חברות תוכן סלולרי נגד גולן טלקום: חסמה גישה

חברות התוכן התלוננו על החסימה בטענה כי אינה חוקית ■ גולן טלקום: מספרי תוכן סלולריים אינם חוקיים

מיכאל גולן / צלם: דור מלכה
מיכאל גולן / צלם: דור מלכה

הפחתת תעריפי הקישוריות בסלולר הביאה ספקי תוכן לעבור ולספק את שירותי התוכן שלהם על בסיס מספרי סלולר רגילים ולא על בסיס מספרי 1-900 ייעודיים. ל"גלובס" נודע כי חברת גולן טלקום חסמה לאחרונה מספר קווים, וזאת משום שטענה כי החיוג למספרים אלה אינו חוקי ומסב לה הפסדים.

הסיבה לחסימה מצד גולן נובעת מכך שהיא אינה מקבלת דמי קישוריות כאשר המשתמשים מתקשרים למספרים שמובילים לשירותי תוכן.

חברות התוכן טוענות מנגד כי חסימת המספרים על-ידי גולן אינה חוקית, וכי אסור לחברה להתערב ולחסום מספרים כאלה.

ממידע שהגיע ל"גלובס" עולה כי התלונות ההדדיות הגיעו לאגף הפיקוח במשרד התקשורת, ודיון בין החברות המתלוננות לגולן טלקום נערך לאחרונה, ובחלק מהמקרים אף התקבלה פשרה.

ראשיתה של המחלוקת החלה לאחר שחלק מחברות התוכן הסלולרי שהיו מספקות שירותי מידע למתקשרים שחייגו למספר ייעודי (בדרך-כלל היה מדובר על המספר 1-900) הפסיקו להשתמש במספרים אלה ועברו למספרי סלולר רגילים ובאמצעותם נתנו את שירותי התוכן.

גולן עלתה על כך וחסמה בשרתים שלה את מספרי הטלפון הייעודיים, ונקלעה למחלוקת בעניין זה מול ספקי התוכן. לקוחות של גולן שגילו כי נחסם עבורם חלק מהמספרים גם כן מחו על כך, ומשם הדרך לתלונות הדדיות הגיעה למשרד התקשורת כדי שיתערב.

תגובת גולן טלקום: "מדובר בפעילות הנוגדת את תקנון החברה, הקובע חד-משמעית כי אין לעשות שימוש בתקשורת ניידת כמקור להפעלת מוקדי תקשורת נייחים או מוקדי מידע ותוכן על גבי מספרים ניידים. צר לנו שחברות מסוימות בוחרות להפר באופן בוטה תקנון, ולכן כל טענה בנושא צריכה להיות מופנית אליהן".

ממשרד התקשורת טרם נתקבלה תגובה.