JP מורגן: פוטנציאל לרה-ארגון משמעותי נוסף בטבע

המלצת מחלקת המחקר של JP מורגן למניה נותרת "נייטרלי" ומחיר היעד נשאר 55 דולר - פרמיה של כ-12% על מחיר השוק

חברת התרופות טבע נסחרת בבורסת ניו יורק ובתל אביב, ושווי השוק שלה הוא 41.8 מיליארד דולר. החברה פעילה הן בשוק התרופות הגנריות והן בתחום התרופות המקוריות, והתרופה המרכזית שלה היא קופקסון לטיפול בטרשת נפוצה.

ביום חמישי השבוע, 1 במאי, טבע תפרסם את דוחות הרבעון הראשון. לקראת הדוחות, ישנם לדעתנו מספר תחומים חשובים שנמצאים במוקד, ביניהם קצב טוב של העברת מטופלים לקופקסון תלת-שבועי, השקות גנריות פוטנציאליות בסיכון ב-2014, וכן התייחסויות ראשונות של המנכ"ל החדש, ארז ויגודמן, כולל עדכון על סדרי העדיפויות העסקיים בעתיד.

אנחנו ממשיכים לראות פוטנציאל לרה-ארגון משמעותי נוסף בטבע, על רקע האתגרים בעסקי הליבה של החברה. לצד האצה בפעילות האסטרטגית של הפיתוח העסקי, יש כאן פוטנציאל לאפסייד משמעותי לתחזיות. עם זאת, לאור החוזק במניה בתקופה האחרונה (עלייה של 24% מתחילת השנה, לעומת עלייה של 1.1% במדד S&P 500), ובשל הדאגות שלנו לטווח הארוך בנוגע למוצרים העיקריים של החברה, אנו נשארים בהמלצת "נייטרלי".

בדוחות הרבעון הראשון אנו מצפים שטבע תציג תוצאות בהתאם לצפי. להערכתנו, הרווח הנקי הרבעוני למניה יגיע ל-1.18 דולר (התחזית שלנו נמוכה ב-3 סנטים מקונצנזוס האנליסטים); ובשנה כולה אנו מעריכים רווח של 4.92 דולר למניה - תחזית שאינה כוללת תחרות גנרית לקופקסון. בעוד סביר שטבע תיהנה ממספר השקות גנריות שבוצעו באחרונה, אנחנו ממשיכים לצפות לתנודתיות ברווחים בטווח הקצר, כאשר ברקע העברת המטופלים לקופקסון התלת-שבועי.

מויגודמן אנחנו מצפים, כאמור, לדון בסדרי העדיפויות העסקיים של טבע, ומאמינים שהדברים יכללו עמדה אגרסיבית יותר בנוגע לפיתוח העסקי; זאת לאור המינוף הנמוך יחסית של החברה (יחס חוב נטו ל-EBITDA של כ-2.2), ויכולתה לבצע רכישות גדולות יחסית של סביב 5 מיליארד דולר. טבע אמנם עסוקה מאוד ברה-ארגון פנימי, אך אי אפשר להתעלם מהעובדה שתגובת השוק לכל עסקה שהיא תהיה כנראה חיובית.

המלצתנו למניה נותרת כאמור "נייטרלי" ומחיר היעד נשאר 55 דולר - פרמיה של כ-12% על מחיר השוק.

*** מחלקת המחקר, JP מורגן. הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם