הניסוי של דוריטוס: תשיק חטיפים חדשים - ולא תגלה את הטעמים

בניסוי שמכונה Bold Flavor Experiment הצרכנים מתבקשים לנסות את כל שלושת הטעמים המסתוריים ולהצביע עבור הטעם האהוב עליהם ביותר

עד כמה האריזה של המוצר משפיעה על המכירות? חברת פריטו-ליי, יצרנית החטיף דוריטוס, עורכת ניסוי שיווקי בנושא. בסוף השבוע האחרון השיקה החברה שקיות אטומות של החטיף בצבע אחיד, וזאת מבלי לכתוב או לרמוז לטעם שלו.

בניסוי שמכונה Bold Flavor Experiment הצרכנים מתבקשים לנסות את כל שלושת הטעמים המסתוריים ולהצביע עבור הטעם האהוב עליהם ביותר, במסגרת תחרות שתיפתח בסוף החודש. הטעם שייבחר יעלה על המדפים, עם אריזה רגילה, בסתיו הבא.

הניסוי של דוריטוס מתמודד גם עם ההנחה הרווחת בשוק, שיש להשקיע בצבעים ובתמונות מגרות על גבי האריזות במטרה למשוך את תשומת-ליבו של הצרכן.

במטרה לתמוך במהלך תחלק החברה גם פרסים של 1,000 דולר ביום שיינתנו במטבעות זהב. הזהב הוא בעצם רמז לפירוש השם של דוריטוס - "חתיכות קטנות של זהב" בספרדית.

רם קרישנן, סמנכ"ל השיווק של פריטו-ליי, אמר כי הוא בטוח שצרכנים ישתפו פעולה וירכשו את השקיות האטומות. לדבריו, "במהלך הזה מתבטאים הערכים המוכרים של המותג - טעמים חזקים וחוצפה חיובית".

כמו כל מוצר, החברה תצטרך לפרט על המרכיבים שלו. האם בכך לא יינתן רמז עבה לגבי הטעם שלו? קרישנן טוען שלא, ומסביר כי הטעמים בנויים על ערבוב של מרכיבים שונים, וכי לא ניתן יהיה לזהות את המקור.

החברה תחשוף את הטעמים רק אחרי הקיץ ובתום חודשיים של הצבעות באתר לגבי הטעם האהוב. מבחינה פרסומית החברה תתמוך במהלך במדיה החברתית ובפעילות שיווקית בתוך החנויות, אך היא צפויה לוותר בשלב זה על פרסום בטלוויזיה.