בדיקת "גלובס" לקראת חג הניקיונות: 5 שואבי אבק רובוטיים

לקראת חג הפסח, השווה "גלובס" בין דגמי הדגל של יצרניות הרובוטים הגדולות בישראל וחזר עם מסקנות נטולות אבק: המנצח הגדול הוא עדיין האיי רומבה

הרובוטים השואבים אבק הפכו למוצר פופולארי בבתי אב רבים. כמה כיף להפעיל את שואב האבק הרובוטי בלחיצת כפתור, וחצי שעה לאחר מכן למצוא סלון נקי. הרובוטים הנמכרים היום בחנויות מפגינים יכולות עבודה מרשימות וחכמות הרבה יותר מאלה שנמכרו לפני שנתיים-שלוש. מחירי הקצה העליון של הרובוטים אומנם לא זולים, אבל אפשר למצוא גם דגמים של המותגים המוכרים בפחות מחצי מחיר.

לכבוד חג הניקיונות, השווה "גלובס" בין דגמי הדגל של יצרניות הרובוטים הגדולות בישראל וחזר עם מסקנות נטולות אבק: הרומבה 880 שהושק בישראל רק לפני מספר שבועות הוא השואב הרובוטי הטוב ביותר שהצרכן יכול לרכוש כיום. חברת איי רובוט האמריקנית שהייתה הראשונה בשוק הישראלי למכור מוצרים מהסוג הזה, ממשיכה לשמור על המובילות שלה.

הרומבה 880 מצויד בטכנולוגיה חדשה שלא כוללת מברשות באזור השאיבה, מה שחוסך מהמשתמש לגזוז את שאריות השיער הנתפסות בשואב ביתר המוצרים. הרובוט הזה עובד בצורה טובה, הוא לא נתקע בחפצים או מפסיק לעבוד. בשורה התחתונה אפשר לסמוך עליו שהבית יהיה נקי.

למרבה הפלא, מחירו של האיי רובוט הוא לא היקר ביותר ברשימה והוא מסתכם ב-3,500 שקל. לעומת זאת, סמסונג תמחרה את ה-NaviBot שלה ב-4,000 שקל אלא שקשה להגדיר את הדגם הזה כמוצלח. הוא נתקע בחפצים ובגלל המבנה הדק שלו, הוא נתקע במקומות שהמתחרים לא היו מגיעים לשם מלכתחילה (מתחת לארון למשל). לא בטוח שיש הצדקה לשלם את המחיר של סמסונג למוצר שלה.

LG מציעה רובוט לא חדש במיוחד, אבל עם תג מחיר של 3,000 שקל. דגם HomBot VR6270 הוא השואב השקט ביותר שמפגין ביצועים מאד מוצלחים. ה-D77 של חברת EcoVacs הפגין בסך הכול ביצועים טובים ובמחיר הגבוה ב-400 שקל מהדגם של LG, הוא כולל ערכת אביזרים שמאפשרת לקבל גם שואב אבק סטנדרטי היודע לשאוב בצורה טובה מקומות שרובוט ריצפה לא יכול להגיע אליהם.

איי רובוט רומבה 880 - עדיין הטוב ביותר

ניקיון: הרומבה 880 הוא ללא ספק המצטיין. הדגם הזה מנקה ומנקה, חפצים לא מונעים ממנו להמשיך את העבודה ורמת הניקיון מוצלחת מאוד. הרובוט כולל שיפור טכנולוגי בשם AeroForce המאפשר זרימת אוויר מוגברת ותעלה אטומה המשפרת את איכות השאיבה. בבדיקה הארוכה שלנו, הפתרון הזה עבד מצוין. בנוסף, תא הפסולת גדול ב-60% מדגמים אחרים של החברה והוא כולל מברשת צד לניקיון פינות. (אין רובוט שבאמת מצליח לנקות את הפינות).

לרומבה 880 מערכת סינון המונעת מהאבק לצאת מהמכשיר לאחר השאיבה (טוב לאנשים שאלרגיים לאבק).

הפעלה: באמצעות לחיצת כפתור. לרומבה יש חיישן המזהה מתי תא הפסולת מלא, תכנות זמן עבודה לשעות וימים מסומים ורעיון חביב מאוד של ידית הממוקמת בחלק העליון מאפשרת לסחוב אותו לכל מקום בבית בנוחות.

רעש: רומבה 880 הוא דגם רועש. לא הרועש ביותר, אבל אתם תעדיפו להיות בחדר אחר שהוא עובד.

אביזרים: שלט רחוק ו-2 קירות וירטואליים.

ניטו - XV signature - הרועש והחכם מכולם

ניקיון: הניטו הוא רובוט מאוד חכם, הוא עובד בצורה מדויקת ומסודרת. הרובוט משתמש בטכנולוגיית לייזר בשביל לסרוק את הבית. מאוד נחמד להסתכל איך הוא מנקה את החדר בצורה ישרה ולא מפספס נקודה ואפילו לא נותן לשולחנות או כסאות לבלבל אותו בסדר העבודה שלו. עוצמת השאיבה שלו מאוד חזקה. החיסרון בניטו, הוא שהוא לא כולל מברשות צד.

