דיווחים: סילביו ברלוסקוני החל בתהליך מכירת מילאן

"בלומברג": ראש ממשלת איטליה לשעבר מינה את חברת הייעוץ הפיננסי הגלובלית לזארד למצוא רוכש למועדון הפאר; המחיר המוערך: כ-700 מיליון אירו

האם אחרי קרוב ל-30 שנה תחת שליטתו של סילביו ברלוסקוני, יחליף מועדון הכדורגל האיטלקי מילאן בעלים? על-פי "בלומברג", ראש הממשלה לשעבר הפעיל את ענקית הייעוץ הפיננסי וניהול הנכסים הגלובלית לזארד (Lazard Ltd) על מנת שזו תמצא עבורו רוכש למועדון. החברה כבר החלה בשליחת מסמכי שיווק רלוונטיים הנוגעים למילאן למשקיעים פוטנציאליים.

יש לציין כי לזארד ניהלו עבור מאסימו מוראטי, הבעלים לשעבר של היריבה העירונית אינטר, את המכירה של 70% מהמועדון שהושלמה בספטמבר 2013 לאיש העסקים האינדונזי אריק טוהיר.

השווי של מילאן מוערך על-ידי מגזין "פורבס" בקרוב ל-700 מיליון אירו. על-פי דוח "ליגת הכסף" של פירמת רואי החשבון דלויט, הכנסותיה בעונת 2012/13 הסתכמו ב-263.5 מיליון אירו - מקום עשירי מבחינת הכנסות מבין כלל קבוצות הכדורגל באירופה.

ייתכן כי הכוונה של ברלוסקוני, 77, למכור את הצעצוע שמלווה אותו מאז 1986 - נובעת גם מאובדן כוחו הפוליטי באיטליה, העובדה שהורשע בעבירות מס ועשוי לרצות שנה של עבודות שירות - כמו גם פתיחת משפט חדש נגדו בחודש שעבר בנאפולי, בחשד להענקת שוחד בגובה של 3 מיליון אירו לסנאטור על מנת שיצטרף למפלגתו.

כך או כך, במהלך השנים האחרונות הפחית ברלוסקוני את מעורבתו הישירה במילאן. באפריל 2011 הוא מינה את ביתו, ברברה ברלוסקוני, לחברת הנהלה במועדון; מאז נובמבר האחרון היא משמשת כמנכ"ל משותף של מילאן, יחד עם אדריאנו גליאני הוותיק.