"2014 תהיה שנת המניות; המעו"ף יחצה את ה-1,400 נק'"

אייל וייסבלום מאינפיניטי ממליץ על השקעה במניות, וסבור שסין תהיה "הפתעת השנה" ■ מהו תיק ההשקעות המומלץ שהרכיב וייסבלום ומה עשו 4 ההמלצות שלו מסוף אוקטובר 2013?

למרות פתיחת שנה מגומגמת בשווקים, כאשר המסחר במעו"ף מתאפיין בשינויים מתונים והוא לא מציג תשואה משמעותית, בבית ההשקעות אינפיניטי מעריכים כי במהלך 2014 תגיע הבורסה לרמת שיא חדשה.

אייל וייסבלום, מנהל צוות השקעות מוסדיים ותאגידים ומנהל השקעות אינפיניטי ניהול השתלמות וגמל, אומר כי "השיאים ששברו מדדי המניות בבורסה של ת"א ברבעון האחרון של 2013, יהפכו לדעתי להיסטוריה במהלך השנה הקרובה, שבה צפוי מדד ת"א 25 לעבור לראשונה את רף 1,400 הנקודות".

גם בביקורו הקודם במדור, בסוף אוקטובר 2013, העריך וייסבלום כי השוק "נמצא לקראת מהלך נוסף מעלה, אשר יביא לשבירת שיא חדש", וכי "השנה צפויה להיות שנת המניות".

כעת הוא מסביר כי "התנאים שהובילו למסקנה זו לא השתנו: הריבית עדיין נמוכה מאוד והיא לא צפויה לעלות בשנה הקרובה, שוק הנדל"ן הישראלי יקר - ויש שיאמרו אפילו בעל סממנים בועתיים - ויכול להניב תשואה של כ-3% במחיר של חוסר נזילות מוחלט, וגם בשוק האג"ח התשואות אפסיות. מאלה אפשר להבין שההשקעה בשוק המניות תגדל, ואכן רואים זאת בפועל בגידול משמעותי ביצירות בקרנות הנאמנות המנייתיות בישראל, ובכל הקרנות המעורבות (10/90, 20/80) אשר משקיעות בשוק המניות המקומי".

עוד הוא מוסיף כי "הגופים המוסדיים שמנהלים חיסכון לטווח ארוך מגייסים מדי חודש בחודשו סכומים גדולים, ומשקיעים את רובם בשוק המקומי. בסוף 2013 אף נוכחנו לגלות שהם הסיטו מניות מחו"ל חזרה לישראל".

"רווחים מינוריים באג"ח הממשלתיות"

בהתאם לצפי שלו, וייסלבום ממשיך להקצות 40% מהתיק שלו לרכיב המנייתי - 28% בארץ ו-12% בחו"ל, בעיקר בארה"ב שם עדיין קיים פוטנציאל לעליות לדעתו. את היתרה הוא מייעד לגרמניה וסין, שלראייתו האחרונה "תהיה הפתעת השנה, בעקבות רפורמות מהותיות שעוברות במדינה".

לגבי אפיק האג"ח הממשלתיות וייסבלום פחות אופטימי. הוא סבור כי עליית התשואות הצפויה בארה"ב עשויה לחצות את רף ה-3%, ולגרור את תשואות האג"ח הממשלתיות המקומיות לעלייה. גם אם עליית תשואות זו תהיה מתונה יחסית, וייסבלום סבור כי "הרווחים הצפויים, אם בכלל, מאפיק זה לא יהיו משמעותיים כפי שהיו בשנים האחרונות".

באפיק הקונצרני, באינפיניטי מעדיפים החזקה של סדרות בדירוג A ומטה, ובמח"מ של כ-4 שנים. כמו כן, הם ממשיכים להמליץ על אג"ח ג' של אינטרנט זהב, ומזכירים את אג"ח י' של קבוצת אלקו.

בחזרה לרכיב המנייתי, בין המלצותיו של וייסבלום בשוק המקומי נמצאת מניית קבוצת דלק , שטיפסה מאז סוף אוקטובר ב-6%. "הפוטנציאל שלה עדיין לא מומש לגמרי", אומר וייסבלום, "בעיקר בעקבות עסקת וודסייד שהציפה ערך למאגר 'לוויתן'; סבירות גבוהה לסגירת חוזי ייצוא לטורקיה, קפריסין ומצרים; ומימוש נכסים שאינם קשורים לתחום הגז, כגון דלק אירופה, הפניקס ודלק רכב".

לעומתה, המלצתו השנייה של וייסבלום, מניית מבטח שמיר , נחלשה מסוף אוקטובר בכ-5%. למרות זאת, וייסבלום סבור כי "האפסייד הגלום במניה נותר מעל ל-30%, ורובו נובע מההחזקה במניות תנובה. שתי האופציות האפשריות - מכירת החזקות קרן אייפקס במניות תנובה לקונצרן המזון הסיני ברייטפוד, או הנפקת מניות תנובה בבורסה הישראלית - סביר שיציפו ערך לתנובה. כל עסקה בשווי של 8-9 מיליארד שקל, צפויה לשקף שווי של 170-180 שקל למניית מבטח שמיר".

לשתי המלצות אלה מוסיף כעת וייסבלום שלוש המלצות חדשות. הראשונה היא מניית יבואנית המזון ויליפוד, שלגביה הוא אומר כי "המניה נסחרת לפי שווי חברה של כ-350 מיליון שקל, כאשר המזומן שלה, שנמצא ברובו בתיק ההשקעות שלה, הוא בשווי של מעל 300 מיליון שקל. כך, פרט לרכישת חברה תפעולית טובה, רוכשים חברה לא יקרה שנסחרת מעט מעל שווי המזומן שלה".

מניה מומלצת שנייה היא זו של חברת התעופה אל על . לבד מהשיפור בתוצאות הכספיות והכניסה לתחום הלואו קוסט, וייסבלום מדגיש כי "אחד השיקולים המרכזיים בבחירת מניה זו הוא הכנסת משקיע אסטרטגי לחברה, שיוביל אותה לדרך החדשה". כן הוא מוסיף את מניית חברת הריט סלע נדל"ן, ש"ניסיון ההנהלה וההתנהלות השמרנית ברכישת הנכסים מובילים לאלטרנטיבת השקעה שמרנית בתשואה נאה", לדברי וייסבלום.

*** הכותבים במדור "תיק אישי" עשויים להשקיע בניירות ערך, לרבות אלו שמוזכרים בו. הדברים אינם מהווים ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם, ו/או תחליף לכך