גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

ענף הגז הביתי - כל מה שמרגיז ומטריד את הישראלים

פיצוץ בלון הגז שגרם לאסון בירושלים העלה למודעות את הכשלים בענף הגז הביתי - החל מסוגיות הבטיחות החמורות, דרך המחירים הלא תחרותיים ועד השירות האיטי ■ וגם: לקוחת פזגז חויבה במשך חודשים בתעריף גבוה מדי

עיקר תשומת-הלב לחברות הגז הביתי מוסבת בימים אלה לענייני בטיחות, בשל הטרגדיה שפקדה לאחרונה את המשפחה הירושלמית משכונת גילה. בית משפט השלום בירושלים קבע אתמול (א') כי טכנאי הגז, החשוד ברשלנות בפיצוץ הגז בירושלים שבו נהרגו 4 בני אדם, יוכל לשוב לעבודתו ביום רביעי, אך לא בירושלים ורק לעבודה משרדית. נציג המשטרה אמר בדיון כי קיימים חשדות שהטכנאי סיפק טיפול לקוי גם במקרים נוספים בשנים האחרונות.

אולם גם בימים שבשגרה, בהם נחשב התחום הצרכני הזה אפרפר ונטול פוקוס, קיימות בו לא מעט בעיות - החל בתנאי תחרות בעייתיים במיוחד וחלה בבעיות בגבייה, בתעריפים מוגזמים ובשירות לקוי. במועצה לצרכנות התקבלו בחודשים האחרונים עשרות פניות צרכנים על ספקי גז השונים, מהן מצטיירת תמונה של רמת שירות ירודה בענף, מחירי גז גבוהים ומשתנים ללא התראה, זמני המתנה ארוכים לטכנאי החברות, טיפול רשלני ואישי בתופעות בטיחותיות, כן עמימות מכוונת של מידע לגבי חיובים שונים וגובהם, וחיוב הצרכנים בגין שירותים ללא ידוע מוקדם.

אך תחילה, כמה מלים על שוק הגז הביתי כפי שהוא נראה היום: על אספקת גז ביתי לצרכנים אמונות היום 4 חברות גדולות, השולטות ב-90% מהשוק - פזגז (35%), אמישראגז (30%), סופרגז (18%) ודור גז (7%) - כשלצדן פועלות כ-30 חברות קטנות (מורשות) השולטות ב-10% הנותרים. האספקה מתנהלת לעתים באמצעות בלונים ולעתים באמצעות מערכת גז מרכזית (צובר), מצב שבו קשה יותר לעבור בין חברות בשל החובה לקבל הסכמה בכתב של יותר מ-50% מבעלי הדירות כדי להחליף ספק גז.

על מה מתלוננים הצרכנים? הנה הנקודות העיקריות ששבות ועולות בתלונות, על-פי נתוני המועצה לצרכנות:

בטיחות

בעקבות האירועים האחרונים גוברות הפניות בנושא - ואנשים מנסים לגלות ערנות כלפי התנהלות החברות, פעמים רבות תוך חשש לסכנה. גם כשהיא קיימת לטעמם, נטען פעמים רבות קושי בקבלת שירות מחברות הגז גם בכל הנוגע לבטיחות. צרכנים מלינים כי הם נאלצים להמתין שעות ארוכות לטכנאי על מנת שיבדוק את הדליפה עליה התריעו, ולעיתים, משנואשו ופנו למכבי האש, הם גם נאלצים לשאת בתשלום למכבי האש. עוד קיימות תלונות על פעילות רשלנית ובלתי מקצועית של טכנאי הגז, אשר בהתרשלותם גורמים לדליפות מבלונים שלא הותקנו כהלכה.

החברות מחויבות לבדיקת בטיחות אחת לחמש שנים ולהיענות מהירה במקרי חירום.

