איש עסקים מהדרום מואשם בעבירות מס ב-145 מיליון שקל

לאפרים גרינברג מיוחסות עבירות של הוצאת חשבוניות פיקטיביות כדי להתחמק מתשלום מע"מ ומס הכנסה ■ "פעל בתחכום רב לביצוע תוכנית עבריינית רחבה"

המחלקה לתיקים מיוחדים ברשות המסים הגישה אתמול (ב') לבית משפט השלום בתל-אביב כתב אישום חמור כנגד אפרים גרינברג, תושב ירוחם בן 50, המואשם כי "פעל בתחכום רב לביצועה של תוכנית עבריינית רחבת-היקף, במסגרתה ביצע עבירות מס בהיקף 145 מיליון שקל".

לגרינברג מיוחסות בין היתר עבירות של הוצאת חשבוניות מס פיקטיביות במטרה להתחמק מתשלום מע"מ בנסיבות מחמירות ובמטרה להתחמק מתשלום מס הכנסה.

מכתב האישום עולה כי במהלך 8 השנים האחרונות גרינברג ואחרים מטעמו הוציאו חשבוניות פיקטיביות, שסכום המס הנובע מהן עולה על 23 מיליון שקל, ובכך סייעו לאחרים להתחמק מתשלום מס. במקביל מואשם גרינברג בכך שהתחמק ממס בגין הכנסותיו והוצאותיו מ"עיסוק" זה בסך של מעל 120 מיליון שקל, ואף הגיש דוחות כוזבים למע"מ.

עוד על-פי כתב האישום, גרינברג ביצע עבירת זיוף מסמכים, הקשורים לאותן חברות בהן הסתיר והסווה את בעלותו. לפי הנטען, גרינברג פעל באופן שיטתי להקמה ולהפעלה של מארג מורכב של חברות רבות, שבחלקן הסתיר והסווה את מעורבותו על-ידי רישום אחרים - בהם גם בנו, גל גרינברג - כבעלי מניות ומנהלים באותן חברות. הנאשם ואחרים מטעמו פעלו להוצאת חשבוניות מס פיקטיביות על שם אותן חברות במטרה לסייע לאחרים להתחמק ממס, וכן ניכו מס תשומות שלא כדין.

כתב האישום הוגש בידי עורכי הדין אורי שפיגל, מירי בנהרדיתי ולורי צרפתי, בעקבות חקירה רחבת-היקף שהתנהלה על-ידי צוות חקירה בראשות מחלקת חקירות מכס ומע"מ תל-אביב והמרכז יחד עם חקירות מס הכנסה תל-אביב ויחידת לה"ב 433 של משטרת ישראל.

במקביל, להגשת כתב האישום נגד גרינברג, שנעצר בראשית החקירה הגלויה ומעצרו הוארך מעת לעת, הוגשה אתמול גם בקשה להורות על מעצרו עד תום ההליכים. השופט בני שגיא, סגן נשיאת בית משפט השלום תל-אביב, נענה לבקשת פרקליטו של גרינברג לדחיית הדיון בבקשה והורה על מעצרו עד להחלטה אחרת.