופן יחסי (4.3%).

בשורה התחתונה, זו ודאי אפשרות טובה יותר מכמה אחרות ברשימה - גם אם רחוקה מלהציע את כל היתרונות התזונתיים.

* מחיר: החל מ-29 שקל ל-585 גרם.

4. דלי-פקאן של תלמה: עשיר בסיבים - אבל גם בקלוריות

האם התדמית הבריאה יחסית של המוצר מצדיקה את עצמה? "המוצר מכיל כ-400 קלוריות ל-100 גרם ומדורג שני אחרי כריות בכמות הקלוריות הרבה שבו", מגלה אבקסיס רוסטוקר, "אך בהשוואה לכריות מכיל פי 1.3 יותר סיבים תזונתיים בשל הדגנים המלאים - לצד כמות נתרן גבוהה יותר. הייתי מדרגת את המוצר הזה יחד עם הכריות כקלוריות פינוק, אך בטח שלא כארוחת בוקר אולטימטיבית".

"למרות שהוא עשיר בסיבים", מוסיפה יונה, "תכולת הסוכר והקרמל סביב הפקאנים גורמים לספיגה מהירה יחסית של הסוכר. לכן הוא מומלץ פחות לאנשים הסובלים מסוכר גבולי או משומנים בדם".

* מחיר: החל מ-16 שקל ל-400 גרם.

5. קורנפלקס של קלוג'ס: לא מעט קלוריות, אבל עם תוספת ברזל וחומצה פולית

המקבילה של קלוג'ס לקורנפלקס של תלמה, מציינות המומחיות, דומה באופן כללי בהרכבה התזונתי למותג המתחרה: היא גם היא באנרגיה, עם לא מעט קלוריות למנה, ודלה מאוד בסיבים - ועם זאת דלה מאוד בשומן. עם זאת, היא מכילה כמות גבוהה של תוספי ברזל וחומצה פולית, מה שמעניק לה יתרון קל על פני המתחרה.

* מחיר: החל מ-15 שקל ל-750 גרם.

6. קורנפלקס תלמה: דל בשומן, עשיר בקלוריות

"המוצר הוא פחמימה אשר מספקת אנרגיה", אומרת יונה, "נוספו למוצר תוספים של ויטמינים ומינרלים ובעיקר ברזל ומוצר זה גם דל מאוד בשומן. אולם סוג זה דל בסיבים תזונתיים ועשיר מאוד בנתרן - אם משלבים אותו עם יוגורט או חלב החלבון מאט את ספיגת הסוכר, אך מדובר בסוכר שנספג יחסית מהר ויכול להוביל לרעב מוקדם לעומת מוצר עשיר יותר בסיבים".

גם בן-דוד טרבלסי מציינת לטובה את אחוז השומן הנמוך - ולרעה את הסוכר כרכיב שני.

אבקסיס רוסטוקר מציינת בהקשר הזה כי "על אף שאינו מתוק כמו השוגי, קורנפלקס רגיל עדיין מכיל סוכר כמעט את אותה קלוריות שיש בשוגי - 363 בקורנפלקס מול 366 בשוגי".

* מחיר: החל מ-12 שקל ל-750 גרם.

7. שוגי של תלמה: יותר מדי סוכר ופחמימות

מדובר, למעשה, בקורנפלקס מצופה סוכר: לא פלא שזה מככב במקום השני ברשימת הרכיבים. "זהו מוצר דל בשומן (0.7%) ויש בו פחות נתרן ממוצרים אחרים", אומרת יונה, "הוא גם המוצר הטבעי ביותר. עם זאת הוא מכיל כמות גבוהה מאוד של סוכר ודל בסיבים תזונתיים - לכן מדובר בסוכר שנספג מהר ועלול להביא לרעב מוקדם. רצוי לשלב באכילה עם יוגורט או חלב שיאטו מעט את ספיגת הסוכר.

