צרפת: יש כוכבים - יש עלייה במחירי זכויות השידור

קאנאל פלוס ואל-ג'זירה ימשיכו לשדר את ליגת הכדורגל הבכירה במדינה עד לשנת 2020 במחיר של 726.5 מיליון אירו לעונה - זינוק של 20% בשווי הזכויות

איברהימוביץ', קבאני, לבאצי, פלקאו: כנראה שרשימת הכוכבים החלקית בלבד הזאת שהצטרפה בשנתיים האחרונות לליגת הכדורגל הבכירה בצרפת - עושה את שלה. עובדה: זכויות השידור של ה"ליג 1" במדינה המערב אירופית לעונות 2016/17-2019/20 נמכרו תמורת מחיר של 726.5 מיליון אירו לשנה, עלייה של 20% ביחס להסכמי הטלוויזיה הנוכחיים.

הזכויות נמכרו לערוצים קאנאל פלוס ול-beIN Sports (שנמצאת בבעלות אל-ג'זירה). יש כי האמירות קטאר, המחזיקה באל-ג'זירה - שולטת גם על האלופה פריס סן-ז'רמן, באמצעות זרוע השקעות הספורט של המדינה. אל-ג'זירה מחזיקה גם בזכויות השידור של ליגת האלופות בצרפת.

שני הערוצים רכשו בנוסף את זכויות ליגת המשנה בצרפת, תמורת עסקאות בשווי כולל של 22 מיליון אירו לעונה. בכך, שומר הכדורגל הצרפתי על שני שותפי השידור המרכזיים שלו בשנים האחרונות.

יש לציין כי הסכם השידורים הקולקטיבי של הליגה הצרפתית עדיין נופל מזה של הסרייה A האיטלקית והפרמיירליג האנגלית, אך גבוה מזה שעליו חתומה הבונדסליגה הגרמנית לשנים 2013-2017 (ממוצע של 628 מיליון אירו לעונה).