ניצן: "נמשיך להיות חוד החנית במאבק על טוהר המידות"

פרקליט המדינה: "המדינה יכולה להיות גאה על שאין בה איש שהוא מעל החוק או חסין מפני החוק, ויהיה הוא רם מעלה כאשר יהיה"

"המדינה יכולה להיות גאה על שאין בה איש שהוא מעל החוק או חסין מפני החוק" - כך אומר פרקליט המדינה שי ניצן, בתגובה ראשונה להרשעתו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט בלקיחת שוחד בפרשת הולילנד.

במכתב ששיגר אמש (ב') ניצן לכלל הפרקליטים בפרקליטות המדינה, הביע פרקליט המדינה את הערכתו הרבה לצוות התביעה מפרקליטות מיסוי וכלכלה, שניהל את המשפט מטעם הפרקליטות בבית המשפט המחוזי בתל אביב. התיק הסתיים בהרשעתם הגורפת של 13 מבין 16 הנאשמים, בעבירות של לקיחת ומתן שוחד.

"יום עצוב היה היום הזה למדינת ישראל", כתב ניצן לפרקליטים, "שבו ראש ממשלה לשעבר הורשע בעבירת שוחד, יחד עם חבורה נוספת של אישי ציבור ובעלי הון. יחד עם זאת, המדינה יכולה להיות גאה על שאין בה איש שהוא מעל החוק או חסין מפני החוק, ויהיה הוא רם מעלה כאשר יהיה. מי שחטא בחטא השוחד או בעבירת שחיתות דומה אחרת, ראוי לו שיועמד לדין ויורשע. הפרקליטות תמשיך להיות חוד החנית במאבק על טוהר המידות בישראל ובדרך חתחתים זו הצבתם סימן דרך משמעותי ביותר".

ניצן הביע את הערכתו לעבודתם של ליאת בן ארי, פרקליטת מחוז מיסוי וכלכלה, וצוות התביעה בתיק הולילנד, עו"ד יהונתן תדמור, אתי בן דור, ירון גולומב, אביבה חפץ ועודד קם, "בגין ההישג המקצועי המרשים שקדמה לו השקעה אדירה. הוכחתם נחישות, מקצועיות, הגינות וחריצות - כל אלה לעילא ולעילא - בניהולו של תיק אדיר ממדים, רב נאשמים וסבוך זה ואתם ראויים לכל שבח. בטוחני", הוסיף ניצן, "כי אני מבטא גם את רחשי לב כל עמיתיכם הפרקליטים בדבריי אלה".

"אבן דרך בחיים הציבוריים"

אתמול (ב') לאחר מתן הכרעת הדין, אמר עו"ד תדמור, ראש צוות התביעה בתיק הולילנד, כי "היום הזה הוא אבן דרך בחיים הציבוריים במדינת ישראל. בית המשפט אמר בקול רם די לסיאוב ודי לשחיתות השלטונית. הכרעת בית המשפט היא ההוכחה לכך שהנוגדנים של החברה הישראלית עדיין פעילים. המלחמה בשחיתות מחייבת מאבק עיקש וחסר פשרות".

עוד הוסיף תדמור, "לפני ארבע שנים התייצב שמואל דכנר ז"ל שהלך לעולמו במהלך ניהול המשפט, בפני רשויות האכיפה וגלל סיפור בלתי נתפש בחומרתו של שחיתות שפשתה במשך שנים. היה קשה עד מאוד לקבל את דבריו. היום הכריע השופט רוזן שלא מדובר בסיפורי בדים אלא בהתנהלות מסמרת שיער ומקוממת שפשתה במסדרונות עיריית ירושלים, משרד התמ"ת ומינהל מקרקעי ישראל. קשה להפריז בחומרת המעשים ובנזק שהיה בהם לכל מי שמבקש להאמין שנבחרי פקידי ציבור פועלים למעננו ביושר ובהגינות ולא מתוך בצע כסף. יידע כל נותן ולוקח שוחד שגם אם הוא פועל במחשכים, לא לעולם חוסן. המשטרה והפרקליטות לא יחסכו במאמצים ובאמצעים למגר תופעות פסולות והרסניות אלה מקרבנו. כך נעשה מורא ובאמונה שכולם שווים לפני החוק".