תביעה: התנתקתם מבזק? ייתכן שהמשכתם לשלם דמי שימוש

ביהמ"ש אישר הגשת תביעה ייצוגית נגד בזק בסך 183 מיליון שקל, בטענה כי גבתה דמי שימוש קבועים גם עבור תקופה שבה הקו היה מנותק עקב אי-תשלום

השבוע אישר בית המשפט המחוזי בתל-אביב הגשת תביעה ייצוגית נגד בזק בסך 183 מיליון שקל, בטענה כי החברה גובה בניגוד לדין תשלום עבור דמי שימוש קבועים גם עבור תקופה שבה קו טלפון היה מנותק בעקבות אי-תשלום חשבונות במועד.

תקנות התקשורת מגדירות תנאים שבהם רשאית בזק לנתק שירות למנוי, בין היתר במקרה שהחשבון לא שולם במועד. הניתוק מתבצע לאחר 21 ימים ממועד התשלום. בחלוף הזמן הזה מנותק הקו לשיחות יוצאות, 10 ימים לאחר מכן הקו מנותק גם לשיחות נכנסות, ובתום 60 ימים הקו מנותק ניתוק סופי.

מנוי שמבקש לחבר את הקו מחדש לאחר שהסדיר את חובו, משלם דמי גבייה, ריבית ופיגורים בנוסף לדמי שימוש קבועים שגובה בזק עבור כל התקופה שבה הקו היה מנותק - ועל כך המחלוקת. לטענת התובעים, בזק יכולה לגבות תשלום קבוע רק עד למועד הפסקת השירות ולאחר חידוש הקו.

השופטת ענת ברון קיבלה את הבקשה להכיר בתביעה כייצוגית. הסכומים הנתבעים הם השבת דמי גבייה שנגבו שלא כדין מכ-132 אלף לקוחות במהלך 7 שנים, כולל ריבית והצמדה, וכן צו שיורה לבזק לחדול מגביית תשלום עבור דמי שימוש מקווים שנותקו זמנית. (ת"א 2519-06).