איראן: שלחנו ספינות קרב לעבר חופי ארה"ב

מפקד בכיר בחיל הים האיראני הכריז כי "ספינות מלחמה כבר נמצאות בדרכן לחופי ארה"ב", והבהיר כי מדובר ב"צעד שיש בו מסר" ■ זוהי תגובה של אירן לנוכחות האמריקנית במימי המפרץ הפרסי, שממנה הזהירה בשנים האחרונות

איראן מממשת את איומיה מהשנים האחרונות ושולחת ספינות קרב לעבר חופי ארה"ב. מפקד הצי הצפוני של הרפובליקה האסלאמית הכריז היום (שבת) כי "ספינות מלחמה של הצי כבר החלו את מסען לעבר האוקיינוס האטלנטי". כל מדווחת סוכנות הידיעות האיראנית פארס.

אדמירל אפשין רזאי חדד, מפקד בכיר בצי האיראני, אמר כי "ספינות הצי האירני מתקרבות לגבולות הימיים של ארה"ב", והדגיש: "זה צעד שיש בו מסר".

בשנים האחרונות איימה אירן כמה פעמים לשלוח ספינות מלחמה לכיוון ארה"ב כצעד נגדי לנוכחות של הצי האמריקני במימי המפרץ הפרסי. הצי האיראני מגביר את פעילותו במים הבינלאומיים מאז שנת 2010, כשבדרך כלל מדובר בשיט של ספינות באזור האוקיינוס ההודי ובמפרץ עדן.

מוקדם יותר היום תקף המנהיג העליון של איראן האיתוללה עלי חמינאי את ארה"ב והאשים כי וושינגטון היתה מחליפה את השלטון בארצו אם היה באפשרותה לעשות זאת. "הגישה שלהם כלפינו שתלטנית ומתערבת", אמר חמינאי בנאום לציון יום השנה ה-35 למהפכה האסלאמית במדינה.

"האמריקנים אומרים באופן פומבי שהם לא מנסים להפיל את הממשלה באיראן", אמר חמינאי. "זה שקר. הם לא היו מהססים אפילו דקה אם היו יכולים".

המנהיג האירני לא הזכיר בנאומו את הסכם הגרעין שנחתם בז'נבה בין איראן למעצמות, וציין כי טהרן מוכנה לשנות את הטקטיקה שלה ביחסיה עם המערב, אך לא לוותר על עקרונות יסוד. חמינאי הדגיש בנאומו שאסור לאיראן לסמוך על הסרת הסנקציות כדי להיחלץ מהמשבר הכלכלי, אלא לצאת ממנו בכוחות עצמה.