3 בכירים בשוק ההון חשודים בתרמית ני"ע ב-11 מיליון שקל

משה גולדמן, מנהל השקעות בכיר; שאול מאור, מבעלי בית ההשקעות מאור לוסקי; והדר אושרת, מנהל חדר מסחר בדויטשה בנק ישראל; חשודים כי גרפו רווחים של מיליוני שקלים על חשבון עמיתי קופות הגמל של פסגות

חשד לתרמית והרצת מניות של בכירים בשוק ההון. רשות ניירות ערך הודיעה הערב (ג') כי חקרה באזהרה את משה גולדמן, שכיהן כמנהל השקעות בכיר בפסגות בתקופה הרלוונטית לחקירה וכיום מכהן כסמנכ"ל במנורה מבטחים; את שאול מאור, מבעליו של בית ההשקעות מאור לוסקי אחזקות; ואת הדר אושרת, מנהל חדר מסחר בדויטשה בנק ישראל. החשדות המיוחסים להם - עבירות של קבלת שוחד, תרמית בניירות ערך, מירמה והפרת אמונים.

על-פי החשד, שלושת הבכירים קשרו קשר ביניהם במטרה לכאורה לבצע פעילות של תרמית בניירות ערך, שהביאה לגריפת רווחים אסורים בהיקף של לפחות 11 מיליון שקל, על חשבון כספי עמיתי קופות הגמל של פסגות. זאת, באמצעות עסקאות מתואמות ופעולות מסחר מוכוונות שער בהיקפים משמעותיים תוך ניצול מעמדם.

לפי החשד, הפעילות התבצעה בין השנים 2008-2013 (בעת כהונתו של גולדמן כמנהל השקעות בפסגות), תוך ששלושת החשודים מטשטשים ומסתירים את חלוקת הרווחים האסורים באמצעות שימוש בחשבונות בני המשפחה ומקורבים שלהם בארץ ובחו"ל.

כפי שעולה מממצאי החקירה של רשות ניירות ערך, בתקופה הרלוונטית לחקירה ניצל גולדמן את תפקידו בפסגות ואת הידע המוקדם שלו, במטרה ליצור עסקאות מתואמות והרצת מניות מול חשבונות פרטיים בבית ההשקעות מאור לוסקי, תוך שהוא מתאם את הפעולות הללו עם מאור.

לטענת הרשות, גולדמן ומאור רכשו ניירות ערך ותיאמו עסקאות, משום שגולדמן ידע שניירות ערך אלה יירכשו בעתיד על-ידי פסגות. פעולות אלה, לפי החשד, יצרו רווחים בהיקף של מיליוני שקלים בחשבונות הפרטיים שנפתחו במאור לוסקי, על חשבונם של עמיתי קופות הגמל שנוהלו בבית ההשקעות פסגות.

לדברי הרשות, שלושת העצורים חשודים בנוסף כי הם ביצעו בלפחות 4 הזדמנויות שונות ב-2008 פעולות תרמית בניירות ערך שעיקרן מכירות אחזקות של דסק"ש לדויטשה בנק, מתוך כוונה שדויטשה תמכור לאחר מכן את ניירות הערך בשוק או לפסגות.

עו"ד נוית נגב ממשרד שינמן-נגב-ניב, המייצגת את הדר אושרת, מסרה: "הדר מכחיש את החשדות. הוא פעל באופן ענייני, כמקובל ולטובת דויטשה בנק".

עו"ד מוטי לזר, המייצג את שאול מאור, מסר בתגובה: "אני מוצא לנכון לא להגיב על חקירה שמתנהלת".