"מדובר במוצר פחמימתי ביותר", אומרת אבקסיס רוסטוקר, "ורשימת הרכיבים מפרטת לנו את מקור הפחמימות במוצר: תירס, סוכר, תמצית לתת וסירופ גלוקוזה - ועל אף מתיקותו הקיצונית זה לא מונע ממנו להיות עתיר נתרן. שוגי הוא מוצר עתיר בסוכרים פשוטים שמתפרקים במהרה בגוף ועושים את האפקט ההפוך בדיוק מארוחת הבוקר איכותית - הם פותחים את התיאבון וגורמים לנו להשתוקק לעוד ועוד סוכר".

* מחיר: החל מ-18 שקל ל-500 גרם.

8. קורנפלקס דבש של תלמה: הדבש הוא רק גימיק

"מדובר בדגנים שמתיימרים לשדרג את השוגי הקלאסי", אומרת אבקסיס רוסטוקר, "ושם המוצר הוא מעין הבטחה שבמקום סוכר נעשה שימוש בדבש. אלא שמהסתכלות על רשימת הרכיבים המוצר דומה מאוד לשוגי הקלאסי: 75% קמח תירס ומיד אחרי ברשימת הרכיבים נמצא שוב את הסוכר ולא את הדבש. במקום סירופ הגלוקוזה שבשוגי, בקורנפלקס דבש נמצא את הדבש בכמות הקטנה בהרבה מכמות הסוכר במוצר וכן סוכר שרוף. כמות הקלוריות זהה לכמות הקלוריות שבשוגי וכמות הנתרן דומה מאוד - כך שלומר שיש כאן יתרון תזונתי משמעותי זו בהחלט טעות, ולטעמי יותר גימיק שיווקי".

* מחיר: החל מ-14 שקל ל-500 גרם.

9. סיני מיניז של נסטלה: יותר מדי סוכר ונתרן

יתרונותיהם של דגני הקינמונים של נסטלה הם בדגנים המלאים, אולם על אף המתיקות המאפיינת את המותג, מקדימה כמות הנתרן שבמוצר אפילו את הקינמון עצמו. גם כמות הסוכר עצמו נדיבה - ואחראית לחלק רציני מהקלוריות הנדיבות אף הן (יותר מ-200 במנה של 50 גרם) ואחוזי השומן גבוהים יחסית (כ-10%). כמות הסיבים התזונתיים נמוכה יחסית, ובשורה התחתונה - גם המוצר הזה אינו רחוק מלהיות מוגדר כממתק.

* מחיר: החל מ-18 שקל ל-500 גרם.

10. כריות במילוי נוגט של תלמה: קלוריות כמו בשוקולד

כולן מסכימות כי מבין המוצרים שנדגמו, מדובר בפחות מומלץ מכולם. "המוצר עשיר בקלוריות", מנמקת אבקסיס רוסטוקר, ומכיל כמות קלוריות רבה שמתקרבת למה שנוכל למצוא בשוקולדים מסוימים".

"המוצר דל יותר בנתרן", מוסיפה יונה, "אולם עשיר יותר בשומן ואנרגיה - 235 קלוריות לכוס ללא החלב. בנוסף כמות הסוכר בו היא גבוהה, ואין ציון של כמות הסיבים במוצר - מה שעשוי להעיד על כמותם הפחותה. סוג השמן בו לא מצוין אלא רק שמדובר בשמן צמחי". בן-דוד טרבלסי מציינת כי כריות נחשבות בצדק טעימות ומושמצות גם יחד, ומזכירה אף היא לצד שורת החסרונות כי המוצר מכיל סיבים וכשליש מכמות הנתרן הקיימת בדגני בוקר אחרים.

* מחיר: החל מ-20 שקל ל-750 גרם.

אילו רכיבים חשוב לבדוק?

