יוזמה באנגליה: יותר שחקנים אנגלים בפרמיירליג, כדי לזכות במונדיאל 2022

נשיא התאחדות הכדורגל האנגלית מודאג מלגיון הזרים בליגה הבכירה. לפי הנתונים שהציג רק 32% אנגלים פתחו השנה בהרכב של קבוצות הפרמיירליג

ראשי הכדורגל האנגלי ממשיכים לחפש פתרונות שיהפכו את הפרמיירליג לליגה "אנגלית יותר". נשיא התאחדות הכדורגל האנגלית, גרג דייק, מוביל יוזמה במסגרתה תצומצם הנוכחות של שחקנים זרים בליגה הבכירה, בין היתר במטרה להגדיל את כמות הכדורגלנים המקומיים הבכירים במדינה ובכך לשפר גם את נבחרת אנגליה.

המטרה המוצהרת של דייק היא זכייה של הנבחרת האנגלית במונדיאל 2022. יש לציין כי לאורך השנים האחרונות הועלו לא מעט הצעות ורעיונות לנסות ולהגביל את כמות הזרים בליגה.

נשיא ההתאחדות האנגלית ציין כי הוא מוטרד מהנתונים הדמוגרפיים בליגה: 32% בלבד מהשחקנים הפותחים בהרכב הקבוצות בפרמיירליג בעונה האחרונה יכולים לשחק עבור נבחרת אנגליה, לעומת 69% לפני עשרים שנה. דייק הציג נתונים לפיהם כמות השחקנים הספרדים בגילאי 18-21 בליגה הספרדית גבוהה פי 2.6 מכמות השחקנים האנגלים בגילאים אלו המשחקים בפרמיירליג.

בין יתר ההצעות שהועלו בפורום אותו הוביל נשיא ההתאחדות: כל אחת מקבוצות הפרמיירליג תחזיק קבוצת-בת (B team) שתשחק עם אותו שם כמו הקבוצה הראשונה, אבל תשחק בליגה נמוכה. בנוסף הוצע כי יופעל מנגנון שיקל על השאלת שחקנים אנגלים בין הליגה הראשונה לשנייה, על מנת שיוכלו לעבור בין הליגות ולזכות לדקות משחק.