"מכבי ת"א מנסה לפגוע בחופש הביטוי ובשיח הדמוקרטי"

משה פרימו ורדיו ללא הפסקה טוענים, בכתב הגנה לתביעה שהגישה נגדם האלופה, כי היא עושה שימוש פסול בכוחה הכלכלי כדי להשתיק עיתונאים

"מועדון הכדורגל של מכבי תל-אביב מנסה לפגוע בחופש הביטוי ובשיח הדמוקרטי". הטענה החמורה הזאת נשמעת בכתב הגנה שהוגש לבית משפט השלום בתל-אביב על-ידי רדיו ללא הפסקה (103FM) והעיתונאי משה פרימו (שם האחרון משמש כפרשן), באמצעות עורכי הדין יורם מושקט ואוריין אשכולי-יהלום.

כתב ההגנה הוגש בתגובה לתביעת לשון הרע של אלופת המדינה ושחקניה מהראן ראדי ויואב זיו, בסך של 900 אלף שקל (תביעה נפרדת, על-סך 600 אלף שקל, הוגשה על-ידי אותם תובעים כנגד פרימו ומעסיק נוסף שלו - ערוץ הספורט).

בכתב ההגנה נטען כי מדובר בתביעה שמטרתה "לנסות לגרום להרחקה והשתקה של פרימו מענייני הקבוצה".

בתביעה טענה מכבי תל-אביב, באמצעות עורכי הדין מורן מאירי ויעל מרגלית, לפרסומים "חמורים, מכפישים, ופוגעניים שעשו הנתבעים, במסווה של ידיעות עיתונאיות אינפורמטיביות".

בין היתר נטען כי פרסומיו של פרימו מנובמבר 2013, כי "ראדי וזיו השתוללו בחדר ההלבשה", כי הקבוצה "כפתה על זיו להשתתף במסיבת עיתונאים", כי "מאמן הקבוצה (פאולו סוזה - ש"ב) 'מחק' את זיו", וכי "שחקני הקבוצה מפחדים ממעסיקיהם" - הינם שקר ו"חלק ממסע הכפשה מכוון ופסול".

בכתב ההגנה טוענים פרימו ורדיו ללא הפסקה, בין היתר, כי המועדון עושה שימוש פסול בכוחו הכלכלי כחלק מניסיון השתקה של עיתונאים. "ניסיונות מכבי תל-אביב להציג את השחקנים כמי שאינם מובכים, אינם כועסים, אינם מושפלים ו/או שהינם אדישים לגמרי לגבי אי-שיתופם בסגל ובמשחקי הקבוצה, עניין הפוגע באופן ישיר במוניטין שלהם ובפרנסתם כשחקני כדורגל - הינו, בכל הכבוד, התנהלות מביכה".

לגבי הדרישה של מכבי תל-אביב לפיצוי כספי, טוענים פרימו ורדיו ללא הפסקה כי על סמך פסיקות עבר, על מנת שתאגיד יוכל לזכות בפיצויים, עליו להוכיח שפרסום לשון הרע עליו גרם לו לפגיעה ממונית.

"ההיפך הוא הנכון", מגולל כתב ההגנה. "עונת המשחקים האחרונה הייתה המוצלחת ביותר למועדון מבחינה כספית. המועדון זכה באליפות המדינה, והמועדון אף זכה לתשבחות ובתמורה כספית נכבדה. כל נזק ו/או פיחות שנגרם, אם נגרם, במעמד השחקנים - נגרם בשל החלטות שקיבלו לגביהם המועדון ו/או המאמן והצוות המקצועי, ודאי שלא בקשור עם הפרסום של נשואי התביעה".