הדיאטנית חלי אבקסיס רוסטוקר מסבירה איך לקרוא את רשימת הרכיבים:

* כמות הפחמימות הפשוטות: פחמימות שמקורן בסוכרים שפירוקם מהיר - ומעצם כך מביאות לעלייה מהירה של רמות הסוכר בדם: גלוקוזה, סוכר, סוכר חום, סוכר שרוף, סירופ סוכר, סירופ גלוקוז, סירופ תירס, דבש ועוד.

* כמות הסיבים התזונתיים: לאדם בוגר מומלת לצרוך 25-35 גרם סיבים ליום. מחקרים מראים שתזונה דלה בסיבים (מתחת ל20 גרם ליום) קשורה להתפתחות עצירות והשמנה.

* כמות הנתרן: לאדם בוגר מומלץ לצרוך עד 2200 מ"ג נתרן ליממה (ככפית מלח ליום). מוצרים מעובדים שמכילים מעל 500 מ"ג נתרן ל100 גרם מוצר הם מוצרים עתירי נתרן.

* נוכחות שומן טרנס: שמן צמחי נוזלי שעבר הקשיה תעשייתית, נוטה להצטבר על דפנות כלי הדם ולגרום לטרשת העורקים. מומלץ להימנע ממנו באופן מוחלט. עשוי להופיע בשמות שמן צמחי מוקשה/מוקשה חלקית או שומן צמחי.

* נוכחות חומרי טעם וריח: עדיפות ברורה למוצרים נטולי חומרי טעם וריח או כאלה שבהם חומרי טעם וריח טבעיים ולא מלאכותיים.

עוד כתבות

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: שלומי יוסף

העליון מגדיר מחדש את גבולות שכר הטרחה לעורכי דין בתביעות ייצוגיות

פסק דין שאישר פשרה עם סופרגז ואמישראגז קבע תקדימים בעניין שכר טרחת עורכי דין בתביעות ייצוגיות ● בין השאר נקבע שיוגבל לפי מדרגות מקסימליות ודרך היישום לתשלום הובהרה ● בשוק יש שמברכים על ההסדרה ואולם אחרים מזהירים: תפגע בתמריץ להשיג פיצוי מירבי

מה חדש בדוחות / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

החברה שביטלה עסקת רכישת דירות ב־97 מיליון שקל והשיא של רפאל

מדור חדש של גלובס יביא את הסיפורים של עונת הדוחות בבורסת ת"א שאולי פספסתם ● והפעם: רפאל מסכמת שנה עם שיא בהכנסות ובצבר ההזמנות, הרווח של מיטרוניקס בירידה ומשק אנרגיה עברה לרווח של 1.6 מיליון שקל בזכות פרויקט יכיני, אזורים Living ביטלה רכישת 48 דירות בפרויקט בבני ברק וחברת הביטוח איילון עברה לרווח ● מדור חדש

הדולר היה השנה מקלט בטוח ופתאום איבד גובה / אילוסטרציה: Shutterstock, Africa Studio

שני המטבעות האלו נחשבים למקלט בטוח, אז למה אחד צונח והשני ממריא?

הין היפני בשפל של 34 שנים והדולר מתחזק מול כל המטבעות ● קובי לוי ראש דסק אסטרטגיית שווקים בלאומי: "הין במגמת פיחות חדה, במקביל להחלטת הבנק המרכזי להעלות את הריבית לטריטוריה חיובית, הדולר התחזק על רקע נתוני מאקרו טובים"

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי / אילוסטרציה: Shutterstock

הטבת המס הגדולה שהבטיחה הממשלה נכנסה לתוקף. מה יקרה לנטו שלכם?

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי, אשר תגדיל להם את ההכנסה הפנויה ● ואולם, מומחים טוענים שהטבת המס לא תשפיע על מי שבאמת זקוק לה

דוד פתאל / צילום: איל יצהר

לאחר שלוש שנים של הפסד - אירופה עזרה לדוד פתאל לחזור להרוויח

עם סיומה של השנה הסתכמו הכנסותיה של פתאל ב-6.93 מיליארד שקל, עלייה חדה של 26.6% ביחס לשנה שקדמה לה ● הסיבות לעלייה: שיפור בשיעורי התפוסה במלונות הרשת, עלייה במחיר של חדר ממוצע למתארחים ושיפור בשערי החליפין

יאיר לפיד, יש עתיד / צילום: כדיה לוי

האם עסקת שליט בוצעה זמן לא רב לפני הבחירות לכנסת?