באגודה לתרבות הדיור מזהירים מפני חיבור פיראטי לבלוני גז ומתריעים כי אין מי שיאכוף את החובה לעסוק בתחום ברישוי בלבד - לא מעט בשל חששם של אנשים לדווח על חיבורים פיראטיים של שכניהם. "אי-אפשר להכריח דייר שמפחד להסתכסך עם שכן ביריון לדווח על מפגעים כאלה", אומר ראובן צדוק, מנכ"ל האגודה לתרבות הדיור, "אני קורא למשרד התשתיות ולמשטרת ישראל להרים את הכפפה ולבצע מבצע חיצוני של איתור חיבורים פיראטיים. לא ייתכן שרשות השידור תקיים מבצעי אכיפה בגלל אגרת טלוויזיה לערוץ שאף אחד לא רואה, ואף רשות ממשלתית לא תעשה את אותו הדבר כשמדובר בסכנת חיים".

היעדר תחרותיות

צרכנים מתלוננים על קושי בקבלת הצעות מחיר מחברות הגז בבואם לבצע סקר מחירים. תלונות נוספות נוגעות לקשיים הטכניים במעבר מחברה חברה ובחוסר שיתוף פעולה של החברות הגדולות - שממשיכות, לטענת צרכנים, לשמור על הטריטוריות אחת של השנייה מבלי לנסות לנגוס זו בזו (אלא רק על חשבון החברות הקטנות).

כך למשל מספרת נציגת ועד בית בבניין מגורים על ניסיונותיה לקבל הצעות מחיר חלופיות מחברות מתחרות: "אני ממתינה כבר למעלה משלושה שבועות לתשובה מהחברות - אין קול ואין עונה. ההרגשה היא שהחברות לא מנסות להתחרות על הצרכן - כולן, אגב, ביררו קודם כל עם מי אנחנו עובדים היום". עוד מתלוננים הצרכנים על הפרשי מחירים גדולים בין צרכנים המחוברים לאותו גז מרכזי בהתאם ליכולות המיקוח שלהם, ועל היעדר שקיפות ואחידות במחירים.

עד שנת 1989 פעל קרטל גלוי בין 3 חברות הגז הגדולות, והן אף הורשעו בבית משפט בהתנהלות כזו. במהלך השנים נעשו ניסיונות שונים לטיפול בריכוזיות בענף. הרפורמה בענף הגז, אשר ראשיתה בחוק ההסדרים ב-1989, נועדה לפתוח את השוק לתחרות חופשית שתאפשר לחברות נוספות להשתלב במערכת אספקת הגז. אולם דרכה של הרפורמה לא צלחה וב-2008 נעשה ניסיון נוסף להגביר תחרות בענף, לצמצם חסמי מעבר בין חברות ולהפחית מחירים.

בפועל, כפי שעולה בין השאר מדוח שפרסם בשנה החולפת ארגון אמון הציבור, לא השתנה המצב. הדוח מתריע על ענף בעייתי במיוחד מבחינה תחרותית ופוגעני כלפי הצרכנים - הסובל משורת בעיות קשות: היעדר שקיפות במחירים ואפליה במחירי הגז, העלאת מחירים ללא יידוע הצרכנים תוך שינוי מחירים מצד ספקי הגז, חיוב צרכנים ב"שירותים נלווים" כמו הובלות הגז ובדיקות בטיחות, המתנה ממושכת לטכנאים והתנערות מחוק הטכנאים וכן ניתוק צרכנים ללא התראה מראש.

באמון הציבור ממליצים להחיל על כל הענף חובת פרסום מחירים, שתייצר אפשרות השוואה בקרב ציבור הצרכנים ותמריץ את התחרות בענף - כולל פרסום המחירים באתרי האינטרנט של חברות הגז באופן ברור ומפורט, מצב דמיוני למדי כיום, וכן לנהוג שקיפות רבה יותר בחשבונות הגז. אחת המחלוקות הגדולות נוגעת להחלת חוק הטכנאים על חברות הגז: לעמדת הארגון, על חברות גז חל החוק - אולם אלה מתנערות ממנו דרך קבע. כן מבקשים בארגון להחיל את תיקון החוק העוסק בביטול עסקה מתמשכת גם על חברות הגז - כך שצרכן המעוניין לבטל עסקה או להתנתק משירות מתמשך, יש לנתקו תוך 3 ימים מיום מסירת הודעת הביטול.

