רגולציית ההימורים שתמחק 90 מיליון ליש"ט מהכנסות הפרמיירליג

בכדורגל האנגלי מודאגים: ועדת הפיקוח על ההימורים בבריטניה פסקה כי מאוגוסט, היא תעניק רישיונות פרסום רק ל"סוכנויות שמתכתבות עם הצרכן הבריטי"

מועדוני הפרמיירליג מסתכנים באובדן הכנסות של עד 90 מיליון ליש"ט, עקב מגבלות שמתכוון להטיל הרגולטור הבריטי על סוכנויות הימורים שמשתמשות בפופולריות הבינלאומית של הליגה האנגלית, על מנת לשווק את האתרים שלהן ללקוחות בשוק האסייתי. כך מפרסם "הפייננשל טיימס".

ארסנל, צ'לסי, ליברפול ואברטון הן רק חלק מהקבוצות שנהנות מהסכמי חסות עם סוכנויות ש"לוקחות" מעט מאד הימורים מתושבי האי הבריטי, אבל מרוויחות מהפופולריות של הפרמיירליג בשוקי ההימורים באסיה. אחת הסוכנויות המדוברות היא Dafabet, שמעניקה ספונסרשיפ חולצה לאסטון וילה, וגם לאליפות העולם בסנוקר שהסתיימה השבוע באנגליה. חברות אחרות משלמות למועדונים עבור שילוט היקפי במשחקי הבית שלהם, לעיתים קרובות בשפות אסייתיות, במטרה להגדיל את המכירות שלהם ביבשת.

עם זאת, עסקאות החסות האלו נמצאות כרגע בסכנה: ועדת הפיקוח על ההימורים בבריטניה פסקה כי החל מאוגוסט הקרוב, היא תעניק רישיונות פרסום ברחבי הממלכה רק ל"סוכנויות שמתכתבות עם הצרכן הבריטי, או שיש להן תוכניות ברורות להתחיל לעשות את זה". אחת המטרות של היוזמה היא להעניק את פריבילגיית הפרסום בפרמיירליג רק עבור חברות שמשתתפות בתוכנית "הגנת השחקנים והיושרה בספורט", שנועדה למגר הימורים לא חוקיים וכמו כן התמכרויות של בעלי תפקידים בענפי הספורט להימורים.

מרבית הסוכנויות שמכוונות לשוק האסייתי מפוקחות על-ידי הרגולציה של האי מאן, אחת מהטריטוריות שמחוץ לגבולות האי הבריטי שמוכרות על-ידי הממשל כסמכות חוקית לנהל ממנה הימורים, ולכן מקבלות הטבות כגון אפשרות לפרסם בבריטניה - אך מצד שני לא מחויבות בהשתתפות בתוכניות האינטגריטי השונות. הממשל באי מאן מנהל מגעים מול הרגולטורים בבריטניה לגבי הסדרת הנושא.