לאומי פרטנרס: דניאל מירון ינהל את תחום הטכנולוגיה

לאומי פרטנרס הקים את קרן ההשקעות הטכנולוגיות IGP, שבה שותפים חיים שני ומשה ליכטמן

דניאל מירון, לשעבר אנליסט בכיר ב-RBC, ינהל את תחום הטכנולוגיה בלאומי פרטנרס, זרוע הבנקאות להשקעות של קבוצת לאומי, שבניהולו של ירון בלוך - כך נודע ל"גלובס". מינויו של מירון הוא חלק ממהלך אסטרטגי של קבוצת לאומי בתחום הבנקאות למגזר הטכנולוגיה, שבמסגרתו הוקמה לאחרונה קרן ההשקעות Israel Growth Partners (PGI), על-ידי לאומי פרטנרס, חיים שני (לשעבר מנכ"ל משרד האוצר וחברת נייס) ומשה ליכטמן (לשעבר סגן נשיא במיקרוסופט העולמית).

הקרן, שהשלימה לאחרונה גיוס של 220 מיליון דולר, תתמקד בהשקעה בחברות טכנולוגיות בוגרות הנמצאות בשלבי צמיחה מתקדמים עם מכירות משמעותיות (בניגוד להשקעה בחברות סטארט אפ בתחילת דרכן). מטרת הקרן היא לזהות חברות טכנולוגיה ישראליות בעלות פוטנציאל להפוך למובילות בתחומן, לבצע בהן השקעה גדולה שתאפשר להן צמיחה מואצת, ובכך להוות אלטרנטיבה למכירה מוקדמת.

למירון יש ותק של 18 שנה בתחום הבנקאות להשקעות, הכולל גם ייעוץ וניתוח חברות טכנולוגיה ישראליות וגלובליות במגוון תחומים, בהם תוכנה, תקשורת, אלקטרוניקה, שבבים וביטחון. בתפקידו האחרון הקים וניהל במשך תשע שנים את פעילות המחקר של רויאל בנק אוף קנדה (RBC) בישראל. כמו כן עבד בעבר כיועץ לחברות ולקרנות גידור, ובראשן ION, ושימש כאנליסט טכנולוגיה בכיר באי.בי.אי.

"תפקיד שתומך בכל הזרועות"

תפקידו החדש של מירון כולל בחינה של ההשקעות הישירות של לאומי פרטנרס בתחום הטכנולוגיה; של שיתופי הפעולה עם גורמים מקומיים ובינלאומיים בתחום; וכן הענקת תמיכה מחקרית ומקצועית לפעילות החיתום והערכות השווי בתחום הטכנולוגיה.

מירון אמר היום ל"גלובס", כי "מדובר בתפקיד רוחבי, שתומך למעשה בכל הזרועות של לאומי פרטנרס. לדוגמה, בבנקאות ההשקעות, כולל מיזוגים ורכישות והנפקות בארץ ובחו"ל, תוך הרחבת הפעילות הבינלאומית. נוסף על כך, המטרה היא לתמוך ולסייע בהחלטות ההשקעה, ואני תורם מניסיוני.

"טכנולוגיה זו הגדרה רחבה מאוד, והיתרון שיש לי הוא ניסיון רב-שנים, שבמהלכו ראיתי מחזורים עסקיים ותחומים עסקיים מגוונים. כיסיתי יותר מ-50 חברות באופן ישיר, ותוך כדי כך ראיתי עוד מאות חברות אחרות".

עוד הוסיף מירון, כי "זו לא החלטה אד-הוק, אלא החלטה אסטרטגית של הבנק, שרוצה להיות מעורב יותר בחברות צמיחה".

לאחרונה הקים בנק לאומי חברה בת, לאומי טק בניהולה של יפעת אורון - לשעבר שותפה בקרן ההון סיכון vertex, לריכוז פעילות הבנק מול מגזר ההיי טק, במטרה להעמיק את הפעילות של הבנק מול חברות הטכנולוגיה הקטנות-בינוניות, כך שסך האשראי אליהן יגיע לכ-2 מיליארד שקל תוך שלוש שנים. מדובר בפעילות משלימה לזו של לאומי פרטנרס, עם התמקדות בקרדיט, ופעילותה של לאומי פרטנרס היא באקוויטי.