חיובי יתר והיעדר פיקוח על המחיר

מרבית התלונות הכספיות נוגעות להעלאות מחירים תכופות, ללא הסבר וללא התראה, ולדרישות תשלום גבוהות במיוחד על שירותי טכנאי.

מכלל התלונות נטען לחיוב יתר של חשבון הצרכן, ללא ידיעתו, כשהחברות מגייסות שלל נימוקים: חיוב על-פי הערכת צריכה, חיוב על ביקור טכנאי או תיקון שבוצע מבלי שנאמר שהוא כרוך בתשלום, גבייה כפולה של אותו חשבון, דמי פיקדון ותשלום עבור "הזזת ברז הגז" בטענה כי הוא ממוקם במקום לא בטיחותי, על אף שחברת הגז עצמה היא זו שהתקינה את הברז במקומו.

שירות ירוד

יותר ממחצית התלונות מתייחסות לטיב השירות - המתנה של שעות, לפעמים גם של ימים, לביקור טכנאי, זאת על אף שהמועד לביקור תואם מראש למועד מסוים; עיכוב של שבוע ימים ויותר באספקת גז, ועוד. בחלק מהפניות נטען לניתוק מערכת הגז ללא התראה, או סירוב לספק גז מסיבות שונות - לרוב בשל היעדרות הצרכן מביתו במועד שנקבע על-ידי החברה לביצוע בדיקה תקופתית. תלונות אחרות מתייחסות לנושאים כמו בלוני גז שמסופקים לא מלאים, עיכובים בהחלפת בלוני גז עד כדי השארת הצרכנים ללא גז ועוד.

"חברות הגז מתנהלות בחלק מהתחומים כרצונן וניכר בתחום חוסר ברגולציה ובפיקוח ממשיים", טוענים באמון הציבור. "גם בתחום איכות השירות התחרות היא מנוע אפקטיבי לשיפור הרווחה, ואפשר רק להעריך עד כמה השיפור בענף הגז היה משמעותי לו התפתחה תחרות ערה, כפי שנוצרה בענף הסלולר. צר לנו שגם התראה ממוקדת של גורם מקצועי לא מספיקה כדי לקדם טיפול רגולטורי יעיל בבעיות הקשות שעליהן מצביע הדו"ח, ובמיוחד בעיות הנוגעות לסכנת חיים".

כך חויבה לקוחת פזגז במשך חודשים בתעריף גבוה ללא הצדקה

איכשהו, נראה כי אנחנו מתורגלים בערנות רבה יותר מול חברות סלולר ותקשורת; תחום הגז נתפס לעתים כאפרפר ונמצא פחות מתחת לרדאר הצרכני. בפועל, הרבה עוולות צרכניות מתרחשות דווקא בחשבונות הגז, שאינם תמיד ברורים דיים וכוללים סעיפים שונים ותעריפים מתעדכנים שרירותית.

הלקוחה א' דווקא מגלה ערנות - ומוצאת עצמה במלחמה מתמשכת מול חברת פזגז. זה התחיל בחשבון שהגיע בדואר לאחר המועד האחרון לתשלום, ועבורו נדרשה לשלם ריביות על אף הסבריה על האיחור במשלוח. המשיך בחשבוניות שונות לתשלום שהתייחסו לתאריכים חופפים בחלקם (כלומר, תקופה שעליה נדרשה לשלם בנפרד פעמיים) והמשיך בהסבר תמוה ש"החשבון בכלל מתייחס לתאריך אחר, לא מה שכתוב בחשבונית". נציגי השירות הבטיחו שוב ושוב תשובות אך לא חזרו עם מענה, ו-א' פנתה ל"גלובס" - אז מיהרו להתנצל בחברה.