הפעלה: קל להפעיל את הרובוט, אבל צג החיווי שלו כולל טקסטים מייגעים למדי עם הוראות מסובכות. הרובוט מצויד ביכולת תכנות של הפעלה לפי מועדים קבועים.

רעש: כלוחצים על כפתור ההפעלה של הרובוט הזה אפשר לחשוב שתכף ממריא הליקופטר בתוך החדר. הוא רועש מאוד ולא נעים להיות באותו חדר בו הוא עובד.

אביזרים: לא מצורפים

LG - Hom-Bot VR6270 - הדגם הכי שקט

ניקיון: שתי מצלמות מסייעות לו להבין את מיקומו, חיישנים מונעים מהרובוט להיתקע בחפצים רוב הזמן. שתי מברשות צד עוזרות לרובוט בניקוי האבק מהפינות. למברשות יש גם חיסרון, הן נתפסות בשטיחי שאגי (בדומה לדגמים של חברות אחרות). עוצמת השאיבה של הרובוט מצוינת ולעומת רובוטים רבים, הוא מצליח לעשות את זה בלי הרבה רעש. יתרון גדול.

הפעלה: הפעלת הרובוט מתבצעת בקלות באמצעות שלט ומספר כפתורי הפעלה בודדים המותקנים בחלקו העליון. ניתן לבחור בין שלושה מצבי ניקוי, למשל, מצב ספירלה בו הרובוט מנקה אזור במעגל או אזור מסוים שרוצים שהרובוט ינקה באמצעות הזזה שלו עם השלט באותו מקום. מלבד זה, יש אפשרות לקבל חיווי קולי (באנגלית) כשהרובוט נתקע בחפץ. משום מה הרמקול של הרובוט מספק צליל של טרנזיסטור זול במיוחד. ניתן להפעיל את הרובוט לפי מועדים קבועים.

רעש: זהו הרובוט השקט ביותר שמצאנו, כך שאפשר לעבוד אתו ולהישאר באותו החדר.

אביזרים: שלט רחוק, ללא קיר וירטואלי.

סמסונג - NaviBot SR10F71 - הכי יקר והכי פחות טוב

ניקיון: ה-NaviBot עושה את עבודות הניקיון, אבל קשה להגדיר את הדגם כמוצלח. החברה מתגאה במברשות צדדיות עם מנוף קטן, האמורות לאפשר להן להגיע למקומות מרוחקים יותר. בפועל הן מוסיפות מעט לעבודה של המכשיר. ה-NaviBot אמנם מגיע בעיצוב יחסית דק, אבל זה לא תמיד לטובה. הרובוט נתקע אצלנו בצד של הארון או בחלק התחתון של המקרר ולא היה מסוגל להמשיך לעבוד לאחר מכן. בצורה הזו, הדגם הזה נשרט אצלנו בכל החלק העליון שלו.

הפעלה: פשוטה. באמצעות שלט רחוק ניתן להגדיר את מצב עבודה הרצוי, למשל ניקוי באזור מסוים או הפעלה של מצב טורבו להגברת כוח השאיבה. ניתן להגדיר את הרובוט לעבודה מתוזמנת באופן אוטומטי במשך ימי השבוע.

רעש: הרובוט של סמסונג לא רועש במיוחד, אבל עדיין כנראה שתוותרו על הפעלה שלו בזמן שאתם רואים סרט.

אביזרים: שני קירות וירטואליים ושלט רחוק.

EcoVacs - DeeBot D77 - הרובוט ששואב גם ספות

ניקיון: ל-DeeBot D77 יש שתי מברשות צד, המאפשרות לו לנקות אזורים מרוחקים בצדי הקירות בצורה טובה. פינות - הרובוט הזה, כמו דגמים אחרים לא ינקה. הרובוט הפגין עבודה טובה בניקיון, אבל מדי פעם הוא נתקע בחפצים ולקח לו לא מעט זמן להבין שהוא צריך להסתובב ולחזור לעבוד.

הפעלה: לחיצה על כפתור בודד תשלח אותו לניקיון, כולל תצוגה ברורה על מסך הרובוט, המספקת חיווי על מצב המכשיר. אחד הפתרונות הייחודים ב-EcoVacs הוא מתקן שאיבה המחובר לעמדת עגינה ה-D77. הרובוט פורק אליו את האבק בסיום כל פעולה, כך שניתן לטפל בסילוק האבק לפח האשפה פעם בשבוע-שבועיים (על-פי דפוס השימוש והלכלוך בבית). יש לרובוט גם יכולת תכנות של הפעלה לפי מועדים קבועים.

רעש: לא מדובר ברובוט שקט במיוחד, רעש השאיבה מורגש היטב.

אביזרים: ערכה מיוחדת מאפשרת להפוך את הרובוט לשואב אבק נייד. הרובוט מגיע עם תיק פלסטיק ענק הכולל את האביזרים המאפשרים לשאוב אבק מהכורסאות ומקומות אחרים שרובוט ריצפה לא יכול להגיע אליהם. הפתרון הזה עובד בצורה טובה, כאשר אפשר לסחוב את השואב בקלות ברחבי הבית (כל עוד מחוברים לכבל חשמל) - מה שמעניק ערך משתלם ללקוח. מלבד זה, לערכה מצורפים שלט רחוק וקיר וירטואלי בודד.