שטיינמץ לקראת עוד הסדר? הערת "עסק חי" לסקורפיו

אתמול עדכנה החברה של המיליארדר בני שטיינמץ, כי בעקבות האירועים באוקראינה עלולות התוכניות העסקיות שלה להיפגע

המתיחות הגיאופוליטית בין אוקראינה לרוסיה משפיעה לשלילה על פעילותה של חברת הנדל"ן סקורפיו, שמצבה הפיננסי היה רחוק מלהיות מזהיר גם קודם לכן, ועלולה לקרב אותה להסדר חוב שני תוך שלוש שנים. ב-2011 גיבשה סקורפיו הסדר עם המחזיקים בהיקף של 570 מיליון שקל.

אתמול עדכנה החברה של המיליארדר בני שטיינמץ, כי בעקבות האירועים עלולות התוכניות העסקיות שלה להיפגע, ולגרור צירוף של הערת "עסק חי" לדוחות 2013, שאותם היא צפויה לפרסם בשבועיים הקרובים.

בעקבות העדכון רשמה סדרת האג"ח שלה, בהיקף של כ-365 מיליון שקל, ירידות חדות, שהגיעו לכ-6% במהלך המסחר, לתשואה של כ-31%. ביום ראשון הקרוב צפויים להתכנס מחזיקי האג"ח, כדי לקבל עדכון מהחברה בנוגע למצבה.

לסקורפיו גירעון של 175.5 מיליון שקל בהון העצמי, ואת שלושת הרבעונים הראשונים של 2013 היא סיכמה בהפסד של 102 מיליון שקל. בסקורפיו ציינו, כי בעקבות האי-בהירות בזירה האוקראינית-רוסית וההשלכות האפשריות של המצב שם על שוק הנדל"ן, היא "איננה יכולה להעריך בשלב זה את הסבירות וההיתכנות של מכירת יחידות הדיור ומימוש הקרקעות באוקראינה וברוסיה".

בהתאם לכך, היא הוסיפה, "קיימת היתכנות סבירה כי במסגרת הדוחות הכספיים השנתיים... תיכלל הערה, כי לאור כל הנסיבות המתוארות לעיל קיימים ספקות משמעותיים בנוגע להמשך פעילותה של החברה כ'עסק חי', ויכולתה של החברה לפרוע את התחייבויותיה במועדן ובמלואן".

בתחילת החודש, כשהתעוררה המתיחות באוקראינה, התריעה סקורפיו כי עלולה להיות לכך השפעה שלילית על פעילותה, עדכון שגרר גם הוא ירידות חדות באג"ח החברה.