תגובת פזגז: "לאחר בדיקה מעמיקה של תלונת הלקוחה, נמצא כי נפלה טעות והיא חויבה בהפרש דמי שימוש מיותרים על סך בעקבות סבב הפקת חשבוניות שהשתנה באופן חד-פעמי. הסכום זה זוכה מהחשבונית באופן מלא. ללקוחה הוסבר כי החשבונית מחושבת על-פי ימי צריכה מדויקים וכי נוצרה אי הבנה מכוון שהתאריכים המופיעים על החשבונית הינם תאריכי הפקה ולא קריאה בפועל, מה שבעצם גרם לה לחשוב כי חיובה בסכום כפול. הלקוחה הבינה וחשבונית זיכוי נשלחה אליה לצורך תשלום החשבון, ללא חיוב של ריביות או קנסות. חברת פזגז מתנצלת על הטעות שנפלה בחשבונית הראשונה ועל המשך התגלגלות העניינים".

עשרה חודשים של חיוב שגוי

סוף טוב? לא לגמרי: חודש לאחר מכן גילתה אותה א' כי במשך כעשרה חודשים חייבה אותה פזגז לפי תעריף לא נכון. היא פנתה פעמיים לשירות הלקוחות (לשונית "צור קשר") דרך האתר, פנתה בסוף טלפונית והעירה את תשומת-לבם לטעות. כששבה אליה נציגת החברה, טוענת א', "היא הייתה מאוד לא נחמדה, הודתה שהייתה טעות, לא התנצלה ועוד הייתה לה החוצפה לנזוף בי, כשביקשתי לבדוק את סכום ההחזר, ולומר לי 'בפעם הבאה תעשי שיעורי בית'. יחס מתנשא ומשפיל, לא פחות".

מפזגז נמסר שנית: "לפזגז היה הסכם לשנה עם הבניין בו מתגוררת הלקוחה לפי תעריף מסוים שעודכן בשתי תחנות בהמשך. באופן כללי, התעריפים נקבעים על-פי צריכה ולכן הלקוחה קיבלה חשבונית על-פי תעריף גבוה יותר מאחר וצריכתה נמוכה. אולם היות ולבניין בו היא מתגוררת יש הסכם ספציפי לפיו תעריף קבוע, שוחחנו עם הלקוחה וביצענו זיכוי בחמש החשבוניות האחרונות. כמו כן, התנצלנו בפניה אודות חוויית השירות והנושא ייבדק ויטופל מול הנציגה שעמה שוחחה".

3 עצות על גז ביתי

1. בטיחות:

על החברות מוטלת חובת שמירה על נוהלי בטיחות ובקרה מתמדת, הכוללים אחת ל-5 שנים בדיקת התאמה לדרישות התקן - שהמחיר עבורן נגבה מהצרכן עצמו. החברה אף מחויבת להגיע בהקדם במקרה חירום. אם החלפתם חברת גז, על החברה החדשה לוודא שההתקן הקיים בטוח ונבדק כהלכה במועד.

2. חברות מורשות:

באתר משרד האנרגיה מופיעים פרטיהם המלאים כולל כתובות וטלפונים) של 38 ספקי גז מורשים שקיבלו רישיון לשווק גז לצרכנים. בטרם התקשרות עם ספק - ודאו שהוא מופיע ברשימה.

3. השוו מחירים:

באתר gaz.org.il תוכלו להשוות את מחירי הגז ולראות כמה משלמים צרכנים אחרים, ואף להצטרף לקבוצת רכישה מול חברות הגז. מאחורי האתר עומד עו"ד אבינעם מגן, שהוביל בעבר את "מרד צרכני הגז".

האתר מציג למעלה ממאה חשבונות גז אמיתיים של צרכנים מכל רחבי הארץ: כל צרכן יכול לבדוק מי החברה הזולה באזור מגוריו, לדרוש מהחברה שלו להוריד מחירים או לעבור לחברה זולה.

