חברת השבבים מארוול ישראל מפטרת 200 עובדים בארץ

מרכז הפיתוח שלה בישראל הוא השני בגודלו בעולם לאחר ארה"ב - עם 1,300 עובדים ■ החברה בתגובה: "מארוול מיישמת תכנית סיוע מקיפה למפוטרים הכוללת חבילות פיצויים ושירותי ייעוץ וסיוע באיתור מקום עבודה חדש"

מארוול ישראל מפטרת 200 עובדים בישראל, מתוך 1,300 העובדים בארץ - 15% מכוח האדם של חברת השבבים בישראל. מהלך הפיטורים בישראל הוא חלק מההתייעלות של החברה העולמית שהיא מיישמת כדי להתמודד עם התחרות בשוק העולמי.

מארוול היא מפתחת פתרונות סיליקון בתחומים שונים: תקשורת סלולרית, אחסון, תשתיות ענן, בידור דיגיטלי ואספקת תוכן לבית. מארוול ישראל פועלת בשני מרכזים: בצפון הארץ, ביוקנעם ובאזור המרכז, בפתח תקווה. מדובר במרכז הפיתוח השני בגודלו בישראל אחרי אינטל.

הפעילות של מארוול בישראל היא אחת מהגדולות שיש כאן בתחום ההיי-טק, ורובה מבוסס על רכישות שבוצעו כאן. שתי רכישות גדולות שכאלו, שהכניסו את מארוול לתחומים חדשים, בוצעו בישראל: גלילאו, שבעקבותיה נכנסה החברה לתחום ציוד הרשתות ב-2001, ו-DSPC. מארוול ישראל פועלת באמצעות שתי חטיבות - חטיבת הסלולר וחטיבת מתגי תקשורת ומעבדים.

במארוול בחרו בגישה שלפיה כל הפונקציות בטלפון ממוקמות בערכת שבבים אחת. כך מספקים בחברה את המודם, שמפותח בישראל, לצד המעבד שמנהל את ממשק המשתמש והמולטימדיה, ורכיבים נוספים, חלקם מסופקים על-ידי מרכזים אחרים של מארוול וחלקם מגיעים משותפים.

לא מזמן הודיעה מארוול כי הטכנולוגיה שלה משולבת בסטרימר הפופולארי של גוגל - כרומקאסט. שבב של החברה מאפשר לכרומקאסט להזרים מדיה בצורה חלקה משירותי וידיאו שונים כמו יו טיוב ונטפליקס.

ממארוול ישראל נמסר בתגובה: "צעד זה הוא חלק ממאמצי ההיערכות האסטרטגית של מארוול בעולם, שנועדו להבטיח את המשך פעילות החברה לטווח ארוך ולעמוד באתגרים והצרכים העסקיים שעומדים בפניה בשוק השבבים, אחד השווקים התחרותיים ביותר בעולם. מתוך דאגה לעובדים שיסיימו את עבודתם, מארוול מיישמת תכנית סיוע מקיפה הכוללת חבילות פיצויים ושירותי ייעוץ וסיוע באיתור מקום עבודה חדש.

"מארוול העולמית רואה במארוול ישראל מרכז פיתוח מוביל ובעל תרומה מרכזית להצלחתה של החברה, והיא תמשיך להשקיע ולפתח את הפעילות בארץ. מארוול ישראל תמשיך לקחת חלק משמעותי בפיתוח טכנולוגיות הליבה של מארוול העולמית, זאת תוך מימוש המומחיות הייחודית והקניין הרוחני הרחב שנצבר בישראל".