עיקול זמני ב-56 מ' ש' על נכסי אדרי-אל, עקב תביעת קרן ריט 1

התביעה הוגשה בעקבות ביטול עסקה בין הצדדים ■ אדרי-אל: "קרן ריט 1 פועלת בשיטת מצליח"

ביהמ"ש המחוזי ת"א יפו הטיל צו עיקול זמני בסך של 56 מיליון שקל על נכסי חברת הנדל"ן אדרי-אל, וזאת בהמשך לתביעה על סכום זה שהגישה נגדה בתחילת השנה קרן ההשקעות בנדל"ן ריט 1. הצו ניתן לפני חמישה ימים, והיום הותר לפרסום.

תביעתה של ריט 1 הוגשה בגין ביטול עסקת מכירה לקרן של חלק מזכויות אדרי-אל בדיזינגוף סנטר שבתל אביב ובקניון "שמונה סנטר" שבקריית שמונה, תמורת 172.5 מיליון שקל.

בריט 1 טענו בתביעה שהגישו, כי איבדו רווחים ודאיים שהבטיחה העסקה לקרן במסגרת מנגנון שנכלל בהסכם הרכישה.

מאדרי-אל נמסר, כי "מדובר במהלך חד-צדדי, לא מידתי וחסר כל פרופורציות ביחס למציאות. החברה פועלת להסרה לאלתר של העיקול. כמו כן מבקשת החברה לציין, כי כל פעולותיה של ריט 1 הנובעות מביטול העסקה גובלות בבריונות, וכל מטרתן היא לייצר מקור הון זול וזמין בשיטת מצליח. אנו מאמינים כי ביהמ"ש ישתכנע במופרכות הדרישות של ריט 1".

ימים ספורים לפני הוצאת צו ביהמ"ש, הודיעה אדרי-אל בשבוע שעבר, כי חתמה על הסכם למכירת מלוא זכויותיה בדיזינגוף סנטר, שם היא מחזיקה בשטחים של 12.3 אלף מ"ר, לאחים נקש, תמורת 304 מיליון שקל.

מכירת זכויות בבניין האופרה

מוקדם יותר השבוע נחשף ב"גלובס", כי אדרי-אל השלימה מכירת חלק מזכויותיה בבניין האופרה, לחוף הים בתל אביב, תמורת 43 מיליון שקל.

בצעדים אלה ממשיכה אדרי-אל, שבשליטת גבי אדרי, לפעול להגדלת נזילותה, במטרה להתמודד עם התחייבויות האג"ח שלה בהיקף של כ-330 מיליון שקל.

לדוחות אדרי-אל לשנת 2013, אשר פורסמו לאחרונה, צירפו רואי החשבון הערת "עסק חי", וציינו כי לחברה עודף התחייבויות שוטפות על נכסים שוטפים של 97 מיליון שקל, וכי בשלב הנוכחי "טרם הושלם תהליך גיוס המקורות לפירעון התחייבויותיה של החברה לשנים 2014 ואילך".