"כלבוטק" חוזרת

חומרים אסורים בבשר? לא בטוח שזה מעניין כל-כך היום בעידן הצמחונות

רפי גינת / צילום: יונתן בלום
רפי גינת / צילום: יונתן בלום

"כלבוטק", יום ב' 21:00, ערוץ 10

קשה לדעת כרגע אם ערוץ 10 יגיע אל תוך 2015. מה שכן, אי-אפשר לטעון לחובתו שהוא אינו מנסה.

מחר (ב') ב-21:00 תוכלו לשמוע את דבר המנכ"ל, רפי גינת, בפתחה של עונת "כלבוטק" חדשה.

ייתכן שהיחס שלי לפועלו הצרכני של גינת הוא כפוי-טובה, אבל אם לתקצר אותו לפסקה אחת, הרי שאני שמח על קיום תוכניתו ואחרות בתחומה, כדי ששנתם של התחמנים למיניהם (גם אם מדובר בטיפה בים) תנדוד. מצד שני, אין לי כמעט עניין במה שיש לו לומר.

חומרים אסורים בבשר? נו באמת, בעידן שבו סבורים רבים כל-כך שבשר הוא רצח, אחרים נמנעים ממנו מסיבות בריאותיות, ואחרים ידם אינה משגת אותו - כנראה שהעניין הציבורי שבו חולקים אוכלי הבשר, שאני נמנה עמם, הולך ופוחת.

ביום שבו יתקיים תחקיר שיגלה למה האוכל בסופרמרקטים שלנו יקר כל-כך, אולי אתחיל לצפות.

בשם הבת

"בעין הסערה", יום א' 21:00, ערוץ 1

הסרט הזה, שישודר במסגרת רצועת "הסיפור האמיתי", אינו קל לצפייה. לא מפני שהוא מכיל מראות שמזעזעים את העין, אלא מפני שהוא מכיל פריימים שמטלטלים את הלב. ישראלי ופלסטיני, קונפורמיסטים בהווייתם מבחינה זו ששניהם היו נאמנים במשך כל השנים לנרטיב המרכזי בסיפור של הצד "שלהם" והיו מוכנים להרוג ולהיהרג למענו, מאבדים את בנותיהם במהלך המלחמה הבלתי פוסקת.

במקום להתחזק באמונתם שיש ללחום עד המוות בשליחות מטרתם הצודקת, הם דווקא מתרככים ואף חוברים יחדיו כדי למנוע את הסיבוב הבא של גלגל הדמים בין שני העמים.

הדרך אינה קלה, ולא רק ברמה האישית: מבני משפחתם, דרך הקהילה הקטנה שמקיפה אותם ועד ללאומים שהם חלקים מהם, מעורר המהלך שלהם התנגדות. האם שורדת החברות שנרקמה ביניהם והמחויבות למאבק המשותף, את המשבר הזה?

* ציון: 9