לא רק השוק הפרטי: IBC תקרא תיגר על שוק התקשורת לעסקים

‎‎נחשפים מחירי הגלישה לספקיות: בעבור לקוח פרטי ישלמו 100 שקל לחודש על 100 מגה סימטרי, 150 שקל ל-200 מגה ו-300 שקל לקצב של 1 ג'יגה‏‏

‏‎‎מיזם הסיבים האופטיים של ‏IBC‏ עומד בפני השקה, והחברה משחררת מחירים לטובת ספקיות האינטרנט שחתמו עמה הסכמים לשימוש בתשתיותיה. הספקיות שלא חתמו על הסכם לא עודכנו.

‏המפתיע בהצעה של ‏IBC‏ הוא המגוון והפשטות: בכל ההצעות מדובר בחבילה סימטרית, כלומר הקצב העולה והקצב היורד זהים. זהו מוצר שאין לאף שחקן בשוק כיום, ומעניק ל-‏IBC‏ יתרון מרשים ברמת המוצר. ל"גלובס" נודע ש-‏IBC‏ תצא עם חבילות לשוק הפרטי ולשוק העסקי. יש לזכור שהמחירים הם מחירים לספקית האינטרנט, ועליהם יצטרכו הספקיות להלביש את המחירים שלהם כתוספת.

‏מחיר חבילת 100 מגה סימטרי יעלה לספקית 100 שקל‏ לחודש (כולל מע"מ). חבילה נוספת ייחודית היא של 200 מגה סימטרי בחודש, והמחיר שלה יעמוד על 150 שקל בחודש. מוצר הדגל של ‏‏IBC‏, קצב של 1 גי'גה סימטרי, יעמוד על 300 שקל בחודש לספקי האינטרנט.

‏תחרות למוצרי בזק והוט

‏לשוק העסקי המחירים יהיו גבוהים יותר, אך ייצרו תחרות למוצרים של בזק והוט. קצב של 100 מגה סימטרי יעמוד על 590 שקל בחודש, קצב של 200 מגה 885 שקל בחודש ו-1 גי'גה סימטרי לעסק יעלה לספקית 1,770 שקלים בחודש. בעבור השוק העסקי מדובר במחירים אטרקטיביים מאוד, הואיל וכיום לקוחות בשוק זה משלמים בעבור קצב סימטרי של 10 מגה בלבד יותר מ-1,000 שקל בחודש.

‏IBC‏ עומדת להשיק את שירותיה בחודש הקרוב וצפויה לקיים אירוע השקה רשמי, ככל הנראה בסוף אפריל. החברה לא מפרטת עדיין היכן תחל בפריסה (נראה כי באר שבע תהיה אחת הערים) וגם לא ברור עדיין האם בכוונתה לפרוס סיבים ברמת העיר כולה - או רק באזורי ביקוש ספציפיים בתוך העיר. נזכיר רק שהפריסה של ‏IBC‏ מתבצעת על גבי קווי החשמל והחיבור של הסיב האופטי יהיה לבניין, ומתוך הבניין תפרוס קווי תקשורת ‏CAT 6‎‏ - כבל בתקן של רשת תקשורת הנקרא אתרנט - עד לדירות. ‏‎‎‏