פרשת שוחד הקבלנים: עו"ד רועי בר משתחרר למעצר-בית

המשטרה: "השחרור המוקדם של בר מבוסס על איזון ראוי בין צרכי החקירה וזכויות חשודים, ואינו קשור להתפתחות החקירה או לתשתית הראייתית"

עו"ד רועי בר, החשוד המרכזי בפרשת שוחד הקבלנים, צפוי להשתחרר היום (ד') בשעות אחר-הצהריים ממעצרו - כך הודיעה יחידת להב 433 במשטרה, החוקרת את הפרשה.

לדברי המשטרה, בר יובא בפני בית המשפט בשעה 16:00, והיא תבקש שמעתה הוא ישהה במעצר-בית בתנאים מגבילים. זאת, למרות שבית המשפט האריך שלשום (ב') את מעצרו ב-4 ימים.

"למותר לציין כי השחרור המוקדם של בר מבוסס על איזון ראוי בין צרכי החקירה וזכויות חשודים, ואינו קשור להתפתחות החקירה או לתשתית הראייתית עליה ביסס בית המשפט את החלטתו להאריך את מעצרו", כתבה המשטרה בהודעתה.

בר הוא עורך דין ותיק ומוכר בתחום הנדל"ן, ששימש משך שנים כיועץ משפטי חיצוני לוועדות התכנון והבנייה בעיריות ראשון-לציון וברחובות.

בר, החשוד בביצוע עבירות שוחד, מירמה והלבנת הון, כופר בחשדות נגדו. בין היתר חשוד בר כי קיבל מיזמי הנדל"ן מנור גינדי ואורי לוי טובות הנאה ושוחד, ובתמורה סייע בקידום מיזמי נדל"ן שלהם בראשון-לציון.

פרקליטיו של בר, עורכי הדין דוד ליבאי וגיל דחוח, מסרו בתגובה כי ראוי לתת לגופים החוקרים לעשות את עבודתם ולא לנהור אחר הגל התקשורתי העכור. "רועי הוא אדם ישר, מקצוען בתחומו ואחד הבודדים שמבינים את תחום התכנון והבנייה לעומקו. אדם כמו רועי - שסיכל תביעות ירידת ערך בגובה מיליארד ורבע שקל בגין כביש 431 וחסך ללקוחותיו מאות מיליוני שקלים - צובר לעצמו הרבה אויבים. אנשים מנסים להזיז אותו מתפקידו כי לא קיבלו מבוקשם או כי הוא גבר עליהם בבית המשפט. אנחנו מאמינים כי בסוף החקירה יתפוגגו החשדות נגדו".

מאוחר יותר היום דווח כי בית משפט השלום בכפר-סבא שחרר לבקשת המשטרה את עו"ד רועי בר בתנאים מגבילים, לרבות מעצר-בית מלא עד ל-12 בפברואר, הרחקה ממשרדים רלוונטיים, איסור יצירת קשר עם מעורבים והתייחסות לפרשה, איסור יציאה מהארץ ותנאים כספיים.