המסחר בבורסה באחד העם נחתם היום (ד') בעליות קלות במדדים המובילים, לאחר שאתמול הסתיים המסחר בניו-יורק במגמה חיובית. בבורסות אירופה ובוול סטריט נרשמת מגמה מעורבת היום לקראת הודעת הריבית של הפד. מחזור המסחר הסתכם בכ-827 מיליון שקל.

המסחר בבורסות של ארה"ב ננעל כאמור אתמול (ג') בעליות, לאחר פרסום נתוני מאקרו ועל רקע התמתנות מסויימת במתיחות סביב עיראק ואוקראינה. ועדת השוק הפתוח של הפד התכנסה אתמול לפגישת הריבית בת היומיים, בסיומה הוא צפוי להודיע היום על קיצוץ נוסף של 10 מיליארד דולר ברכישות האג"ח החודשיות.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר: "הדולר-שקל ממשיך לנוע בתוך טווח צר שבין 3.445 ל-3.465. הדשדוש השבוע נובע מהמתנה לאירוע המפתח, החלטת הריבית של הבנק הפדרלי, שתתקיים היום. הבנק צפוי לצמצם את היקף רכישות האג"ח ב-10 מיליארד נוספים, בדומה לקצב הצמצום של החודשים האחרונים, ל-35 מיליארד דולר. ואולם, המרכיב שעשוי להניע את השווקים הוא הצהרת המדיניות שתתלווה להחלטה ותשקף את העמדה של הבנק כלפי המצב הכלכלי וגובה הריבית. לאור המשך התאוששותה האיטית של הכלכלה, הבנק לא צפוי לערוך שינויים משמעותיים ברטוריקה, אלא לחזור על המחויבות להותיר את הריבית ברמת אפס ככל שהדבר יידרש".

איציק נוי, מנכ"ל קבוצת ההשקעות הבינלאומית Smart Capital: "להחלטת הפד היום, תהיה השפעה רבה על הנעשה בשווקי העולם וגם השפעה לא מבוטלת על תחושות המשקיעים והאמון בהתאוששות המשק האמריקאי. בנוסף, החלטת הפד בעניין המשך מדיניות ההרחבה הכמותית, צפויה להשליך על החלטת הריבית במשק הישראלי, שכן במצב בו יהיה קונצנזיוס של העלאת ריבית קרובה בקרב חברי הפד, הדולר צפוי להתחזק משמעותית אל מול השקל וקיים סיכוי שבנק ישראל ישהה את העלאת הריבית הצפויה".

אבנר ודלק קידוחים מחלקות 100 מיליון דולר

טבע הודיעה היום על שינויים נרחבים בדירקטוריון. חיים הורביץ ודן זיסקינד לא ימשיכו לכהן בדירקטוריון, כאשר היו"ר פיליפ פרוסט יעזוב עד סוף השנה. כך עולה מהזימון לאסיפת בעלי המניות שפרסמה החברה היום.

שותפויות הגז דלק קידוחים ואבנר הכריזו היום על חלוקת רווחים בהיקף של 100 מיליון דולר לכל שותפות. המועד הקובע לקבלת הרווחים יהיה בתאריך ה-26 ביוני כאשר מועד חלוקת הרווחים בפועל הוא ה-10 ביולי. זאת הפעם הראשונה מאז שנת 2008 בה מחלקות דלק קידוחים ואבנר חיפושי נפט רווחים למשקיעים.

מניות אופקו , איזיצ'יפ , לייבפרסון , סרגון וקמהדע רשמו עליות על רקע פערים חיוביים מול ניו יורק.

חברת אי.טי.ויו מדיקל דיווחה הבוקר על הצלחה בתוצאות ניסוי יעילות כלכלית בשימוש במוצר המוביל של החברה לעומת השימוש בצינור דו-קני רגיל (ללא מצלמה) בשילוב עם ברונכוסקופ (הנחשבים עד כה כסטנדרט המוביל לביצוע בידוד ריאתי).

חברת הביוטכנולוגיה קדימהסטם דיווחה היום על הצלחה בניסוי פרה-קליני לטיפול במחלת ניוון שרירים סופנית (ALS).