לאן כדאי לצאת הערב? הכירו את הרשת החברתית לבליינים

אפליקציית Weepo נותנת למשתמש חיווי על מקומות בילוי ומועדונים שונים מבחינת מי נמצא שם ומה היחס המספרי של בנים ובנות ■ בחברה מתכוונים להתרחב בהמשך גם לבתי קפה ולמקומות בילוי אחרים

רועי לוגסי, רן מזור ומתן צפריר / צילום: איל יצהר
רועי לוגסי, רן מזור ומתן צפריר / צילום: איל יצהר

מתוך חיי הלילה הירושלמיים, רועי לוגסי ושני שותפיו ל-Weepo - מתן צפריר ורן מזר - יצרו בתקופה האחרונה פתרון שעשוי להקל על הבליינים. שלושת היזמים הצעירים (שניים בני 23 ואחד בן 27) מנסים להמציא מחדש את עולם המועדונים והבילויים ולהכניס אליו את עידן המובייל, באמצעות פלטפורמה נוחה שמאפשרת לדעת לאן לצאת וגם מי מחכה שם בחוץ.

לוגסי, המנכ"ל, מספר כי כבר לפני שנתיים, אחרי שחרורו מהצבא, התחיל לעבוד על הרעיון שעומד מאחורי אפליקציית Weepo. כאיש חיי לילה בירושלים, אחרי שניהל ליינים של מסיבות ומקומות בילוי בעיר הבירה, הוא ושותפו, מזר, חברו לצפריר, שניהל בר אקטיבי ודאנס בר בקיבוץ מעלה החמישה, כדי להמציא מחדש את הגישה לעולם הבליינות.

לוגסי מספר: "מכיוון שהיינו מאוד קרובים לבליינים, הבנו שיש הרבה אנשים שיושבים בבית וחושבים לאן הם רוצים לצאת ומה הם הולכים לעשות הערב. הבעיה היא שכמו במסעדות, ביעדי חופשה או בבעלי מקצוע, אנשים מסתמכים על הדעה של החברים שלהם אבל עד היום לא היה שום מקור שיכול לתת לך את התשובה הנכונה לאן שווה לצאת".

האפליקציה של Weepo, שנראה כי הושקע בה הרבה בממשק, בפיתוח ובעיצוב המושך לעין, נותנת למשתמש חיווי על מקומות בילוי ומועדונים שונים מבחינת מי נמצא שם ומה היחס המספרי של בנים ובנות.

"עד היום, כדי לדעת מי נמצא במסיבה מסוימת, הבליין היה מסתמך על פיצ'ר האירועים בפייסבוק, אבל זה לא צלח כי אנשים יכולים לעשות Attend לאירוע אבל לא להגיע בסוף או להיפך", מסביר לוגסי. "גם הצ'ק-אין בפייסבוק או בפורסקוור נכשל, כי לא הייתה לאנשים סיבה מספיק טובה לעשות צ'ק-אין למסיבה מסוימת".

כך, במקרה של Weepo ניתן לראות כמה בנים ובנות יש באירוע, מי מהחברים שלך נמצא במקום, ובכלל מי הגיע כדי לחגוג שם. במקרה של Weepo, חלק מהדרייב לעשות צ'ק-אין נוגע לפיצ'ר ההיכרויות המובנה במקום. כדי לקצר את שלב הביישנות של להתחיל עם בחור או בחורה במועדון, האפליקציה משתמשת בממשק שמזכיר את זה של אפליקציית ההיכרויות הפופולרית Tinder, ומאפשר לסמן V או X על המין השני. במידה ששני הצדדים יסמנו V, ייפתח לשניהם חלון צ'אט והם יוכלו להמשיך משם ואף להיפגש במועדון עצמו באותו הרגע.

בתור רשת חברתית לבליינים, לכל משתמש יש פרופיל אישי, כשבשלב הראשון מרבית המידע והתמונות יהיו זמינות לכלל המשתמשים, כשבהמשך ניתן יהיה להגביל את מידת החשיפה.

מתכננים כניסה לארה"ב

קהל היעד של האפליקציה מכוון לבני 18-35 ובמקביל להשקה בישראל, מתוכננת כניסה גם לקולג'ים אמריקאים במקומות כמו פלורידה, טקסס ומישיגן. כחלק מההשקה במספר מועדונים בארץ, מתוכננים להיות מוצבים מסכי ענק שיציגו תמונות נבחרות מתוך אלה שהמשתמשים יצלמו במועדון ויעלו לרשת החברתית.

מלבד חיי הלילה והמועדונים, בחברה מתכוונים להתרחב בהמשך גם לבתי קפה ולמקומות בילוי אחרים.

לוגסי, צפריר ומזר הצליחו לארגן רשימה מסקרנת של משקיעים, בהם מנכ"ל אתר "מתחתנים" לשעבר, אביחי בליצקי, הבעלים של הפועל חולון בכדורסל, מיקי דורסמן, אחד מממציאי כפתור הלייק בפייסבוק, ג'ארד מורגנשטרן, וכן השקעה מהמדען הראשי במשרד הכלכלה. בסך-הכול גייסה החברה כ-3 מיליון דולר.

החברה לא חושפת את המודל העסקי, אך מלבד הערך הצרכני ישנו גם ערך לבעלי מועדונים, שיקבלו מידע נרחב יותר על מי בעצם מגיע למועדון שלהם ויוכלו להיעזר בפלטפורמה בדרכים שונות כדי למשוך קהל מסוים בזמן מסוים, בדומה למה שעושים היום יח"צני מסיבות.

Weepo

מייסדים: רועי לוגסי, מתן צפריר ורן מזר

תחום פעילות: אפליקציית בילויים, היכרויות וחיי לילה

היקף גיוס: 3 מיליון דולר

משקיעים: מיקי דורסמן, ג'ארד מורגנשטרן, אביחי בליצקי, המדען הראשי ועוד

מספר עובדים: 10

כתובת: weepo.net

מודל עסקי: "כרגע מתמקדים בהבאת משתמשים ולייצר אמינות ככלי בעיני המשתמשים".

משמעות השם: משחק מילים של אנגלית ועברית - We (אנחנו) פה.