שוק הגז לבישול

עוד כתבות

מה חדש בדוחות / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

כלל: רווח של 305 מיליון שקל ב-2023, השפעת רכישת מקס עוד קטנה

מדור חדש של גלובס יביא את הסיפורים של עונת הדוחות בבורסת ת"א שאולי פספסתם ● והפעם: אימקו מסכמת את 2023 עם רווח כ-6.2 מיליון שקל לאחר שרשמה הפסד בתקופה המקבילה, כלל הציגה דוח רבעוני חזק, אך טרם רשמה רווח משמעותי מרכישת חברת כרטיסי האשראי מקס והרווח הנקי של מור השקעות זינק בכ-60% ● מדור חדש

דם אברמוב בקמפיין בנק הפועלים / צילום: צילום מסך

בלי אסקפיזם ועם לוחם בשיקום, הפרסומת של בנק הפועלים היא הזכורה ביותר

פרסומת הבנק, שבה מככב הלוחם הפצוע אדם אברמוב, היא גם המושקעת ביותר עם כ–1.6 מיליון שקל ● מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה עולה כי השבוע התברגו שתי פרסומות חדשות: מנורה מבטחים וטאצ' ● הפרסומת של ביטוח 9 היא האהודה ביותר גם השבוע

יזמיות המגורים מדווחות על עלייה בקצב מכירת הדירות בחודשים האחרונים / צילום: שלומי יוסף

דוחות חברות הנדל"ן מגלים: "המשבר ההיסטורי" נמשך בקושי חודשיים

למרות נבואות הזעם והמחסור המתמשך בעובדי בניין בצל המלחמה, יזמיות המגורים מדווחות על התאוששות ● מחודש דצמבר נרשמת עלייה בקצב מכירת הדירות, לא נרשמים עיכובים במסירות, לפי בכירים בענף רוב אתרי הבנייה חזרו לעבוד, ואפילו מדד המניות הענפי רושם תשואת שיא

הסכם אינו נדרש כתנאי עבור זוגות במערכות יחסים כאלה ואחרות / צילום: Shutterstock, Viacheslav Lopatin

זוג הקפיא עוברים ואז נפרד. האם האישה תוכל להשתמש בהם?

כשלושה עשורים לאחר פרשת נחמני, בתי המשפט עדיין נאלצים לדון בתביעות בלתי אפשריות לגבי גורלם של עוברים מוקפאים ● מן הראוי היה לחייב כל זוג שפונה לבצע הפריה חוץ-גופית, לחתום על הסכם שמתייחס לאפשרות הריאלית של פרידה במהלך הזמן שחולף בין יצירת העוברים המוקפאים לבין השימוש בהם

דוד פתאל / צילום: איל יצהר

לאחר שלוש שנים של הפסד, אירופה עזרה לדוד פתאל לחזור להרוויח

עם סיומה של השנה הסתכמו הכנסותיה של פתאל ב-6.93 מיליארד שקל, עלייה חדה של 26.6% ביחס לשנה שקדמה לה ● בשורה התחתונה רשמה פתאל רווח נקי של 45.2 מיליון שקל ● הסיבות לעלייה: שיפור בשיעורי התפוסה במלונות הרשת, עלייה במחיר של חדר ממוצע למתארחים ושיפור בשערי החליפין

ביתן אינטל בגרמניה / צילום: Shutterstock

אינטל תכננה להשקיע 86 מיליארד דולר באירופה. סטארט־אפ קטן מקשה עליה

קרב פטנטים שחברת שבבים קטנה מנהלת נגד אינטל בגרמניה עשוי לחבל בתוכניות של הענקית באירופה כולה ● ניצחון משמעותי לתביעה נרשם החודש, עם הוצאת צו מניעה זמני נגד מכירת כמה מעבדים של אינטל ● השאלה הגדולה: האם ייפתחו משפטים דומים ביבשת?