יש קשר בין עסקת גלעד שליט מ־2011 לבחירות שהתקיימו ב־2013? אנחנו לא מצאנו כזה ● המשרוקית של גלובס

אולם הקונצרטים בו התרחש הפיגוע במוסקבה / צילום: Reuters

הפיגוע במוסקבה הביא את אירופה להגביר כוננות מפני מתקפת דאעש

צרפת ואיטליה פרסמו אזהרות מפיגועי דאעש בשטחן, כשהחשש עולה לקראת חג הפסחא ● המתקפה ברוסיה העלה גם לפני השטח את האזורים העניים ביותר במדינה, בהם צובר ארגון הטרור השפעה

מטולה בחודש האחרון / צילום: Reuters, Raphael Gotheil

הצפון בוער, היישובים ריקים - והממשלה "מנותקת קשר"

ראשי הרשויות בצפון דוחפים כבר זמן רב להקמת מנהלת מסודרת, בדומה למינהלת "תקומה" בעוטף עזה - אך גורמים המעורים בנושא אומרים: "זה לא על הפרק" ● בינתיים המלחמה נמשכת, והמציאות בצפון בלתי אפשרית

משה ארבל, שר הפנים / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

בעקבות חשיפת גלובס: השר ארבל קורא לנתניהו לאפשר כניסת פועלי בניין פלסטינים לישראל

שר הפנים מציין במכתבו: "גוברות ההערכות כי אלפי פועלים פלסטיניים מיהודה ושומרון מועסקים שלא כדין בענף" ● הוא קורא לראש הממשלה לבחון הסדרה של הכנסת הפועלים לישראל, בין היתר על ידי בחינה פרטנית של כל פועל והגבלת גיל

הראלי בוול סטריט יימשך? זה מה שמלמדת ההיסטוריה

מדד המניות המוביל S&P 500 עשוי לסיים את הרבעון הראשון עם עלייה של 10% ● האם ניתן להסיק מכך שהמשך השנה יתאפיין בראלי? לפי מחקרים של כמה גופי השקעות, החדשות הרעות נוטות להגיע במחצית השנה השנייה

פרופ' דניאל כהנמן / צילום: יח''צ מטר

פרופ' דניאל כהנמן, זוכה פרס נובל לכלכלה, הלך לעולמו

כהנמן, בן 90 במותו, זכה בפרס נובל בכלכלה בשנת 2002 על מחקר בתחום של קבלת החלטות בתנאי אי-ודאות

רשות המסים / צילום: איל יצהר

רשות המסים תפסה מסמכים של שני עורכי דין וחטפה ביקורת חריפה משופטי העליון

במסגרת חקירה קיבל פקיד שומה חקירות מבית משפט השלום צו חיפוש במשרד של שני עו"ד ● השניים טענו שהמסמכים נתפסו על ידי צו של בית משפט השלום בהליך פלילי, אבל רשות המסים העבירה את הערעור שלהם לביהמ"ש המחוזי בהליכים אזרחיים ● ביהמ"ש העליון פסק כי רשות המסים לא יכולה לזגזג בין הליך פלילי לאזרחי

מוצרים המיובאים על-ידי חברת דיפלומט

"נעביר את ההתייקרויות ללקוחות": בדיפלומט מזהירים מאפשרות של העלאות מחירים

יבואנית המזון והטואלטיקה פרסמה את תוצאותיה לשנת 2023 ולרבעון האחרון והציגה צמיחה בהיקפי הפעילות בישראל וכן בפעילותה העולמית ● למרות זאת - החברה הזהירה, שוב, מפני אפשרות להעלאת מחירים בהמשך השנה

ייצור השבבים / צילום: Shutterstock, Golubovy

חברות השבבים הישראליות שמשלמות על הקשחת הכללים

ביטול רכישת חברת שבבים ישראלים על ידי הענקית האמריקאית קוואלקום מתווספת לנסיגת אינטל מרכישת טאואר אשתקד ● לפי מומחים, מדובר במגמה מתעצמת של הקשחת העמדות מצד רגולטורים בעולם ● "חברות צריכות להתחיל לחשוב מראש על אלטרנטיבות", הם אומרים

מבצע לתשלום חלקי על דירה על הנייר / צילום: דרור מרמור

מספר הדירות שנרכשות רק עולה, אז למה נתוני המשכנתאות נמוכים?

נתוני המשכנתאות החדשות שניטלו ממשיכים לדשדש כבר כמה חודשים, למרות העלייה ברכישת דירות ● האם מבצעי הקבלנים המאפשרים לשלם רק 10% בתשלום הראשון ואת היתר במסירה, יתבטאו במשכנתאות בעוד שנתיים־שלוש?

ינקי קוינט, מנכ''ל רמי ומ''מ מנהל רשות החברות / צילום: יוסי זמיר

מתחנות כוח ועד מוסכי רכבת: בענף התשתיות טוענים שרמ"י תוקעת מיזמים

בפנייה דחופה מבקשים במינהל התכנון מרשות מקרקעי ישראל לשחרר היתרים למיזמי תשתית לאומיים ● ברקע זה, גורמים בענף טוענים כי פרויקטים גדולים, בהם תחנות כוח ומוסכים של הרכבת הקלה, תקועים בגלל התנהלות הרשות ● רמ"י: "חלק מהפרויקטים יצאו לדרך"

דורי נאוי / צילום: איל יצהר

דורי נאוי על ישראכרט: "צריכים להחליט אם להכניס שותף או לוותר"

לאחר שבנק ישראל הבהיר לחברת אחים נאוי כי לא תוכל לשלוט בחברת כרטיסי האשראי עם פחות מ-30% מהמניות, בעל השליטה אומר כי "לא תם המשחק מבחינתנו; ישראכרט יכולה להמריא ולייצר תחרות אם יתנו לה את הכלים המתאימים"

אילן ששון, מנכ''ל ובעלי רום כנרת / צילום: אלון רון

נאמני חברת הנדל"ן שקרסה חושפים: החוב מגיע ליותר ממיליארד שקל

עורכי הדין שמייצגים את נושי חברת הנדל"ן רום כנרת ביקשו מבית המשפט לדחות את הצעת הרכישה שהוגשה, בטענה כי היא "חסרת ערך" מול ההיקף העצום של תביעות החוב, שעומד על פי 5 מההערכות הקודמות ● "ההצעה תוריד לטמיון את המאמצים להצלת הפרויקטים ותזיק פי כמה וכמה למעורבים"

עובדי חברת הביומד גמידה סל / צילום: איל יצהר

חברת הביומד גמידה סל תהפוך לפרטית ותפטר 25% מהעובדים

קרן הייברידג' משתלטת על גמידה סל באמצעות המרת אג"ח ותהפוך אותה לחברה פרטית ● מנכ"ל החברה אבי ג'נקינס: "החיפוש שלנו אחר חלופה אסטרטגית לא הניב תוצאות" ● המניה צונחת ביותר מ-80%

מה חדש בדוחות / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

בזכות אגד: הרווח הנקי של קיסטון זינק ב-300%

מדור חדש של גלובס יביא את הסיפורים של עונת הדוחות בבורסת ת"א שאולי פספסתם ● והפעם: קיסטון מציגה תוצאות חזקות בזכות אגד, אך רציו מאכזבת עם ירידה חדה ברווח ובהכנסות ● מדור חדש