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP, דוברות הכנסת, שאטרסטוק

הדרך לאספקת הפגזים האמריקאיים לישראל עוברת בטורקיה

היחסים בין נשיא טורקיה, רג'פ ארדואן ונשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, מתהדקים למרות היחסים המעורערים שהיו בין השניים לאורך השנים ● מדיווח בלומברג, מתברר כי ארה"ב מנהלת מו"מ עם טורקיה לצורך רכישת פגזים וחומרי נפץ, שיאפשרו לה להאיץ את קצב הייצור שלה ולשלוח את חלקם לישראל

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: שלומי יוסף

העליון מגדיר מחדש את גבולות שכר הטרחה לעורכי דין בתביעות ייצוגיות

פסק דין שאישר פשרה עם סופרגז ואמישראגז קבע תקדימים בעניין שכר טרחת עורכי דין בתביעות ייצוגיות ● בין השאר נקבע כי שר הטרחה יוגבל לפי מדרגות מקסימליות, ודרך היישום לתשלום הובהרה ● בשוק יש שמברכים על ההסדרה, ואולם אחרים מזהירים: תפגע בתמריץ להשיג פיצוי מרבי

בנימין נתניהו ואריה דרעי / צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ

דרעי: "בג"ץ מתעמר בלומדי התורה, אות קין", גנץ: "בג"ץ פסק את המובן מאליו" | התגובות הפוליטיות על צו הביניים

הפוליטיקאים הגיבו על החלטת בג"ץ שקיבל את עמדת היועמ"שית ● גולדקנופף: "אות קלון וביזיון, ניאבק בכל דרך על זכותו של כל יהודי ללמוד תורה ולא נתפשר" ● דרעי: "מבין את הלוחמים שלא רוצים לשרת עכשיו בצבא" ● גנץ: "הגיעה העת שהממשלה תעשה את המובן מאליו"

מערכת ReDrone של אלביט / צילום: אלביט מערכות

הנקמה של פוטין בהודו, ומערכת יירוט הרחפנים החדשה של אלביט

אלביט הציגה ללקוחות אירופאיים את מערכת היירוט המתקדמת שלה, אלג'יריה מצאה מענה בסין מול עוצמת המל"טים מתוצרת ישראל, ארה"ב שמה את מבטחה בלייזר, והנקמה של פוטין בראש ממשלת הודו • השבוע בתעשיות הביטחוניות

קרן כהן חזון, מנכ''לית ובעלת השליטה בתורפז / צילום: ששון משה

תורפז רוכשת יצרני חומרי טעם בלגית-גרמנית תמורת 48 מיליון דולר

תורפז צפויה לרכוש את קבוצת קלאריס & ווילך באמצעות חברת הבת שלה - פיט ● החברה מייצרת חומרי הגלם היחודיים לתחום הבשר והאפייה ומחזור המכירות שלה הסתכם ב-35.1 מיליון דולר ב-2023

מישל וונטסוס, לשעבר מנכ''ל ביוג'ן / צילום: Quris

"ביוג'ן הייתה פסגת הקריירה שלי עד כה": המנכ"ל לשעבר מדבר על התוכניות לעתיד

מישל וונטסוס היה מנכ"ל ביוג'ן בתקופה שבה הייתה במוקד תשומת הלב בעקבות התרופה החדשנית שלה לאלצהיימר, אבל בסוף שילם בכיסאו על הכישלון שלה בשוק ● בראיון ל"גלובס", הוא מגיב על הביקורת שהושמעה נגדו, מספר אילו חברות מעניינות אותו עכשיו ומדבר על ההשקעה שלו בקיוריס הישראלית ● על המיזם החדש שהוא מקים בסינגפור, הוא עדיין לא מוכן לפרט

''התייצבות ושיפור, גם אם צנוע, ברוב הפרמטרים הפיננסיים של ההייטק הישראלי'' / אילוסטרציה: Shutterstock

אחרי שנה קשה, הרבעון הראשון של 2024 מראה מגמה חיובית בתעשיית הטק הישראלית

על פי נתונים חדשים מדוח ההייטק "Tech Review", ברבעון הראשון של 2024 חברות הסטארט-אפ הישראליות גייסו כ-1.6 מיליארד דולר ● מדובר בעלייה של כ-10% ביחס לרבעון הקודם וירידה של 10% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד ● 38% מסך הסכום הכולל גוייס בחברות הסייבר

קריסת גשר פרנסיס סקוט קי בבולטימור / צילום: ap, Steve Helber

אמריקה סופקת כפיים וחוששת: עד כמה חסינים הגשרים שלה?

את הגשר בבולטימור הפילה ספינת ענק של 95 אלף טונות ● זו הייתה כנראה, אם כי לא בטוח, תוצאה בלתי נמנעת - הגשר קיבל ציון "מניח את הדעת" לפני שלוש שנים ● הנשיא ביידן רשאי לטעון שהשקעת טריליון דולר בשיקום תשתית מגינה על אמריקה מפני אסונות רבים כאלה

ינקי קוינט, מנכ''ל רמי ומ''מ מנהל רשות החברות / צילום: יוסי זמיר

מתחנות כוח ועד מוסכי רכבת: בענף התשתיות טוענים שרמ"י תוקעת מיזמים

בפנייה דחופה מבקשים במינהל התכנון מרשות מקרקעי ישראל לשחרר היתרים למיזמי תשתית לאומיים ● ברקע זה, גורמים בענף טוענים כי פרויקטים גדולים, בהם תחנות כוח ומוסכים של הרכבת הקלה, תקועים בגלל התנהלות הרשות ● רמ"י: "חלק מהפרויקטים יצאו לדרך"

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

בורסת ת"א ננעלה ביציבות; אלקטריאון זינקה ב-18%, ישראכרט ב-8%

אל על השלימה גיוס של 100 מיליון דולר, המנייה עולה ב-4% ● הבורסה בת"א מסכמת רבעון ראשון בעליות נאות במדדים המובילים ● לאומי על הדולר המתחזק: "מציע למשקיעים הצעה שאי אפשר לסרב לה" ● באופנהיימר צופים "רוח גבית לשוק המניות האמריקאי לפחות עד שנת 2025"

ביתן של קבוצת צ'אנגן בתערוכת מכוניות בסין / צילום: ap, Ng Han Guan

קבוצת הרכב השלישית בגודלה בסין בדרך לישראל

משלחת בכירה של צ'אנגן (Changan) סינית נערכת לייצא לישראל, הכניסה של החברה לישראל היא חלק ממהלך ההתרחבות הגלובלית שעליו הכריזה השנה ● מרצדס E קלאס והקרוסאובר של פורד: הדגמים החשמליים שבדרך ● השבוע בענף הרכב

שי אהרונוביץ׳, מנהל רשות המסים / צילום: ניב קנטור

מס דירה שלישית חוזר לשולחן: "המערכות כבר מוכנות"

לדברי מנהל רשות המסים, שי אהרונוביץ', המדינה צריכה ליצור אחידות ולהפסיק לשנות את שיעורי מיסוי הנדל"ן בתדירות גבוהה ● עוד הוא הוסיף כי צריך לחשוב על מס דירה שלישית: "מבחינתנו זה צעד נכון שיעלה בתקציב 2025"

גזירת סרט בפתיחת משרדי ASI, חברת הבת בהודו יחד עם שגריר ישראל בהודו, נאור גילאון / צילום: תעשייה אווירית

מתחת לרדאר: התעשייה האווירית הקימה חברה בת בהודו

התעשייה האווירית השיקה השבוע את חברת הבת ההודית שלה בניו דלהי ● החברה הוקמה במסגרת שיתוף הפעולה בין התעשייה האווירית לבין DRDO, גוף המחקר והפיתוח בנושאי הגנה של ממשלת הודו

מירי רגב, ליכוד / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

ועדות חקירה ממלכתיות תמיד הטילו אחריות אישית על ראש הממשלה?

עד כמה חריפה הביקורת שנמתחה על נתניהו בדוח מירון בהשוואה היסטורית? בדקנו ● המשרוקית של גלובס